donderdag 25 januari 2024

Grappige Griezeltjes. Insect, Roodoogje * * *


Er is weer een nieuw insect onder mijn handen geboren,  het was weer tijd voor mijn gevoel om een heerlijk priegelwerkje onder handen te nemen, het lijfje is 6 - centimeter groot. Bovenop haar kopje heeft ze een voelspriet zodat ze de vijand op een afstand kan houden.


Eerst heb ik wat tekeningetjes gemaakt en wat spulletjes bij elkaar gezocht, wat  kraaltjes, verschillende kleuren vilt, garen schaartje en dan maar kijken wat er uit mijn handen komt.


Even een tussendoor foto toen ik al flink op dreef was, het neemt best veel tijd in beslag.


Roodoogje maakt kennis met het kleine grappige griezeltje, en zo te zien vinden ze elkaar wel aardig.


Roodoogje heeft even geposeerd om haar grote rode ogen aan jullie te tonen, de uitpuilende witte oogballen draaien alle kanten op zodat ze ales goed in de gaten kan houden. De vleugels heb ik gemaakt van een twee laagjes vilt die ik iets heb opgevuld, de randen zijn aan de binnenkant rondom voorzien van een heel dun stukje ijzerdraad zodat je de vleugeltjes vorm kan geven. Daarna heb ik met kralen en 
pailletten versiering aan gebracht.


Kijk nu toch daar kwam Dikke Tor ook nog even kennis maken met Roodoogje. 


Ze druk haar kopje gewoon helemaal tegen de lens aan, jaja . . . ja hoor, ik zie je rode oogjes wel.


16 opmerkingen:

  1. Het is werkelijk fantastisch. En dan ook nog eens zo fraai gefotografeerd. Ik kijk mijn ogen uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Ik ken niemand die ook zulke beestjes maakt. Dat maakt jouw creaties nog aparter en bijzonderder. Wat een priegelwerk, maar wat een resultaat. De rode ogen bij het blauwe lijfje combineren geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat is echt schitterend! Zo knap gemaakt en ze zien er geweldig uit, wat een geduld en fantasie heb jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schit-te-rend! Wat ben je toch creatief en handig! Ik vind het stuk weer echte juweeltjes. Heb je ze al eens geëxposeerd? Ze zijn die aandacht dubbel en dwars waard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve reactie Marjan, heb ze nog nooit geëxposeerd. Wel ooit tekeningen en aquarellen maar nooit dit soort kleine creatie's.

      Verwijderen
  5. Ongelofelijk mooi weer dit nieuwe insect. Ze zijn stuk voor stuk prachtig en uniek! Leuk om ook je werkwijze te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappig insect is Roodoogje, Josephine ...
    ik bewonder weer alle mooie details die je hebt aangebracht !
    En zo leuk alle griezeltjes tesamen !
    Nog even over mijn laatste post, ik vind het interessant te horen hoe een foto verschillende emoties kan oproepen ...
    Wens je alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch gemaakt, wat ongelooflijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zucht.... zit hier bij elke foto te zuchten van oohhh, oohhh, oohhh.
    Wat een kunstwerkje is ze weer geworden.
    Bijna niet voor te stellen dat mensenhanden zoiets moois kunnen maken.
    Ook die andere, die kennis komen maken met roodoogje zijn zo fijntjes en kunstzinnig.
    Denk dat je er veel geld voor zou kunnen krijgen als ze te koop waren in een heel mooi apart kunstwinkeltje.
    Je bent echt fantastisch!
    Nu lekker gaan genieten van deze schatjes.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn stuk voor stuk PRACHTIG, en het is duidelijk dat hier een creatieve geest achter schuilt. Het zijn personages aan het worden en misschien schrijf je er nog weleens een verhaal bij...
    Eigenlijk moet je iets doen met zoiets moois, Josephine!
    De combinatie van vilt en metaal is heel bijzonder.
    En zo leuk dat het helemaal je eigen ontwerp is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ongelooflijk mooi gemaakt . Zomaar wat materiaal en dan dit uit je handen laten ontstaan. Petje af voor jou. En nu een mooi plekje er voor vinden.😍

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn dit toch weer ongelooflijk mooie creaties en dan te bedenken dat dit ook nog eens zelf ontworpen en getekend is.
    Alles helemaal van jezelf, prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig en lief, maar helemaal geen griezeltjes hoor! Super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind roodoogje prachtig!! Wat mooi gemaakt, leuk dat je weer zin had om zo’n leuke creatie te maken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb ik genoten van dit blogje. Wat maak jij prachtige creaties. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥