dinsdag 3 oktober 2023

Nieuwe kaarten * * *


Na die paar kaarten van de week ben ik nog even verder gegaan, nog lang niet klaar natuurlijk want als je eenmaal begint kan je moeilijk stoppen.



Heerlijk zo'n bult frutsels op tafel en dan maar kijken wat allemaal bij elkaar past en dan  knippen en schuiven, plakken, het gaat eigenlijk een beetje vanzelf, het groeit onder je handen.


Deze drie even naast elkaar genomen, de linkse is een beetje te groen uitgevallen op de foto.


Bij deze kaart heb ik nog wat cirkels toegevoegd en met een pigment liner wat lijnen getrokken.


Hier zie je kleur meer zoals het ongeveer is. Ongetwijfeld gaan er nog meer kaarten gemaakt worden.

13 opmerkingen:

  1. Tof gedaan hoor !
    groetjes van Simonne's fantasiestudio

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat zijn toch echt kunstwerkjes . Die vogelkaarten zo mooi gemaakt. Ik doe het je niet na hoor. En ik snap dat er zeker nog meer zullen volgen.
    Lekker frutsels op tafel.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk heb ik je kaarten van onder tot boven zitten bestuderen! Wat zijn ze gaaf zeg...
    Ik zie een scheurrandje, maar ik vraag me wel af hoe je ze verder hebt gemaakt.... Heb je de vogels getekend&geschilderd of geknipt uit tijdschriftpapier? De mooie bloemen heb je vast zelf getekend, maar doe je dat dan regelrecht op de kaart of los en later opgeplakt?
    Ik kan echt niet zeggen welke kaart ik de mooiste vind... ze spreken me allemaal aan, de zwart-witte vind ik ook heel sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve complimenten Elizabeth, eigenlijk gebruik ik heel veel uit een stapel van die Design papier blokjes van 15 X 15 cm. je kent ze vast wel. Ook download ik regelmatig van internet mooie afbeeldingen om ze eens te gebruiken, zoals bijvoorbeeld die vogeltjes, maar ook allerlei soorten bloemen. Dat print ik en knip het een en ander uit om te gebruiken. Met witte en zwarte liners in verschillende diktes bewerk in de plaatjes om ze meer uitstraling te geven.
      Altijd scheur ik wel wat stukjes papier, naar mijn idee maakt dat het geheel wat sprankelender. Als ik een zelfgetekend item gebruik knip ik het eerst uit en plak het vervolgens niet helemaal tot de randen vast, dat oogt wat levendiger. Kan soms best wel lang treuzelen tot het naar mijn zin is, heb jij dat ook???

      Lieve groet,
      Josephine

      Verwijderen
  4. Prachtig! Heel divers en heel kunstzinnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Een beetje knippen, schuiven en plakken"..... dat klink wel heel makkelijk en snel klaar.
    Maar ik kan wel zien dat er heel veel aandacht en liefde aan geschonken is om zulke mooie kaartjes te maken.
    Je hebt er inmiddels vast wel heel veel.
    Misschien aan kerstkaarten beginnen, of is dan niet zo jouw ding?
    In ieder geval geniet je van het maken, dat is me wel duidelijk.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig wat jij van al die frutsels maakt, Josephine, de kaarten zijn wondermooi !
    En de toegevoegde details maken de zwart-wit kaart helemaal af !
    Na de 29° van gisteren vandaag weer 10° minder ... gek toch dat nazomer weer :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaarten. Ik vind je echt een kunstenares met al dat mooie werk. Ik kan me voorstellen dat je hier heerlijk mee bezig bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een genot om naar te kijken, wat zijn ze weer mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt duidelijk de smaak te pakken.
    Stuk voor stuk weer kunstwerkjes.
    Prachtig zijn ze, zou bijna zelf aan de slag willen, maar helaas ontbreekt me de tijd. Het is elke dag zo’n mooi weer, ik zit echt te wachten op wat regendagen. Het is wel een kwestie van kiezen natuurlijk.
    Dus ik ga nog maar eens genieten van jou kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt weer prachtige kaarten gemaakt Josephine. Een genot om naar te kijken. In gedachten zie ik je zitten, op een zonnige middag, potje thee erbij en de bult frutsels op tafel. En maar passen en schuiven en proberen om de mooiste composities te krijgen. Ik kan me voorstellen dat het heel ontspannend werkt als er al die mooie dingen onder je handen ontstaan. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kaarten heb je weer gemaakt, toch wel een gave om zo met kleuren, technieken, tekeningen en plaatjes een mooie compositie te maken. Jij kunt dat :) Nog veel plezier met het maken van kaarten. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥