donderdag 26 oktober 2023

Kerstkaarten in NOTAN stijl * * *


Heb van de week een aantal kerstkaarten gemaakt met de Notan kniptechniek.


Het blijft moeilijk met dit goudkleurige papier om er goed foto's van te nemen dus nam ik deze foto schuin  van voren waardoor je het papier ziet zoals het ongeveer in werkelijkheid is.


Vind het een erg leuke techniek om te gebruiken, zeker voor Kerstkaarten.


Dit zijn gewoon geknipte sterren die weer uit andere kerstkaarten geknipt zijn. Bewaar vaak allerlei kaarten die heel geschikt zijn om er zelf weer iets mee in elkaar te frutselen.


Dit zijn de knipsels van de volgende afbeelding, ze liggen klaar om opgeplakt te worden.


Jammer dan de kleuren niet echt goed overkomen, nu zijn de kleuren van de losse knipsels eigenlijk beter dan het eindresultaat. 


Van deze combinatie ga ik er nog een aantal maken maar dan met verschillende kleuren.

13 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt geweldig. Ik snap dat je mooiere foto's wil, maar er is toch goed te zien wat je hebt gedaan. Leuk om zo door een ander geïnspireerd te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er mooie kaarten mee gemaakt, zelf ben ik ook bezig met kerstkaarten in deze techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het een hele leuke techniek. Denk dat ik dit ook eens met mijn kleindochter ga doen als ze weer hier is.
    Lekker knippen en plakken, en dan afwachten of er iets leuks uit komt.
    Leuk om op deze manier weer nieuwe ideeën te krijgen.
    Jij kreeg dat van iemand anders en ik weer van jou.
    Deze zijn ook weer zo mooi geworden.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opnieuw weer een paar prachtige kaarten! Leuk dat je je zo verdiept in de techniek.
    Maak je maar niet te druk om de foto's, ze zijn voor mij prima genoeg om een goede indruk te krijgen (al snap ik ook dat je ze zelf beter wilt hebben, jij hebt immers het origineel bij je 🙂)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zijn deze kaarten. Leuk dat je eerst inspiratie van iemand anders krijgt en nu jezelf inspireerde. Balen is dat, dat je niet de goede kleur krijgt op de foto’s. Ik kijk er wel doorheen en geniet van de mooie kaarten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de smaak helemaal te pakken! Maar ik vind dat het je nog best goed is gelukt om goede foto's te maken... want hoe lastig is dat!
    Naast glans heb je ook nog te maken met het licht..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg! Alle kaarten hebben wel iets waarvan je zegt, ja dat is leuk of ja nu zie ik het;) En wie wil er u niet een zelf gemaakte kaart ontvangen, die vind ik altijd het mooiste. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaarten in jouw unieke stijl, Josephine !
    Ik vind de geknipte sterren uit andere kerstkaarten heel leuk !
    Wens je alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik kan goed zien hoe het eruit ziet. Knap hoe je dat toch allemaal doet.
    En kerstkaarten recyclen dat is ee goed idee . Ik heb altijd moeite om ze weg te doen ergens in februari

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het toch een leuke techniek en jij laat ons ook nog eens zien wat je er allemaal mee kan doen.
    Zoveel variaties en wat de foto’s betreft, het komt hier prima over en ik denk dat we daar allemaal weleens mee worstelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tjee Josephine, wat ben jij toch veelzijdig als het op creatief bezig zijn aankomt. Wat een prachtige kerstkaarten heb je gemaakt. Dat zijn gewoon cadeautjes als die op de mat vallen. Heel leuk om ze allemaal te bekijken. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je fijne reactie, Josephine !
    Ik zet wel eens geraniums in de serre en als het geen strenge winter wordt gaan ze weer bloeien ... meestal koop ik in het voorjaar nieuwe.
    Ja, zo spijtig ... bloggen is niet meer zo populair als vroeger, velen zijn al jaren terug gestopt. Het is nu Instagram en TikTok.
    Ben wel al jaren bij Flickr maar ook daar zijn de gloriedagen voorbij.
    En Facebook vind ik helemaal niks :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥