vrijdag 12 juni 2020

Crea 5220 Week - 24 Spetters ***


Spetters is het woord van deze week, dat kunnen natuurlijk mooie mensen of meiden zijn zoals ze in de volksmond vroeger, en dan vooral door mannen genoemd werden maar ik hou het maar op spetteren  met verf, en dat kan ook een klodder of een kwak zijn. Inmiddels ben ik er wel achter dat ik daar niet zo heel goed in ben, maar het neemt niet weg dat ik het wel met veel plezier heb gemaakt. Lekker kliederen met verf en een aantal hulpmiddelen.


In eerste instantie ben ik begonnen met een achtergrond te maken met verschillende kleuren acrylverf. Daarvoor gebruikte ik paletmes, een bankpasje en een kurk waar ik een aantal spijkers in heb gedrukt. Tussendoor spetterde ik met verf op een kwast door met mijn vingers aan de haren te trekken, ook met een tandenborstel met verf zijn de nodige spetters gemaakt. Rechts op de foto zie je een stukje karton die drukte ik op een bergje verf en trok het stukje karton er rechtstandig vanaf waardoor je grappige effecten krijgt.


Op een vijftal  plekken op de uitwerking heb ik dun katoendraad opgerold en met de verf vastgeplakt, waarvan je hier een detail foto ziet, en daaroverheen is wat verf aangebracht. De verf zat zo ongeveer tot mijn ellebogen, hahaha HEERLIJK!!!


En hier nog twee spetterwerkje gemaakt met aquarelverf,  deze in het ROOD.

En hier zien jullie de GROENE, heel simpel gemaakt en een groot contrast met de eerste uitwerking ***


Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie  Albèrtje  Sandra
Nel  Petronille

14 opmerkingen:

  1. Ha, ik vind het geweldig leuk wat je hebt gedaan en gemaakt! Dat verrassende effect is zo gaaf...
    Je hebt heerlijk geëxperimenteerd en dat geeft een spontaan effect.
    Ook de rode en groene creatie vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en mooi! Die onderste twee werkstukken zijn zo anders dan de eerste. Bijzonder dat ook zij spetteren als oorsprong hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi effect geven de katoenen draadjes! Dat idee ga ik misschien wel eens van je lenen ;o)
    Leuk om te lezen dat je plezier had tijdens het maken van deze opdracht, dat is in je eerste werk heel goed terug te zien; het spat echt van het scherm af!
    De andere twee werken zijn rustiger en mooi op hun eigen manier.
    Zelf had ik moeite met deze opdracht. Na het lezen van jouw blogje besef ik dat ik alleen maar aan kleine spetters heb gedacht en niet aan de klodders en zo. Daar had ik me ook vast net zo lekker in uit kunnen leven als jij, wie weet ga ik het ooit nog eens proberen! Dank voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Zo...jij bent lekker aan het spetteren gegaan!! Maar dat ziet er ontzettend mooi uit.
    Hier kunnen je hele mooie schilderijen van maken. Bijvoorbeeld ook op canvas. Kijk maar in de winkels. Dit is echt super leuk!! Zeker ook zo met dat draad er zo opgerold tussen. Zo kun je ook vele andere frutsels erin verwerken.
    Erg mooi gedaan Josephine!! Je hebt zo telkens weer nieuwe ideeen...hihi...!! Leuk hoor!!

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wild en rustig, mooi om zo de verschillende werk methodes bij elkaar te zien.
    Wederom héél creatief bezig geweest, supermooi !
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooiere weer. Ik vind het zo leuk dat je steeds laat zien en vertelt hoe je alles maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spetters van creaties, Josephine, en dan bedoel ik prachtig gedaan !
    Ik had je willen zien met de verf tot aan je ellebogen :-)
    De werkjes in rood en groen zijn heel anders, ik vind ze wondermooi !
    Zomerse temperaturen hier maar onweerachtig ...
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je eerste spetterkunststuk is geweldig mooi!
    Het lijkt wel een artistiek modern schilderij, waar je een heleboel euro's voor op tafel neer moet leggen en zoveel technieken heb je erin verwerkt!
    Ook de andere twee zijn echte spetters ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's beautiful how you let the colors speak! They give energy! The two final effects are very elegant.
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOW, they are beautiful, especially the first one :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat dit je hobby niet is, begrijp ik,maar toch heb je ook hier weer iets moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is weer genieten : spelen met verf en dan een mooi resultaat bekomen ! Fijn weekend Josephine !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, dat ik zelf niet aan het woord spetter heb gedacht als knappe jongen of meisje. Of als spetters op mijn kleren als ik tomatensoep zit te eten. Je eerste kunstwerk is erg dynamisch en levendig, geweldige kleuren. Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar het groene kunstwerk. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha je hebt je heerlijk vermaakt zo te zien. Ik had een hele andere uitwerking deze week maar als ik met verf aan de slag zou gaan zou ik je eerste uitwerking heerlijk hebben gevonden om te doen en van de tweede zou ik wel een ansichtkaart van hebben willen ontvangen. Ik houd wel van dat fragiele werk. Mooi gedaan weer. Fijne zondag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥