donderdag 9 februari 2023

Inchies * * *

 
Op internet zag ik een quilt voorbij komen waarvan ik dacht, dat is leuk om inches zo te gaan maken. Maar ja daar één Inch slechts een heel klein vierkantje is het niet te doen met lapjes stof. Dus heb ik ze maar van papier gemaakt.



Dit is de voorkant van het boekje waar ik ze allemaal in bewaar.

Deze hondjes komen van internet, ze waren heel flets van kleur dus heb ze ze flink opgefleurd met markers.



Dit kleine beertje is nauwelijks groter dan 2 inches op elkaar, het was een priegelwerkje wat alles is ook met dit kleine formaat beweegbaar. Het kopje draait ook alle kanten op. Vlak naast dit kleine beertje stond een klein hondje dat ik al eens eerder heb gemaakt.


Kijk dit is hem, heb een klosje garen onder zijn voorpootjes gelegd zodat je kunt zien hoe klein ook
dit witte hondje is. Heb hem maar een robuuste halsband  gegeven.

15 opmerkingen:

  1. Dat piepkleine hondje met z'n halsband. Zooooooo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om dat met papier te doen!
    Lief hondje; ook dat was priegelen...
    Zo knap dat je dat voor elkaar krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bewaarboekje is beeldig geworden! Zo mooi met die stofjes op de voorkant.
    Lapjes van 1 inch kan je prima aan elkaar naaien hoor :-)
    Maar dat is wel heel erg veel werk hahaha.
    Met papier is dat ook leuk geworden.
    Wat een beeldig beertje, zo klein en toch zo echt een berenmeisje (of jongen)
    Dat hondje heeft mijn hart gestolen.
    Zo stoer met die halsband die eigenlijk voor een grote herder is bedoeld.
    Wat een kleine kunstwerkjes heb je gemaakt.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedere keer kijk ik vol bewondering naar de prachtige dingen die je maakt in zo'n ontzettend klein formaat! Je inchies zijn prachtig, maar van beer en hond kan ik alleen maar stil worden, diepe buiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie inchies heb je weer gemaakt! Dat beertje en het hondje zijn ook al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ik zie dat zo’n inschiet maar 2,5 x2,5 cm. is. Wat knap dat je er zulke mooie werkjes van kan maken. Die quilt was vast erg mooi, leuk dat je die als inspiratie gebruikte. Het beertje en hondje zijn echt schattig. Heerlijk om weer even bij je te kijken wat je allemaal maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend! Vooral die mini dieren vind ik helemaal geweldig. Erg leuk boekje met de inchies.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemig, dat is bijna gepriegel op de vierkante centimeter. Wat mooi zijn ze. Ze willen vast graag in het boek met die mooie voorkant. Het beertje en zeker het hondje vind ik top. Bij de halsband moest ik denken aan die mopshondjes met die enorme bewerkte halsbanden. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grote bewondering weer voor het werken met hele kleine dingen.
    Echt schattig die mini poppetjes, maar vooral ook weer de inchies.
    Lang geleden dat ik er heb gemaakt, vergeet het steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onvoorstelbaar dat kleine beertje. En dat hondje snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt petje af en een dikke pluim voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat schattig weer al die inches, maar vooral dat beertje en dat hondje. Zo knap dat je dat allemaal zelf kunt maken. Ik bewonder je en vind het zo leuk om mee te mogen genieten van al je mooie maaksels! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De quilt inchies zijn prachtig geworden, Josephine ... fijn om zo inspiratie op te doen !
    En hoe leuk zijn die hondjes met hun snoet juist boven de rand ...
    ik dacht eerst dat die laatste een poes was :-)
    Het kleine beertje en hondje zijn super schattig !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ongelooflijk, zo klein en zoveel mooie details! Echt prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gepriegel maar wel heel schattig dat beertje en hondje. En de voorkant van je boekje ga ik onthouden. Heel fraai.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥