maandag 9 oktober 2023

Insecten van stof en kralen * * *


Heb sinds lange tijd weer ens een nieuw insect gemaakt van stof, het is een Dikke Tor geworden met voelsprieten. In mijn fantasiewereld zie ik hem daar al rondlopen 👀


Het begon met een stapeltje frutsels verzamelen en als dat dan zo voor mij ligt dan mijmer ik wat en opeens beginnen mijn handen iets te pakken en daar ben ik mee begonnen. De rest komt vanzelf tevoorschijn en gaat als het ware vanzelf hoe gek het misschien ook klinkt.

Hier zie je Dikke Tor met een eerder exemplaar, en ze vinden elkaar heel leuk, dat zie je zo.


Laat ook nog een paar oudere zien uit mijn kleine verzameling die inmiddels uit 11 insecten bestaat. Zoals deze Libelle bijvoorbeeld.


En deze bijvoorbeeld die ik van oude kralen heb gemaakt en dun zilverkleurig ijzerdraad.


Aha, daar hebben we Dikke Tor weer, hij lacht me vriendelijk toe. Dikke tor is wel de grootste uit de serie en ongeveer 6 CM groot.


Dit is en  fantasie Nachtvlinder met zijn pluizige koppie.



Heb de smaak weer een beetje te pakken dus denk dat er nog wel een aantal een keer tevoorschijn komen.

15 opmerkingen:

  1. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, ik vind de insecten geweldig mooi. Ze raken me.
    Dikke Tor kijkt zo vriendelijk en de Nachtvlinder, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is helemaal jouw ding en je hebt het in je vingers...
    Je zou er een verhaal bij kunnen bedenken, een boek schrijven waarin al die insecten met naam en toenaam een rol gaan spelen...
    Heerlijk als je handen kunnen maken wat je in je hoofd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zijn ze en je fotografeert ze ook al zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je pakt wat lapjes en andere dingen en "de rest gaat vanzelf".
    Ik ga dat ook eens proberen, maar dan komt er helemaal niks hoor.
    Zo knap dat je dat kunt maken en ook zo klein.
    Ze zijn echt prachtig en kunstzinnig.
    Eerlijk gezegd ben ik bang voor insecten en vind deze ook eng.
    Dat geeft maar aan dat ze goed gelukt zijn :-)
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sta paf. Ik heb een stapeltje frutsels, ik mijmer wat en mijn handen maken het. En dan komt er een prachtige dikke tor tevoorschijn. Geweldige collectie en ja, zoals Elizabeth zegt, helemaal jij. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie Dikke Tor. En de andere insecten vind ik ook prachtig. Heerlijk dat die “ zomaar” uit je handen komen. En fijn dat wij ze ook even kunnen bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongelooflijk dat je dat zo maar kan maken, ze zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een inspiratie. Ze zijn echt prachtig. Heerlijk dat je kunt maken wat je bedenkt. Daar mag je nog een hele insectenwereld bij verzinnen, wij kijken hier graag met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk en ha,ha de tor kijkt je een beetje ondeugend aan, het is echt een charmeur:) Je fantasie nachtvlinder vind ik ook een beauty.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet glimlachen bij het zien van Dikke Tor :-)
    De kop, het lijfje ... je hebt alles zo mooi gemaakt, Josephine !
    Ik vind hem wel een lieverd en zijn vriendje ook !
    Ook de nachtvlinder ziet er prachtig uit ... het materiaal dat je kiest en de details vind ik echt uniek !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze leuk !!en wat knap gemaakt ze groeien onder je handen. Ware kunst Josephine. Deze kun je gewoon binnen houden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn prachtig en jij kiest ook altijd van die mooie kleuren.
    Het klopt allemaal, fantastisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze schitterend! Fijn dat je handen je leiden, heerlijk om ze te zien groeien. Je bent een echte kunstenares!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat wordt al een mooie verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥