maandag 17 oktober 2022

Berenliefde * * *


Dat ik gek op beertjes  ben is jullie al lang bekend natuurlijk,  maar ook de berenliefde uit lang vervlogen tijden spreken mij heel erg aan. 

Genieten jullie even heerlijk mee, prachtig toch al die oude foto's uit grootmoeders tijd.




De beren zien er ook allemaal uit alsof ze intens geknuffeld zijn, en dat is natuurlijk ook zo.


Kan hier zo van genieten, al die snoetjes van die kinderen met hun grote vriend de beer.



Dit meiske hield de fotograaf goed in de gaten, of ze dacht misschien, schiet eens op man, haha.


Dit vind ik echt een schitterende foto, die billetjes uit dat broekje en die gekke stand van het beertje.



Nog zo'n geweldige foto, deze lijken bijna op elkaar die uitgestreken koppie's, ze passen ook goed bij elkaar qua kleur.

Geniet allemaal van een mooie nieuwe week, het is nog een beetje nazomers lijkt het wel.

14 opmerkingen:

  1. Ge-wel-dig.. al die kindertjes met hun beertje! Ik dacht eerst dat jij misschien wel op die eerste foto stond...
    Ik kan me voorstellen dat je dol bent op dit soort foto's, als echte berenliefhebster.
    Wat had ik graag mijn oude beertje van vroeger nog gehad, maar helaas. Ik kan er nòg boos om worden; ze hebben 'dat vieze ding' in de kachel gegooid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's Josephine! Het zijn stuk voor stuk juweeltjes, voor mij springt het jongetje eruit dat op de stoel staat en het oor van de beer vasthoudt; hij vond het vast niet leuk bij de fotograaf 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto’s. Waar heb je ze opgedoekt. Het maken van een foto was een serieuze zaak, niks lachen naar het vogeltje. Hoewel er wel een paar een ondeugende glimlach hebben. Ik zie de oude albums van mijn moeder voor mij, maar dan zonder beren. Ik heb ook nooit een beer gehad. Vind het gezellig om te zien, maar verder niet.
    Jij ook een fijne week. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Josephine, wat een schattige foto's. Zo leuk om naar te kijken, maar wat kijken ze allemaal ernstig! Ik werk thuis vandaag en heb even koffiepauze en kom dus even bij je buurten, maar terwijl jij aangeeft dat het bij jou nog een beetje nazomers is, komt het hier met bakken uit de lucht. Prima weer dus om tijdens de pauze te genieten van jouw berenfoto's! Fijne dag, groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, wat een beeldige foto's zijn dat! Die eerste steelt de show wat mij betreft.
    Die prachtige ogen van dat meisje...
    Dacht eigenlijk dat het een foto van jezelf was van vroeger.
    Vraag me af of je die hebt.
    Vaak zijn het beren of poppen van de fotograaf, daar heb ik een foto van van mezelf, en ook van mijn moeder.
    Ik hou ook van beren. Heb ze kort verzameld, maar toch weer weggegeven.
    Heb er nog 2 over.
    Hier in Utrecht ook al de hele ochtend regen en heel donker.
    Maar het wordt vast beter van de week.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende verzameling foto's! Echt geweldig.
    Jij ook een hele fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Achhhh zo leuk beren…doet mijn denken aan de beer die ik nog steeds heb vanaf mijn geboorte…mijn moeder heeft daar het jurkje voor gebreid…staat nog steeds te pronken in mijn slaapkamer…heb ooit ook nog een beertje gemaakt die staat in mijn verzamel kast…en heb ooit in het verre verleden een beren wc gehad….hahahaha…nou Meis fijne week liefs van mij en Leaf natuurlijk 🍀🐾💗🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zeker meegenoten. Geweldig, dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige foto’s. Leuk om deze natte dag wat vrolijker te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar ik het meest van heb genoten, is van de kleding die de kinderen dragen.
    Schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's, ik ben mijn beer kwijt geraakt met verhuizen.
    Hij kon geluid maken en zijn vachtje was al een beetje kaal.
    Het is al zo lang geleden, maar ik vind het nog steeds jammer.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die oude foto's. Wat zullen die kinderen veel met hun beer gespeeld hebben. Ze hadden toen nog niet zoveel keus als nu.
    En bij die blote billetjes dacht ik: Ze konden toen ook al fotoshoppen (haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stuk voor stuk prachtig die oude foto's en de beren zien er zo schattig uit ! Leuk om te zien hoe sommige beren geknuffeld werden :-)
    Je hebt er mooie uitgekozen, Josephine ... ikzelf heb een kleine verzameling postkaarten en foto's met beren. Als kind had ik geen poppen, alleen beren, spijtig dat ik er geen eentje meer van heb.
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je leuke foto's gevonden. ik moest ook wel even lachen om die billetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥