dinsdag 13 september 2022

Uit de oude doos * * *



Vanmiddag was ik aan het rommelen in mijn berenkast waar ook een aantal zelfgemaakte poppen in staan, mijn oog viel vooral op dit kleurrijke wezentje. Jaren geleden heb ik het gemaakt en ooit heb ik er ook wel iets van laten zien. Vanmiddag heb ik wat foto's genomen. Het is zomaar een gek poezenkind en ik heb haar de mooie aam Rosetta gegeven.


Rosetta is vervaardigd van krantenpapier, wit vloeipapier en stukjes ijzerdraad voor de armen, beentjes en het staartje, en een kommetje behanglijm. Van krantenpapier heb ik eerst een stevige prop gemaakt voor haar kop en het lichaam. Daarna ben ik het gaat beplakken met wit vloeipapier, allerlei kleine gescheurde stukje kris kras over elkaar heen en een beetje een leuk model te modelleren, lekker wat nonchalant werken.


Je moest eer wel geduld voor hebben want alles moest tussendoor steeds drogen, het liefst al je zo lekker bezig bent wil ik altijd doorgaan. Ook het plooirokje heb ik van vloeipapier gemaakt en bestreken met behangplaksel waardoor het parmantig open staat.


Met acrylverf heb ik alles beschilderd, een paar echte knopen aan haar rokje gemaakt, en zoals dat bij poezendames hoort natuurlijk met mooie houten kralen een halsbandje gemaakt. Door de gebogen staart kan ze ook goed blijven staan



Ook heb ik er nog een bijpassend hartje bij gemaakt.



Rosette is 23 centimeter groot, en zeg nu zelf, het is toch een grappig en vrolijk poezenmeisje geworden.

13 opmerkingen:

  1. Rosetta... ze is grappig, lief, mooi, origineel en heel knap gemaaakt. Ze is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rosetta's rokje staat parmantig open. Mijn mond staat, weliswaar niet parmantig, maar wel open. Wat is ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een Schoonheid. Dit soort werkjes ken ik alleen van jou. Zo leuk om te bekijken en te lezen hoe ze gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is inderdaad een grappig poezenmeisje, zo mooi gemaakt !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief katje, dat heb je knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder katje. Leuke outfit heeft Rosetta. Ook leuk dat je vertelt hoe je haar gemaakt hebt, tijdrovend werkje. Verdient een ereplek. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rosetta is het meer dan waard om even in de schijnwerpers te treden. Grote grutten, het is een wonder dat dit meisje op zulke iele beentjes kan staan!
    Wat een geduld moet je hebben gehad om steeds laagje voor laagje te maken. Maar het loonde wel! Wat kun jij dit toch goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker, wat een schattig vrolijk poezenmeisje is het! Lekker rommelig, maar vrolijk en vol kattenstreken zo te zien.
    Prachtig gemaakt.
    Eigenlijk wel een beetje sneu dat ze helemaal alleen is, misschien nog een lief katertje maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, echt weer een kunstwerk! Ik denk dat ik even een link naar deze blog toevoeg in de poppendag van komende week.
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, Josephine ... ik vind Rosetta een charmant dametje !
    En al die prachtige details, zo'n leuk rokje met knoopjes en de kraaltjes, kleuren en patroontjes bij elkaar passend !
    Ook het hartje ... alles zo mooi gedaan !
    De ganse dag regen hier, 10° minder dan maandag, het lijkt al wel herfst ...
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed idee om de staart zo te maken dat ze kan blijven staan.
    Zo origineel uitgevoerd weer, schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Te schattig…liefs van mij Leaf 🍀🐾💗🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥