dinsdag 11 juni 2024

Borduurtje ingelijst, en oude Foto's * * *


Al weer lang geleden in 2019 heb ik dit letterlapje geborduurd en dat verdwijnt dan in een lade en vergeet je het bijna. Schandalig eigenlijk hé. Maar heb het nu nu dus toch  eindelijk eens ingelijst. Deze foto nam ik toen ik het nog moest strijken. 

De maat is 20 X 20 centimeter. Deze foto is dus door het glas genomen en met dit sombere weer niet fatsoenlijk vast te leggen. Het hangt in de keuken naast het raam dus kan er dagelijks van genieten.


En ik kwam in een oud album twee oude foto's tegen, deze van mijn moeder, mijn broertje Leo die het altijd leuk vond om een apengezicht te trekken, zo ook op deze foto, en van mijzelf. Ben daar best wel blij mee want er zijn maar een paar foto's van ons als kleine kinderen en van mijn ouders.

En deze foto is helemaal uniek, deze kleine baby op het kussentje is mijn moeder, geboren in 1922. Mijn moeder was het vierde kind van de 10 die mijn grootouders ter wereld hebben gebracht. De foto heeft wat krassen en kreukels maar ontzettend leuk om te zien.

En net heb ik even een zonnedansje gemaakt, hoop dat het gaat werken en we dit prutweer snel achter ons kunnen laten.

17 opmerkingen:

  1. Een prachtig lief handwerkte! Leuk dat je het nu hebt ingelijst, zo geniet je er meer van ,
    En heel bijzonder de oude foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet even zeggen hoe prachtig ik het alfabet borduurtje vind! En leuk dat je die foto's vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig borduurwerk. Wat leuk om zulke foto's te bezitten. Een waar cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi borduurtje en die foto's zijn helemaal geweldig. Wat was je moeder een mooie, jonge vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zonnedansje heeft gewerkt hoor Josephine! Wat een schattig borduurwerkje en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk alfabet, klein maar fijn! En je foto's zijn enig, leuk dat je een foto hebt van je moeder als baby.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zonnedansje deed het hier goed hoor! Alleen niet zo lang, je was zeker snel moe van het dansen 😂.
    Je borduurwerk is mooi en past helemaal in jou. De kleine kleuraccenten doen me denken aan de prachtige ieniemienie insecten die je maakt.
    Foto's van vroeger zijn leuk en speciaal! Hoe anders was het toen om een foto te maken en dan later thuis te krijgen. Die spanning of de foto gelukt zou zijn! Dat missen we tegenwoordig....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dat alfabet, wat mooi. Was het een bestaand patroon of zelf verzonnen. Zulke mooie motieven zitten erin. Kan me niet herinneren dat ik dit ergens gezien heb. Dit is te prachtig om in de la te laten liggen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldige foto’s. Altijd leuk om naar te kijken. Groet.

      Verwijderen
    2. Dag Dientje, het is inderdaad een prachtig patroon. Kwam het ooit eens op internet tegen en heb het meteen opgeslagen,
      uitgeprint en ben er mee aan de slag gegaan. De kleur van het garen heb ik zelf gekozen weet alleen nu niet meer welke het precies was. Hier en daar heb ik toen wat kleur erin verwerkt om het een beetje sprankelend te maken. Nu het hangt ben ik er blij mee.

      Verwijderen
  9. Wat een prachtig boorduurwerkje is dat Josephine!
    Heb het even vergroot tot 20 x 20 cm, maar dan is alles nog steeds heel klein, dus echt een priegelwerkje om te maken, knap hoor.
    Die oude foto's! Zo grappig dat jullie zo te zien zonder jas in de sneeuw zitten. Kleine broertjes zijn altijd vreemde wezens hè :-)
    Je kunt op deze foto ook zien dat je moeder nog hetzelfde prachtige zwarte haar heeft, wat ze bij haar geboorte al had.
    Koesteren die foto's.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij kan ik me nog herinneren dat je met die letters bezig was... Ik vind het prachtig en het is goed dat het nu uit die lade gekomen is en ingelijst is!
    Ja, vroeger werden er nauwelijks foto's gemaakt. Ik ben niet eens een babyfoto van mezelf en dat vind ik echt heel jammer.
    Dus koester die foto's maar!
    En ja.., waar blijft het zomerweer toch in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto’s, kostbaar! Wat een mooi ABC heb je geborduurd inderdaad zonde om in een lade te laten liggen. Ik zal ook eens een dansje maken wat inderdaad, wat een koud en regenachtig weer, het zomerse weer laat lang op zich wachten!! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig borduurwerkje, Josephine, ik vind de kleuren er zo vrolijk uitzien !
    Zo fijn dat je die oude foto's nog hebt, zeker die van je moeder ... echt bijzonder en om te koesteren !
    Ik vraag me af welk weer we deze zomer nog gaan krijgen, we zullen alvast verder moeten dansen want het blijft hier nog regenachtig tot volgende week :-(
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig ABC en natuurlijk jammer om in de la te laten liggen.
    Mooi dat je de oude foto’s weer tegen kwam, ben er maar zuinig op.
    Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk ABC. Heel apart. En die foto’s, altijd leuk om naar te kijken en even terug in de tijd te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd leuk om oude foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥