vrijdag 18 februari 2022

Woord van de maand, Februari, Tevreden * * *


Het woord van de maand februari is TEVREDEN. Het lijstje dat door Sandra is samengesteld en waar ik probeer om ook elke maand aan mee te doen. 


Nu moet ik eerlijk bekennen dat het me niet lukte om iets te bedenken. Op zich is het een prachtig woord waar je uren over kan filosoferen hetgeen ik ook graag doe samen met anderen. Maar ik heb gekozen om wat mooie teksten die ik op internet tegen kwam in een persoonlijke vorm en omlijsting uit te werken.



 Kijk ook eens bij: Sandra  Anita

En laten we TEVREDEN genieten van het zoemen van de BIJEN zzzzzzzz

11 opmerkingen:

  1. Een mooi woord en goed verwerkt. Tevreden zijn is een mooie eigenschap , vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ware woorden, daar ben ik tevreden mee 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige quotes!
    En je kunt ook tevreden zijn met Blogger, want tegenwoordig staan er weer fotootjes in de leeslijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vader zei altijd , als er ‘te’ voor staat is het niet goed , behalve bij tevreden.
    En jij kunt tevreden zijn met je uitwerking van dit woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quotes over 'tevreden' en prachtig
    uitgewerkt, Josephine !
    De laatste vind ik heel bijzonder !

    Vandaag kreeg ik een mailtje van iemand die ook niet kan reageren op mijn blog ... bij sommige lukt het, bij andere weer niet :-(
    Storm hier namiddag, ik hoor dat het bij jullie code rood is, hoop dat de schade beperkt blijft.
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een gelukkig mens als je tevreden bent...
    Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dit woord beeldend te vertalen.
    Wat een prachtige quotes heb je verzameld en de manier waarop je ze presenteert is wèl beeldend en creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is het enige wat mij op de been houd op dit moment,dat ik tevreden ben als ik mijzelf in de spiegel zie….het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt..maar als alles weg is…en je in voor jou heerlijk huis woont waar je dan ook nog uit moet dan moet je weer met niets beginnen…en dat is het zwaarste wat je kan overkomen in het leven met een handvol lieve vrienden om mij heen krabbel ik stukje bij beetje weer overeind….ik zou zo blij zijn als ik straks in mijn eigen huisje zit samen met Leaf maar oh meis hoe vind ik dat pffff zoveel spanning nog te gaan …en toch durf ik te zeggen dat ik tevreden ben gedragen door Gods liefde en mijn vrienden 🙏🙏🍀🐾💕🙏🙏 al biggelen te tranen over mijn wangen tijdens het schrijven van dit stukje ❤️💋

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele waarheid in je mooie teksten !
    Buiten raast de wind maar binnen is het lekker gezellig ....
    Fijne dag en groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een tevreden mens is een gelukkig mens, en wie ontevreden is heeft een zwaar leven.
    Mooie invulling van het woord tevreden. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is inderdaad niet makkelijk om bij elk woord iets te vinden, een uitdaging zeg maar gerust. Maar het is je weer goed gelukt. Wat een mooie invulling van het woord tevreden en ook nog helemaal waar! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥