woensdag 14 augustus 2024

Zentangle


Deze tropische dagen zijn een mooi moment om wat Zentangles te gaan maken. Binnen met de deuren en ramen gesloten, een heerlijk cappuccino en de airco aan is het goed uit te houden.


Deze is nog wat klein uitgevallen maar daar wil ik nog iets aan toevoegen.


Zentangle is een kunstvorm waarbij een klein kunstwerkje ontstaat door kleine herhalende lijnen en vormen te tekenen. Deze patronen worden ook wel "Tangles" genoemd. De kunstvorm is ontwikkeld door Calligrafe Maria Thomas en Meditatie-monnik Rick Roberts.


Dit tweeluik is het beginstadium  voor de volgende Zentangle die misschien wel een beetje teveel schaduw heeft gekregen als ik het nu zo bekijk.



Deze heb ik gemaakt met een balpen,  ben gewoon maar begonnen en weet van te voren niet hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Ik zeg altijd het groeit onder  je handen. Maar nu ik het op mijn computer bekijk ijkt het net of ik op de rechterbovenkant een lachende vogelkop  zie, en aan de linkerkant een paar uitgestrekte kippenkoppen. Toch grappig dat je fantasie  nog een extraatje ziet, en misschien denken jullie die Josephine is bevangen door de warmte👀


Dit soort bloemen heb ik al veel vaker gemaakt, niets bijzonders maar erg leuk om te doen. Het brengt de geest in balans, dus voel mee er heerlijk ZEN door.

14 opmerkingen:

  1. Prachtig, vooral die botanische vormen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker ontspannen aan het tekenen geweest in de warmte met een mooi resultaat. Je kan er vanalles in ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn stuk voor stuk prachtig! Het is zeker fijn om zo bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk werkje voor warme dagen! En nee hoor, je hebt niet teveel schaduw gebruikt, ik vind het juist mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van het kijken wordt je al zen, ze zijn prachtig, zou dat ook weer eens moeten doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk en ik kan me voorstellen dat dit rustgevend werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn heel leuk, ik zag in die met de balpen ook gelijk een vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, ik vind het echt knap dat je zoiets uit de losse hand kunt tekenen zonder voorbeeld of wat dan ook...
    En ze zijn ook nog eens mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig. Die een na laatste heb ik uitgebreid bekeken en ik zie er diverse dingen in, oa een lachend stripfiguur met een helm. Ik ga deze nog eens beter bekijken. Maar ze zijn allemaal boeiend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooohhh, je hebt een airco! Ja dan is het wel uit te houden.
    Hier nog steeds heet ook al heb ik het in de avond allemaal open staan.
    Je hebt prachtige Zentangle's gemaakt.
    Zo maar beginnen en zien waar je uitkomt, knap hoor.
    Ben er ook eens aan begonnen omdat ik het zo mooi vind, dus van die echte Zentangle pennen en kaartjes gekocht.
    Maar ik doe het te precies, net zoals met quilten zeg maar.
    Dat loslaten en maar zien wat het wordt vind ik gewoon heel moeilijk.
    Misschien toch nog maar eens gaan proberen.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me inderdaad een heerlijk ontspannend werkje. Niet te veel nadenken en laat de fantasie de vrije loop. Ze zijn erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat er. Heerlijk rustgevend werk. En met prachtige resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De Zentangles zijn prachtige kunstwerkjes geworden, Josephine !
    Ik kan me voorstellen hoe rustgevend het is en de tijd uit het oog verliest als je hiermee bezig bent ...
    Wat een zomer, gisteren hadden we hier 32° en vandaag ruim 10° minder en ook weer regen :-(
    Wens je een fijn weekend met veel ZEN momentjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥