vrijdag 1 maart 2024

Lente pprikjes * * *


Zo langzaam aan zie je de wereld van zwart/wit weer een vleugje  kleur krijgen zo hier en daar, heerlijk dat we dit mooie seizoen weer kunnen toelachen.


Bij een heleboel rozen soorten zie je al behoorlijk veel uitloop, dat ziet er veelbelovend uit.


Deze foto nam ik op een regenachtige dag, het oogt ook somber. Deze viooltje kreeg ik afgelopen november 2023 op mijn verjaardag en ze blijven maar doorbloeien. Je ziet wel dat ze kleddernat zijn maar zodra de zon weer aan de hemel staat lachen ze je toe. Heb wel steeds alle verlepte bloemen verwijderd want dan dan blijven ze doorbloeien.


Deze foto nam ik vanuit de keuken toe ik naar de vogels buiten stond te kijken, ook een kletsnatte dag.


Allemaal kleine zonnetjes om je heen, heb een aantal pollen verspreid in de tuin staan, ook de mimi narcissen zijn zo leuk om te zien.


Het tuintafeltje met de knikker sen aardenwerk bol die jullie wel vaker langs hebben zien komen. Er hangt water voor de vogeltjes aan en ook allerlei lekkers voor vinden ze op dit tafeltje.

15 opmerkingen:

  1. Je hebt weer fraaie foto's gemaakt. En dat met al die nattigheid. Maar de zonnige crocussen stralen ons in elk geval toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tuin heb je toch. Ondanks de regen kan je zien dat je er veel liefde en tijd aan besteedt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie tuin ziet er altijd zo netjes en verzorgd uit, het valt me elke keer weer op! En altijd is er wel iets leuks te zien...
    Bij ons is het helaas nog één natte grauwe bende!
    Viooltjes zijn dankbare plantjes, soms komen ze zomaar in het wild op. Prachtig, die Narcissen... ik denk dat ik toch maar meer met bolletjes aan de gang moet om in het voorjaar een beetje kleur te hebben in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om zo te genieten van de voorbodes van de lente. Mooie sfeervolle foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat het weer lente wordt! Je foto's geven het mooi weer, ik ben iedere keer weer onder de indruk van je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Regen hebben we nu wel genoeg gehad. Wat verlangen we allemaal naar de zon.
    Vandaag schijnt hij hier, dat geeft zo'n goed gevoel.
    Gelukkig bloeit er hier en daar al wat in de tuin.
    Heb net nieuwe viooltjes gekocht, in het najaar vergeten.
    Toch weer wat vrolijks in de tuin.
    Mijn narcissen worden in de knop al opgegeten, dus ik heb alleen maar steeltjes.
    De jouwe staat er prachtig bij.
    Krokussen, heerlijk om naar te kijken!
    Fijn weekend.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, wat heb je een schitterende tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hè al dat moois wat weer opkomt, je hebt er prachtige foto's van gemaakt. Gelukkig is het vandaag een stuk minder koud dan de afgelopen dagen, ik heb tijdens mijn wandeling ook lopen genieten van alle kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig gaan we weer de goede kant op, fijn dat je dat nog eens benadrukt met je mooie foto’s, hier ook groepjes narcissen, dat staat zo gezellig en ze blijven het best lang goed doen. Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's weer. Zelfs die waarop het kleddernat is. Het is zo fijn dat al die beetjes kleur weer langzamerhand de tuin in komen. Op naar de lente! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, met het zonnetje en de lentekleuren ziet alles er weer wat vrolijker uit ... al die regen zijn we toch wat beu !
    Het moet heerlijk zijn nu te vertoeven in jullie tuin,
    mooie sfeerfoto's, Josephine !
    Geniet verder van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tuin en het wordt steeds kleurrijker met al die lente bloemen. Zonnetje erbij en je wordt weer helemaal vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelfs met die nattigheid is jouw tuin prachtig. Leuk die knikkers zo op een schaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooie foto's, van prachtige bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥