dinsdag 17 september 2019

Veer van katoenen draadjes ***




Hier zie je een voorbeeld hoe je dat moet knopen, in het midden een dubbele lange draad en voor de zijkanten korte stukjes knippen, eentje onder de midden draad en eentje boven de midden draad, de rode pijlen geven aan hoe je ze moet aantrekken. Hier heb ik katoenen haakgaren gebruikt maar je kan het ook van touw, of dikke wol of borduurgaren maken. later knip je er een beetje model in.
Dit is gewoon maar een probeerseltje, eerst een tekening maken en dan met aquarelverf inkleuren
Veer van katoenen draadjes is wel een groot woord hoor, maar ik zag op internet voorbeelden hoe je dit kan knopen, en dan wil ik dat uit proberen. Het lijkt ook eigenlijk niet echt op een veer, ik denk dat je er beter wat steviger materiaal voor kan gebruiken dus dat ga ik nog een keertje proberen. En mijn lieve Bono zat me zo vragend aan te kijken dat ik de schat maar even op de kiek heb gezet, en ik heb er een simpele animatie van gemaakt, hij knikt Ja dus is tevreden met de aandacht ***

9 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Leuk gedaan dat veertje van draad. Heel bijzonder.
    Ook die tekening is erg mooi en leuk om dat dan zo in te kleuren. Ziet er mooi uit.
    Mijn vrouw is ook vaak bezig met haar hobby en kleurt stempels of digi's in voor haar kaarten. Herkenbaar dus ...hihi...!!
    http://creaastrid.blogspot.com/

    En wat een grappige foto's van Bono. Wat heeft die een heerlijk koppie met die kraaloogjes. Leuk met die animatie.

    Lieve groetjes en een fijne dag,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en kunstig!!
    Kan je mij appen? Ik heb iets niet goed gedaan dus ik kan jou niet appen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ze al eens gezien op pinterest. Ze zijn heel leuk, maar jij hebt er ook daadwerkelijk een gemaakt.
    Je hondje is een schatje en je tekenkunst vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Josephine, leuke foto's van je hondje !
    De tekening is geweldig hoor, als je die veer steviger wilt hebben kan je ze nog altijd met stijfsel bewerken .....is wel een leuk idee.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bono zzal wel denken waar is mijn baasje nu weer mee bezig? dat is hij natuurlijk al lang gewend dat zijn baasje zulke mooie dingen kan creëren!
    nog even genieten van een mooie nazomer fijn weekend.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke veer ( of is het een blad ?). En ik vind je tekeningen prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bedoeling was een veer Mieke maar het lijkt inderdaad ook op een blad, vooral de laatste foto toen had ik het nog niet in model geknipt.

      Verwijderen
  7. Ik vind hem heel leuk hoor!...fijne week...geniet van de herfst lief# Ria 🧡🍁🍄🌽🌾🍂🌻🧡

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥