vrijdag 5 juni 2020

Crea 5220 Week - 23 Blauw ***


BLAUW is de kleur van vrede, eenheid , openheid en harmonie. Blauw symboliseert de verstilling en oneindigheid. Het is de kleur van de hemel en de zee. Blauw geeft je een gevoel van ruimte. Blauw is een primaire kleur aan de koele kant van het kleurenspectrum, maar omvat ook warme tinten die richting violet gaan. Net als groen is blauw kalmerend en bevordert deze kleur het denken en de concentratie. De kleur blauw werkt ook verkoelend, heb dat zelf ervaren, ga maar eens op een snikhete dag op een terras zitten met blauwe parasols en kussentjes bijvoorbeeld dan voelt het duidelijk minder warm  dan wanneer je ergens zit met oranje of rode accessoires, ook al klinkt dat misschien een beetje vreemd. En natuurlijk nog veel meer met blauw: Blauw van de kou. Blauwe maandag. Blauw bloed. Blauwe knoop. Delfts blauw. Een blauwtje lopen. . . . . . . . . . . .
Deze week had ik niet een speciaal plan en ben gaan zoeken in tijdschriften, mapjes en op internet wat ik zoal tegenkwam en heb wat verzameld. Gewoon heerlijk ontspannend met  schaar, lijm, karton en pennen aan de slag gegaan.


Wat zijn ze mooi hé de ijsvogels, dat is ook een van mijn lievelingsvogels, in Frankrijk ben ik ze heel vaak tegen gekomen maar in Nederland heb ik er nog nooit eentje gezien.


Deze foto kwam ik op internet tegen, een papaver op een prachtige manier geschilderd en vond het zo mooi om in de uitwerking te gebruiken ***


Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrrie  Albèrtje  Sandra
Nel  Petronille

16 opmerkingen:

  1. Wat heb je een prachtige eenheid gemaakt van al die verschillende afbeeldingen! Een lust om naar te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schit-te-rend!! Dat je erg goed bent in collages maken, mocht ik al vaak zien, maar deze vind ik supermooi! (daar heeft de blauwe kleur misschien wel aan meegeholpen ;o)
    Het oude hout doet het heel goed in combinatie met de blauwe illustraties en die papaver...ja die is inderdaad heel mooi en verdiend een prachtige plek.
    Wat betreft het verkoelende element van blauwe kleuren; ik snap je en ben het helemaal met je eens; het werkt echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoppa alle blauw in 1 blogje :)))) die ijsvogel zou ik ook graag eens tegen komen, moet in Nederland wel kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige collage zo met dat afgebladderde hout op de achtergrond.
    Met een vriendin zat ik eens, tijdens een fietstochtje, te pauzeren langs de waterkant en opeens vloog daar een ijsvogel op. Prachtig moment was dat !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En Blauw, nummer van Thé Lau (The Scene) ... vind ik zo mooi !
    Een prachtige collage met super mooie blauwe tinten heb je weer gemaakt, Josephine, doet me denken aan een idyllisch vissershaventje, zou in Frankrijk kunnen zijn.
    Heel mooi de ijsvogel en ook de papaver !
    Het regent hier pijpenstelen ...
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, je blauwen zo bij elkaar. De ijsvogel zien we wel eens bij ons het is wel een kleintje maar zo mooi!
    De blauwe papaver is super, schitterend gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your elaborates! I love blue in all its shades, in the clothes and in many accessories that I use...Serenity...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi allemaal! Ook je tekst is erg leuk en interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb al veel moois bij je gezien, maar deze keer is het prachtig. Als het een poster was kocht ik m meteen. Heel mooi, al dat blauw met wat oker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine,
    Wat een prachtige creatie. Zo ontzettend leuk en mooie details zo bijelkaar.
    Schitterend met die kleuren.

    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je collage weer heel goed gelukt. Mooi in balans met prachtige kleuren blauw. Blauw is mijn favoriete kleur, had ik dat al eens verteld :). Dit zou ik bij de kunstuitleen wel overwegen te lenen. Het zou prima passen in mijn interieur.
    Fijn weekend met hier en daar blauwe wolken en ook wat (blauw) water. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als eerste viel de Mariposa (de vlinder) me op. Ik ben een boek aan het lezen met deze vlinder op het voorblad. Ik woon langs een vliet en bij de buurman 2 huizen verderop is een ijsvogelnest in de wallekant. Dus af en toe zie ik er een langsvliegen. Als de jonkies groot genoeg zijn om zelf een territorium op te zoeken, zitten ze soms bij me op de steiger. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful blues. I don't see many Kingfishers nowadays which is sad because they are lovely birds.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie samenstelling met frisse kleurtinten !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥