dinsdag 12 september 2023

Beertje Poirette met Puntmuts en Jasje * * *


Deze keer laat ik jullie een beertje zien die ik een tijd geleden al heb gemaakt, enkele kunnen het zich  misschien nog herinneren maar er zijn er een aantal nieuwe volgers bijgekomen dus vind ik het leuk om mijn kleine priegelwerkje nog eens te laten zien. Hoe kleiner des te leuker vind ik het, best een mooie uitdaging. Dit kleine beertje heeft de maat van mijn Duim, En heeft de mooie naam Poirette gekregen.

In eerste instantie ben ik een patroontje gaan  ontwerpen, heb alle delen op een juteachtig stofje gelegd, niet echt het makkelijkste stofje om zo klein te werken maar het leek me leuk om te doen. Zo'n patroontje bestaat uit 19 kleine onderdelen die allemaal met de hand in elkaar genaaid worden. En  later worden het hoofdje, de armen en de benen met bepaalde pennetjes met elkaar verbonden zodat alle ledenmaten en het hoofdje beweegbaar zijn.



Van datzelfde stofje heb ik er een puntmuts en een jasje bij gemaakt,


Hier zien jullie onder het beertje het patroontje dat ik tekende voor het jasje. Het lijkt een beetje groot maar bij het eindresultaat zie je toch dat het prima past. Dus niet een stukje stof eromheen draperen maar daadwerkelijk hoe je ook een jasje voor mensen maakt. Een achterpand, twee voorpanden, twee mouwen en een dubbele kraag. Met ook nog een piepklein zakje op het voorpand met een mini zakdoekje daarin, haha,. Zien jullie het al voor je zo klein en dan al die mini lapje door mijn grote handen laten gaan. Kan je vertellen dat dat echt een priegelwerkje was, maar als ik iets in mijn kop heb zal het ook gebeuren en het is me gelukt. 


Hier zien jullie POIRETTE in volle glorie tussen mijn vingers, de DUIM maat van het beertje is wel zonder zijn hoge puntmutsje gemeten. 👀


Bij kunstlicht genomen de foto, lijkt wel of hij kwaad kijkt.


Poirette is moe geworden van al dat poseren en gaat nu heerlijk slapen. Z z z Z Z z z z

11 opmerkingen:

  1. Wat een lieffie en wat kunstig genaaid. Veel priegelwerk wordt dan ook beloond met een prachtig resultaat. Wat zul je genieten van deze knappert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De maat van je duim... dat is toch niet te geloven. Zo mooi en compleet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje. Het lijkt me heel wat gepriegel voor het beertje af was. Want alle onderdelen (de pootjes )moesten gekeerd worden. En dan werd beer ook nog aangekleed met een leuk jasje met die mooie grote steken. Het is echt een kunstwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat is echt knap. Eigen ontwerp en zo klein. Het is een super leuk beertje en helemaal in jouw stijl met die grappige puntmuts.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongelooflijk knap gemaakt, dat doe ik je echt niet na! Ik vind het echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief beertje, knap hoor op dit priegelformaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit hier stil en heel verliefd jouw blog te lezen en de foto's te bekijken.
    Wat een schatje, en wat is ie kunstig gemaakt.
    Niet te geloven dat je zo klein kunt werken.
    Die kleertjes staan hem ook zo schattig.
    Zie hiernaast ook al van die kunstwerkjes op de foto's.
    Ben ook al verliefd op Mathilde :-)
    Alles wat heel klein is is eigenlijk nog leuker dan groot.
    Je bent echt een superkunstenares hoor, en natuurlijk beschik je ook over engelengeduld.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje. Dat is veel werk geweest, zo klein. De stof geeft ook een extra effect. Ik heb zelf ook een ieniemini kerst beetje gemaakt. Heel leuk, maar wat een gepruts. Poirette verdient een ereplaats. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik ben ook fan van Poirette... Wat kijkt ie heerlijk lief eigenwijs uit de ogen!
    Ik heb best geduld, maar hiervoor zou ik het niet hebben. Dus echt, petje af...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ongelooflijk mooi gedaan, maar ja jij bent dan ook een kampioen in het kleine fijn werk. Beer is al helemaal klaar voor de koude dagen. Ik vind het schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En of het gelukt is ! Poirette is allerliefst en zo schattig met dat puntmutsje !
    Prachtig gedaan, Josephine !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥