woensdag 27 maart 2024

Creëer een Collage. Week- 1 * * *


Een aantal posten terug schreef Conny [Klik] in een post dat ze op Op You tube een filmpje had bekeken waar iemand een leuke uitdaging liet zien. Conny werd daar zo enthousiast over dat zij ons 
nu ook heeft uitgedaagd. Een heel leuke uitdaging waar ik graag aan mee doe. De bedoeling is dat we tien weken lang elke woensdag een collage publiceren. Voor iedere week krijg je vier woorden/prompts die  je dan in je collage gaat verwerken. Er zijn ook nog een paar extra wisselwoorden voor als je in een bepaalde collage liever een ander woord wil gebruiken om te verwerken. Maakt niet uit 
op welke manier, gewoon doen waar je zin in hebt. De woorden/prompts die deze week verwerkt moeten worden zijn: Gaatjes-Oranje-Vlinder en Geruit.
Wat het woord geruit betreft zie je slechts een paar smalle stripjes in deze collage.


Alle collages maak ik op A4 formaat, en ik ga geen tussendoor/proces foto's maken. Het is telkens weer een beetje hetzelfde proces, overigens heel leuk om alles uit te zoeken. Eerst bedenken hoe of wat en
dan zoeken wat ik ga gebruiken. Vervolgens  knippen, scheuren, kleuren schikken en schuiven, plakken of schilderen enz. Net zolang tot het helemaal naar me zin is. De tekst loopt behoorlijk slordig, heel onregelmatig maar blogger zit  me gewoon een beetje dwars met deze post, het is niet anders 👀


Deze vlinder was eigenlijk bedoeld voor de bovenkant maar daar ik de collages in een map ga bewaren heb ik het niet vast geplakt. Wel leuk om te zien  hoe mooi die is. Ben heel benieuwd naar de collages van de andere  dames die mee doen, deze 5 doen ook mee.

17 opmerkingen:

  1. Prachtig Josephine. Je hebt alle worden er mooi in verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik geniet er van om te zien hoe iedereen vorm geeft aan deze door mij willekeurig gekozen woorden

      Verwijderen
  2. Oh, wat mooi en ook zo'n sterk kleurgebruikt/contrast!
    Heb je die vlinder zelf geschilderd?
    En die andere vlinder... lijkt wel 3D...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige collage! Heerlijk die kleuren en contrasten. Door het zwart-wit krijgt het extra pit en knalt het oranje er echt uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een echte Josephine collage. Geweldig leuk bedacht en gemaakt. En lekker groot, op A4. Goed dat je ze gaat bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige collage, heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig geworden, zo mooi die oranje vlinder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je ook meedoet! De vlinder spat van het scherm af, wat is ie mooi! Leuk ook dat de gaatjes vierkant zijn en niet rond; het geeft een heel apart effect.
    Een schitterend resultaat Josephine!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gemaakt, leuk dat Conny je (met de woorden van deze week) geïnspireerd heeft om deze mooie collage te maken. Het plezier straalt er van af. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze collage is een afspiegeling van jouw creativiteit. Prachtig. Alle collages die ik gezien heb, hebben wel wat bijzonders. Een leuke uitdaging. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat prachtig Josephine, vooral je kleurgebruik, zó apart.
    Collage ook weer heel anders als bij de anderen en dat is juist zó leuk van zo’n opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is nu net een uitdaging voor jou, Josephine ... heel creatief !
    De collage is prachtig geworden, mooi de combinatie
    van layout en kleuren !
    Het lijkt alsof je tekst op gecentreerd staat ... ?
    Wens je alvast een fijn weekend,
    Sylvia


    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk gedaan. En ja ik vind dit ook echt wat voor jou . Ik sla het over met papier doe ik niks

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige collage , mooi van kleur en compositie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig. Zo leuk om ieders werk te zien. Kan er jaloers op worden hoe iedereen het steeds weer bedenkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥