dinsdag 16 januari 2024

2e boekje voor ATC kaartjes * * *


Het is al weer half Januari, en ook zie je het steeds lichter worden. Per week is dat een kwartier dus eind januari een uur eerder licht, heerlijk. Mijn stand staat nog steeds op boekjes maken en deze keer weer een boekje voor mijn ATC kaartjes. Klik hier voor de post van het eerste boekje. De mapjes zijn op dezelfde manier gemaakt maar de buitenkant heb ik deze keer helemaal anders gemaakt. Omdat een aantal  ATC kaartjes best wel dikte geeft koos ik een rugstuk aan te brengen. Zoals je hierboven op de foto ziet.


Hier kan je goed de dikte van de ATC kaartjes zien. Om al die mapjes heb ik stevig een stuk linnen gelijmd om ze mooi bij elkaar te houden. [ geen foto gemaakt]


Hier een paar voorbeelden uit het boekje.


Deze foto die ik nam bij somber weer doet me denken aan een prachtige nachtvlinder vanwege de sobere keuren die nachtvlinders meestal hebben.


Grappig hé, de NZL Kiwi [ rechtsboven]die ik van Mieke heb ontvangen.


Het boekje heeft aan voorkant een mooie houten knoop en  met een paar katoenen draden sluit je  het boekje weer. De maat van het boekje is 9 X 11 centimeter. En is gevuld met 12 ATC kaartjes.

11 opmerkingen:

  1. Daar kun je je wel helemaal op uitleven! Het boekje is werkelijk van kaft tot kaft bewonderenswaardig mooi gemaakt...
    Mijn ATC's liggen gewoon te liggen in een plastic bakje, maar die van jou hebben het stukken beter!
    Mooi detail, die houten knoop en het koord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat weer mooi gemaakt, misschien als ik ooit tijd over heb dat ik ook zoiets ga maken, nu liggen de ATC's gewoon in een doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent weer heel druk en supercreatief bezig geweest.
    Wat een leuk boekje is dit weer.
    Zo kan je eigenlijk heel veel boekjes maken, ook met witte bladzijden bijvoorbeeld.
    Daar kunnen foto's in, mooie spreuken of je houdt er (net als ik) een tuindagboek in bij.
    Kortom, er zijn heel veel mogelijkheden om je uit te leven de komende tijd :-)
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Je bent echt heerlijk creatief met papier. Leuk om de boekjes ergens neer te zetten, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer zo'n prachtig boekje om je ATC's te bewaren, Josephine !
    Wondermooie details en een leuk idee die houten knoop !
    Niet te geloven dat januari al half voorbij is, de tijd vliegt ...
    we kregen gisteren en vandaag een laagje sneeuw.
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw ATC’s hebben een mooie plek gekregen. Wat een schattig boekje en je hebt het weer perfect gefotografeerd. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en zo fijn ze netjes bij elkaar. En mooi hoe je ze op de foto hebt gezet. De nachtvlinder haal ik er ook uit 😉❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk boekje, ik begrijp wat je bedoelt, bij somber weer is zo’n boekje een zonnetje met warme stralen. Heel mooi gemaakt met oog voor details. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wederom een uniek boekje, bewonderenswaardig hoe je dat toch steeds weer maakt !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥