maandag 8 juni 2020

Kleine Geluksbolletjes ***


Het is best al weer een tijdje geleden dat ik aan het borduren was maar ben weer met een nieuw werkje bezig. Op een Franse site, KLIK kwam ik leuke kleine geborduurde bolletjes tegen, 49 weken lang krijg je één patroontje. Ze hebben een schema gemaakt maar dat ga ik niet op die manier doen. 49 bolletjes maakt dan een vierkant en dat vind ik niet leuk. Wat ik trouwens merk dat ik steeds slechter zie waar ik precies moet borduren, mijn leesbril is pas weer aangepast dus daar ligt ht niet aan maar ik denk dat ik de volgende keer het linnen iets minder fijn moet kopen.  Het liefste werk ik op 14 draads linnen, en met 1 draadje borduurzijde over twee draden linnen, en met een lichte kleur garen, hahaha ik lijk schele Jetje wel, dus borduur ik nu nog uitsluitend overdag. Gewoon af een toe één Geluksbolletje. 



Hiervoor gebruik ik allemaal verschillende kleuren, lekker vrolijk en dat past wel bij geluk.


Misschien ga ik er wel zo'n ruitvorm van maken weet eigenlijk nog niet welke kant dit op zal gaan.
Geniet van een fijne week allemaal ***




12 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi...! En als ik je gezellige mandje zie staan met alle mooie kleurtjes, dan beginnen mijn borduurwerkjes ook hard te roepen naar me. Die bolletjes zijn prachtig, en fijn om te maken ook. Het is zo lekker om steeds iets afgerond te hebben. Mooie site ook, waar ze te vinden zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Jij blijft ook wel lekker bezig. Erg leuk dat je nu weer aan het borduren bent geslagen. Ze zien er grappig uit die bolletjes. Lijkt me best een gepriechel, maar dat is aan jouw wel besteedt. Kun je zo op een kussetje maken. Je kunt ze ook op een effe muts of effe handschoenen maken...hihi...lekker voor de winter.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn prachtig! Ja, die ogen... dat verandert wel met de jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit. Ha herkenbaar hoor die ogen. Kunstlicht is een geweldige vinding maar niet alles lukt daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk die geluksbolletjes, Josephine !
    En in al die mooie kleuren ziet het er inderdaad vrolijk uit !
    Ja, die ogen ... ik heb er ook al wat last van :-(
    Een fijne week nog,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat zijn ze toch leuk. Ik zag ze ook al op een ander blog, en als ik op de site kijk, krijg ik zin om ook te beginnen. Maar ja, ik doe al zoveel. Dus ik blijf voorlopig nog maar genieten van jouw werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om dit even tussendoor te doen. En door al die verschillende kleurtjes steeds weer anders.
    Gelukkig is het zomer, dus je kunt voorlopig nog heerlijk borduren met daglicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan, is inderdaad moeilijk om met kunstlicht te borduren !
    Gelukkig is het zomer en blijft het inderdaad langer licht.
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo’n kleine werkjes. Ik zag dat er geborduurd was op een theedoek en op een washandje, ook een aardig idee.
    Jij hebt er al veel gemaakt, een bezige bij hoor ! MOOI.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat zijn die geluksbolletjes super leuk, mijn vingers kriebelen maar ik moet echt nog een poos geduld hebben. Dan geniet ik er bij jouw maar van, zo mooi en fijntjes geborduurd!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi borduurwerk, echt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥