donderdag 12 september 2024

Trekpop frutsels * * *


 Tsja, wat doe je op zo'n regenachtige dag buiten de noodzakelijke werkzaamheden,  ben maar weer eens met trekpopjes aan de slag gegaan.  ben inmiddels een beetje de tel kwijt maar geloof dat ik met deze erbij geteld inmiddels zo 43 stuks heb. Mijn verzamelboekje  wordt steeds dikker en dikker.



Deze dame noem ik Rode Miep, ze werkt me op de lachspieren.  Je komt er zoveel tegen op internet. Het is een heerlijk rustgevend werkje, eerst alles op wat dikker papier plakken , dan alle onderdelen uitknippen en met zwarte  stiften  alles accentueren.


En vervolgens met mini splitpennen of dun ijzerdraad de verbindingen maken. De touwtjes  aan de achterkant laat  ik achterwege want gedeeltelijk  lijm ik ze in mijn boekje. wel zodanig  dat je ze toch in allerlei standen kunt zetten, een beetje mee spelen. Gelukkig is het kind in mij niet verloren gegaan. 👀

16 opmerkingen:

  1. Nou, dat was inderdaad even heel erg wennen toen het zo'n koude en regenachtige dag was...
    Een goed excuus om te gaan knutselen en deze trekpopjes horen echt bij je inmiddels. Ik kreeg een goed idee hoe je ze maakte en ik kan me voorstellen dat het heel ontspannend is om te doen.
    En intussen heb je schik van al die malle poppen die je tegenkomt op het internet....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit herfstweer stimuleert inderdaad de creativiteit. Wat een leuke trekpopjes heb je gemaakt. Daarvan heb je er nooit genoeg toch?;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Het wordt inderdaad weer meer knutsel weer. Ook weer heerlijk, er is zoveel leuks te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had geen idee dat dit zo'n hype is, haha. Het ziet er leuk uit en inderdaad ook leuk dat je ze opplakt en dan de onderdelen nog kunt bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hè, dat het kind in jezelf altijd blijft.
    Ik merk wel eens dat sommige mensen dat raar vinden, want ik verberg het kind niet :-)
    Weer enig die popjes.'
    Natuurlijk is de enige echte Josephine heel leuk en vrolijk, maar Rode Miep steelt de show!
    Heerlijk wat een schattig popje, ik zie haar in gedachten al bewegen.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze leuk! Ik wist ook niet dat er zoveel op internet staan .
    Super zijn ze! Ik ga toch ook eens zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappig trekpopjes, leuk dat je ze kan laten bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rooie Miep, hahaha! Wat zijn je popjes toch superleuk, ik geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, ik hou van trekpopjes en deze zijn weer super leuk, Josephine !
    Een mooie aanvulling voor je verzamelboekje.
    Ik vind de naam Rode Miep zo grappig :-)
    Wat scheelt er met het weer, van de ene op de andere dag zitten we al volop in de herfst, hoopte zo op een mooi najaar ...
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enige popjes weer. Je bent echt een creatieveling die met allerlei materiaal aan de slag kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is toch wel het leukst, in een boekje en dan nog kunnen bewegen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die trekpopjes zijn echt iets voor u Josephine, is heel kunstig gedaan !Groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik blijf ze geinig vinden. Leuke hobby. Geniet er maar lekker van, kijk er naar en speel ermee. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch dat je jezelf zo goed kunt vermaken :) Ik vind de trekpopjes super schattig, leuk gevonden, het popje met het citroenhoofdje. Hartelijke groeten, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zijn die trekpopjes.
    Je hebt al een hele verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥