donderdag 22 augustus 2019

Aquarel probeersels en vluggertje ***










Er zijn inmiddels weer een paar probeersels bijgekomen o.a eentje met een motief  aangebracht voor het schilderen met WASCOKRIJT, en eentje met  de BELLENBLAAS TECHNIEK. In een kommetje of meer kommetjes afhankelijk van hoeveel kleuren je wil gebruiken doe je een beetje verf met een scheutje afwasmiddel en wat water, dat samen heel goed roeren en dan met limonade rietje flinke bellen blzazen en deze langzaam met het rietje op het aquarelpapier laten glijden, na drogen verdwijnen de bellen en houd je een prachtig motief over. Heb er ook nog één met PLASTICFOLIE gemaakt  maar nu met alleen hier en daar wat verf opgebracht zodat je nog wat wit in het eindresultaat krijgt, echt heel leuk om te doen. De WIT / BLAUW aquarel daar ben ik naar mijn mening een beetje te ver in gegaan zodat het op de grens van verprutsen beland, maar oké al doende leert men zal ik maar zeggen. En dan nog de laatste drie foto's, ik noem het een VLUGGERTJE, zag een voorbeeld op internet en ben aan de slag gegaan. Buiten het drogen van de verf voordat ik de zwarte accenten aanbracht heeft deze aquarel slechts een halfuurtje in beslag genomen. het is beslist geen huzarenstukje maar ben best enthousiast dat met een paar kwaststrepen toch dit grappige boeketje tot stand kwam. op naar de volgende, wordt vervolgd ***


10 opmerkingen:

  1. Die bellenblaastechniek is nieuw voor mij, die ga ik proberen. Met Grof zout krijg je ook prachtige effecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your paintings are delicate and beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gedaan Josephine !
    mijn voorkeur gaat naar je blauwe bloemen, die zijn geweldig vind ik !
    Ik wens je nog veel ontdekkingsvreugde in je werken !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral heel goed laten drogen... ahum, dat moet ik meer ter harte nemen denk ik...
    Maar wat ben je gaaf bezig! Ik zit te kijken wat ik nu het allermooist vind, maar ik weet het gewoon niet..
    Ze zijn stuk voor stuk prachtig!
    Als ik van de herfst wat meer tijd krijg (minder buiten bezig hoef te zijn) dan ga ik het aquarelleren weer een beetje oppakken en ga ik je tips toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Dat ziet er mooi uit. Vooral die bloemen vind ik heel erg mooi. Knap hoor hoe je dat zo weet te maken. Persoonlijk vind ik ze zonder die zwarte ringen en zwarte getekende blaadjes heet leukst. Want dan komt het verfwerk beter tot zijn recht. Maar dat is misschien een kwestie van smaak, toch?!
    Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt om dit te doen en volgens mij ben jij dat met alles wel.

    Fijn weekend en geniet van het mooie weer,
    Liefs. Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig weer allemaal ...je maakt steeds weer iets nieuws ...mooi hoor!....fijn weekend liefs Ria 💕💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent lekker bezig geweest. Ik vind vooral de blauwe bloemen heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Probeersels geslaagd Josephine wat ben jij een creatieve duizendpoot zeg hartstikke leuk. Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Wat zijn ze leuk geworden! Prachtig! Vooral de drie met die bloemen. Heel eenvoudig, maar super mooi!
    Ik zou ze zo ophangen!!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi,

    Ik heb even voor je gezocht. Het is waarschijnlijk de gehoornde duivel rups. Als je meer wilt weten kun je daar misschien even op googlen.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥