donderdag 20 juni 2024

Aquarel, Vogelvlucht * * *


Vogelvlucht noem ik deze aquarel,  zo'n twee weken geleden heb ik hem gemaakt en een vriend van me die hem zag vond het zo mooi dat ik het hem cadeau heb gedaan. Hij hangt nu bij hem mooi ingelijst aan de  wand en geniet ervan.


Nu heb k van de week voor mezelf een nieuwe gemaakt in dezelfde stijl, met de kop en snavel naar boven gericht.



Zit hier met pijn in mijn mond deze post te schrijven, er was namelijk een kroon uit mijn mond gevallen twee weken geleden waarvoor ik naar de tandarts ben gegaan om te kijken of de kroon opnieuw geplaatst kan worden. Maar helaas kon dat iet omdat mijnwortelkanaal in slechte conditie was. Dus afspraak gemaakt om de restanten van de kies die onder de kroon nog aanwezig zijn te verwijderen, vandaag dus. De kies brak in drie stukken dus dat was een hele toer om alles te verwijderen. Nu dacht ik triomfantelijk dat het dan maar een implantaat moet worden geplaatst. Maar helaas kan dat niet omdat mijn kaakbeen, en dat is duidelijk op de foto te zien, uiteraard ook door mijn leeftijd waarschijnlijk te broos om daar een implantaat op te plaatsen. Jullie zullen begrijpen dat ik behoorlijk baal, en dan ook nog een vervelende zeurend pijn in mijn mond, GRRRRR Laten we maar heerlijk gaan genieten van het mooie weer dat we hebben en wat ze voorspellen ☼☼☼

12 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je die mooi vogel hebt weggegeven, daar is je vriend natuurlijk heel blij mee.
    De nieuwe is ook weer een plaatje geworden.
    Echt een kunstwerkje geworden, zoals ik van jou gewend ben.
    Balen dat je nu pijn hebt, maar omdat de kies er uit is, zal dat wel over zijn na een paar dagen.
    Maar een paracetamolletje nemen :-)
    Geen implantaat dus. Dat is ook geen pretje hoor. Zo'n schroef moet eerst 3 maanden vastgroeien eer je er een kies op krijgt.
    Nu dan maar een brug laten aanleggen als er voor en achter het gat nog een kies zit.
    Sterkte gewenst.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zijn de aquarellen Allebei! Een lief kado van je!
    Maar balen met de behandeling, Hopelijk is er nog een andere mogelijkheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, wat mooi, je aquarellen! En o, wat vervelend voor je, de toestand met de kies...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waardeloos, die kies. Ik hoop dat er een goede oplossing komt. De aquarellen zijn prachtig. Ik snap wel dat je er voor jezelf ook eentje maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De aquarellen zijn wondermooi, Josephine, uniek met een prachtig kleurenpalet !
    Je vriend zal heel blij zijn met zo'n mooi cadeau !
    Oh, zo vervelend met die kies, ik hoop dat de pijn snel wegtrekt en dat er een oplossing komt ...
    Een paar jaar geleden kwam bij mij ook een kroon los, mijn vaste tandarts was er niet, ik kon bij iemand anders terecht die de kroon weer terug plaatste, dan nam ze een foto om te merken dat er een ontsteking op de wortel zat. Er was volgens haar geen andere mogelijkheid dan de tand te trekken. Ik zei dat ik erover wilde nadenken en ben later naar mijn eigen tandarts gegaan, die heeft me naar een tandchirurg gestuurd en die heeft de ontstekeing weggenomen onder plaatselijke verdoving.
    Betreft de pioenrozen, ik heb er geen in de tuin maar ieder jaar zijn er in een kwekerij in de buurt opendeurdagen.
    Hier ook veel regen, voor volgende week wordt een hittegolf voorspeld ... we zullen zien :-)
    Alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat zal je een napijn hebben! De tandarts..... dat is echt geen fijne klus....
    Begrijp ik nu goed dat je voortaan met een 'gat' in je gebit verder moet?
    Je aquarellen zijn heel mooi.
    Je kan geen mooier compliment krijgen wanneer iemand je creatie graag wil hebben. Dan weet je dat het écht gewaardeerd wordt!
    Sterkte met je gebit....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp die vriend wel hoor. Sterkte ik hoop dat je snel van de pijn verlost zult zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige vogels heb je geschilderd. Mooie kleuren. Een feestje om aan de muur te hebben.
    Vervelend avontuur met je kies. Hopelijk snel minder pijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, die vriend van je heeft er wel kijk op! Deze aquarel is fantastisch mooi en knap gemaakt. Je hebt het echt in je, Josephine...
    Je zou je werk eens moeten tentoonstellen op een galerij!
    Hopelijk is je pijn van de kies inmiddels over. Akelig is zoiets...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En zo knap weer gemaakt . Leuk weggegeven aan een vriend die je werk waardeert. Daar kun je toch heel blij mee zijn❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een groot compliment dat je vriend de aquarel nu aan de wand heeft hangen.
    Het is ook een hele mooie.
    Hoop dat de pijn in je mond snel over is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei, ik hoop dat de pijn inmiddels minder is. Wat een mooie vogel en wat een leuk cadeau voor je vriend, ik zou er ook blij mee zijn. Fijn dat je er nog een hebt gemaakt voor jezelf. Beterschap Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥