maandag 19 november 2012

Engelachtige frutseltjes ***







Een klein engeltje heb ik van de week gemaakt, het hoofdje van een piepklein kerstballetje, de vleugeltjes van kant om een metaal gespannen. Bovenop het hoofdje heb ik een aantal kleine roosjes gemaakt, ohhh ze zijn maar 3 millimeter groot en ik kon ze nauwelijks in mijn handen houden. Het lijfje is gemaakt van verschillende soorten kant en stripjes katoen die ik rafelig heb gemaakt. Jammer genoeg lukte de foto´s niet goed dus is het moeilijk te zien. Geinspireerd door mijn vorige post heb ik een ster van papier gemaakt met een stukje oud kant beplakt en daarop 5 engeltjes van papier. Op diezelfde foto zie je drie rozetjes, echt een giller, net zoals ik in ieder stukje papier iets zie om te knutselen ging ik van de week een nieuwe rol vuilniszakken pakken. Als eerste gooi ik altijd de sluitstripjes weg, maar opeens dacht ik daar kan  ik ook wel wat mee misschien. Heb de stripjes stuk voor stuk om een potlood gedraaid en toen verschillende stripjes in elkaar gefrutseld, en zo ontstonden de rozetjes. En zo alles bij elkaar geeft het al een  klein beetje een December gevoel ***

Lieve mensen, geniet van een fijne week ***

23 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk hoe je er telkens weer in slaagt van restjes en simpele wegwerpdingetjes de mooiste 'frutsels' te maken Josephine, allemaal dan ook nog eens zo klein en fijn en teer. Echt genieten!
    Fijne nieuwe week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet jij een engelengeduld hebben om zó iets kleins en teers te maken,
    en volgens mij ook goede ogen.

    Foto's zijn goed gelukt hoor,mooi!!!

    Geniet van je heerlijke creatieve ontwerpjes en een fijne week gewenst!!!

    Lieve groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine..♥
    PRACHTIG♥ weer hoe je het zo MOOI♥ hebt bewerkt de sfeer op de foto's..oohhh zo'n klein engeltje♥ met die roosjes leuk!!!..;))
    Ja het is friemelkunstwerkje ♥ dat zeker weten maar... dan is het ook prachtig♥ om te zien♥ als het klaar♥ is ..;)
    Ik zag al meteen dat het sluitstrips waren die bloemetjes♥ SUPER♥ gaaf hoor..;))
    En die dannsende ♫ engeltjes ♫ zijn ook zo LEUK♥ om te zien♥..;))
    Ik geniet♥ weer van je mooie♥ post♥ en wens je Fijne♥ week♥ toe Liefs♥ Gaby..♫♥♫

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's!
    Zo een lief klein engeltje.Je moet het maar verzinnen om van die sluitstrips roosjes te maken Prachtig zijn ze.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je ons weer een prachtige foto's zien, die dansende engeltjes zijn zooooo mooi!
    Ik vind het heerlijk om te lezen hoe jij overal iets moois in ziet, een heel bijzondere gave hoor lieverd :)
    Fijne dag vandaag, dikke knuffel van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. .....quando non vedo nessun post sul tuo blog....so che stai creando qualcosa di bellissimo.....e infatti eccoti con questo angioletto così delicato e shabbychic!
    che bello ricevere i tuoi commenti sul mio blog,mi fa tanto piacere!
    per te una giornata meravigliosa.
    a presto
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg !!! en dat rendiertje is ook leuk !!!...verkoop jij ook dingetjes???......liefs fijne dag van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en weer ben ik sprakeloos.. zo bijzonder wat jij allemaal maakt!! ik zie dat Ria ook al vraagt of je dingetjes verkoopt, heb je wel eens nagedacht over een webwinkeltje? lijkt me superleuk!! of een mooi boek.. er valt zoveel te genieten bij je! ik ben gek op rendieren en jouw rendiertje vind ik zo supermooi!!
    fijn dat je weer mee mochten genieten van al dit moois, danjewel lieve Josephine!

    fijne inspirerende dag!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Wat een schattige kerstfrutsels heb je gemaakt!! Hi,hi ik kom al helemaal in de stemming!!
    Je engeltje is wel goed te zien op de foto hoor!! Het is een schatje!!
    Ik ben gek op engeltjes!
    Lieverd, ik wens je een hele fijne, creatieve week!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat zijn we weer lekker bezig he,jij ook al van die lieve engeltjes gemaakt,wat zullen ze straks mooi in je boom hangen.
    Ja we gaan weer richting kerst,en dan je huis versieren,heb er best zin in,maar het is ook weer zo snel voorbij,zucht,en dan.????
    hoe is het met jouw handen en vingers,kan je alles nog goed doen,ik gelukkig wel,

    lieve Josephine een fijne week verder liefs van GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hay lieverd,

    Wat verwen je ons toch weer met mooie foto's
    van je prachtige spulletjes.

    Je engeltje is te leuk!
    En je rendiertje te schattig!

    En dit alles zo mooi gefotografeerd, en
    prachtig in een jasje van kant gestoken...

    Ja meis jij weet hoe het moet...het is zo prachtig allemaal!

    liefs van je vriendinnetje
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh.....Josephine, wat maak je toch prachtige dingen Ik kijk er vol bewondering naar, vooral omdat dit zo'n enorm priegelwerk moet zijn. Het engeltje is prachtig geworden en wat zit je vol leuke ideeën. Kom er maar op om op deze manier de clips te gebruiken.
    Je foto's zijn ook weer prachtig gemaakt.
    Een echte genietpost.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Olá Josephine!!! Que trabalho Lindo!
    Como você consegue fazer tão pequeninos.Tenha uma semana ótima.Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent lekker met frummeltje, kantjes, bandjes en dingetjes bezig geweest Josephine.
    Wat ziet dat er al heel gezellig uit.
    Ga je ze in de kerstboom hangen straks?
    3 mm jeetje, had je een pincet erbij om ze op het juiste plekje te lijmen?
    Ik vind ze super geslaagd,.
    Veel knutsel en frutsel plezier deze week.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine. Wat heb je toch weer schattige dingetjes gemaakt en allemaal zo pieperig klein.Wat heb jij een geduld dat je dat allemaal kan maken.En het staat ook weer zo mooi ingelijst op de foto.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijne ideetjes en zo mooi gemaakt weer, Josephine !
    Ik kom al helemaal in kerststemming :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag lieve schatje♥♥♥
    je engeltje is weer bizonder apart geworden en wat heeft ze mooië vleugels.
    Wat ik ook bizonder vind die piep kleine roosjes je kan ze amper haast vast houden,dit kan niet iedereen zo iets priegeles maken maar jou is het gelukt.
    Het is weer een fijne post geworden
    om van te genieten veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. baci baci baci ....tanto sole oggi qui a Roma.....per fortuna!
    a presto
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Josephine..♥
    Ik dacht ff dat ik je post♥ had gemist ..Maar ik zie nu dat je de blogtitel♥ MOOI♥ verandert hebt Prachtig♥..wat kan je het toch mooi♥ bewerken allemaal♥ zou het ook wel willen ..mja daar gaat véél tijd in zitten weet ik.. lieve♥ zucht.. en tijd♥ is al zo kostbaar♥ hé..;)
    wens je een Fijne Knusse♫ Avond♥ Liefs Gaby..♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi ben tijdje weg geweest maar wat heb je weer wat moois gemaakt die lieve engeltjes supper liefs rommy fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ci manchi!
    quando ritorni!!!!???????
    un bacino

    BeantwoordenVerwijderen
  22. J'Adore ! Lorsque j'ai vu tes photos, j'ai Oh d'admiration. Le petit ange est une vraie merveille.
    Bravo pour ton incroyable créativité.
    xoxo
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥