maandag 25 september 2023

Een Ratjetoe * * *


Wat is dit nu vraag je je misschien af, van de week heb ik dit ontdekt.


Jullie weten waarschijnlijk nog wel dat ik schreef over de buxusmot die al ons struiken aan het kaalvreten zijn. Mijn plan was met dat kale struikje iets grappigs te gaan doen, namelijk om de takken te gaan schilderen in allerlei kleuren. Maar toen ik een week geleden het struikje eens goed ging bekijken viel me op dater allemaal groen blad tevoorschijn kwam, het verbaasde me.


Twee dagen later toen we en paar flinke buien hadden gehad stond dat struikje bijna te jubelen van plezier.


Het ziet er ook heel sterk uit. Je hoort iedereen altijd spreken van al die struiken gaan dood, maar dat is dus zeker niet he geval. Die Mot slurpt en knabbelt al het blad van de struiken maar eigenlijk zijn de struiken op zich heel erg sterk dat blijkt nu wel. Dus heb ik een plannetje bedacht. Dit struikje laat ik nu eerst even flink in het blad komen en dan ga ik hem behandelen als een Bonsai struikje. Dan ga ik een openstructuur snoeien op die manier kan die buxusmot geen warm holletje vinden waar hij in het geniep kan knagen. Misschien is het totale onzin om het proberen maar vind het toch een leuke uitdaging, wordt vervolgd!!!


Ook ben ik met bezig met wat kaarten te maken, wat tekenen, knippen, scheuren en plakken, gewoon ontspannen freubelen.



En met deze twee zwart / witte kaarten ben ik nog bezig, soms moet je het even laten liggen is mijn ervaring want als ik te lang doorga dan ligt verprutsen op de loer. Misschien wat kleur toevoegen?


Op deze kaart zijn ook wat kleine stukjes zwart fluweel verwerkt  maar dat is op de foto niet te zien.


Tussendoor zit ik af en toe wat te lezen, kwam het boek onlangs tegen en herinnerde me dat ik dat eens op een blog bij iemand langs had zien komen die het een prachtig boek vond. Ben benieuwd of ik dat ook zo ga ervaren.


Twee rustgevende foto's van sfeervolle hoekjes in de tuin, en daar ben ik gek op. Overal kom je wel kleine  verrassingen tegen. 


Ons nieuwe Schneewittchen roos die we vorig jaar hebben gekocht bloeit nu voor de derde keer. Het is een klimroos maar ziet er nu nog wat zielig uit. Hoop dat hij op den duur net zo mooi gaat worden als de roos die na 25 jaar helemaal op was. Als ik naar deze foto kijk krijg ik een heerlijk dromerig gevoel, echt een lieflijk tafereeltje.

Geniet volop van de heerlijke nazomerse dagen * * *

13 opmerkingen:

  1. Goh, nieuwe blaadjes in de buxus! Ik hoop dat je plan gaat lukken!
    Bij ons in de straat hadden mensen ook een buxusheg, die al een paar jaar kaal stond te wezen. Nu geven ze de hoop op, zag ik, ze halen het nu weg.
    Je kaarten worden prachtig.
    En o, die andere tuinfoto's, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te vroeg juichen bij je buxus hoor... Wij hebben dit ook een aantal keren gehad en hadden dan nog hoop. Maar uiteindelijk zijn toch alle planten dood gegaan. 't Is inderdaad waar dat de plant kaalgevreten wordt, maar in het begin zeker niet dood is. Misschien als je dagelijks de mot verdrijft...
    Heerlijk hè om kaarten te maken. Iedereen heeft zo weer zijn eigen stijl en ik vind dat leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kaarten zien er leuk uit en inderdaad af en toe even laten liggen werkt vaak beter als toch maar afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat de buxus weer uitloopt. Dat is op zich niet zo vreemd, maar is meestal niet blijvend. Of zo lelijk met hier en daar wat groen maar niet meer echt een bolletje.
    Het is trouwens niet de mot die eet hoor. De mot vliegt en legt eitjes :-)
    De rupsjes die daar uit komen zijn de boosdoener.
    Had destijds veel vogels op de buxus, dus ik dacht die eten alle rupsen wel op, maar blijkbaar is dat niet genoeg.
    Zoals ik al eerder schreef, alles dood het jaar daarop.
    De Sneeuwwitje roos bloeit zo heerlijk lang door hè? Meestal totdat het gaat vriezen.
    Vind je kaarten heel erg mooi. Ook die zwart/witte, maar die met de vogeltjes heeft toch mijn voorkeur.
    Ben benieuwd of het echt zo'n mooi boek is, de omslag spreekt me in ieder geval al aan. Ben benieuwd.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto’s. Ik mis onze tuin echt niet, maar kan echt genieten van jouw mooie foto’s. En kaarten maken is fijn. Lekker freubelen op een klein oppervlak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch dacht ik gelijk aan fluweel bij die ene foto. Hopelijk blijft je buxus het doen, ik ben benieuwd naar het vervolg. Je foto's zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu maar hopen dat jouw buxus het redt. Mooie kaarten en tuinfoto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee voor je buxus. We horen er vast nog van. Oh en ik ben weg van je vogeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens je veel succes met je buxusplanten !
    Geniet van de nazomer want voor je het weet is het herfst !
    groetjes van Simonne's fantasiestudio....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vreemde gewaarwording, je denkt dat een struik dood is en dan loopt ie weer uit. Ben benieuwd wat het gaat worden met die Buxus. Je bent lekker bezig geweest met de kaarten, heel erg mooi. Soms kun je vastlopen in je ideeën, het is goed om een westkust weg te leggen en later er mee verder te gaan. Het begin ziet er mooi uit. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spannend met je Buxus, succes !
    Leuke kaarten maak je, lekker bezig.
    Mooie stijlvolle creaties in je tuin en nog een prachtige roos ook.
    Genieten wanneer je erin rondloopt.
    Ik zat afgelopen zondag op een feestje naast iemand die schilder en tekenles geeft, zij gebruikt altijd fixeer van Talens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt Toos dat je haar erover gevraagd hebt. Ga op zoek of ze er ook kleine spuitbusjes van koop zijn, zeker het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, het buxus struikje geeft zich niet gewonnen ... ik hoop mee dat het je gaat lukken, Josephine !
    Prachtige kaarten weer en gezellige sfeerhoekjes in je tuin !
    Veel leesplezier met je nieuwe boek !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥