dinsdag 13 november 2012

Werk van Su Blackwell ***










Fascinerend om te zien al die verschillende kunstuitingen met allerlei soorten papier.
Hier laat ik werk van kunstenares "SU BLACKWELL" zien, heel veel van haar kunstwerken zijn gesneden uit oude boeken. Su Blackwell is geboren in Sheffield in 1975. Rondom haar geboortehuis waren veel bossen waar Su Blackwell vaak al spelende te vinden was. Ze gaf alle bomen namen en geloofde dat ze haar zouden beschermen. Ze liet haar fantasie de vrije loop, en leefde voortdurend in een fantasie wereld. Ze wist ook eigenlijk helemaal niet wat ze precies wilde gaan doen met haar leven tot ze geinspireerd werd door kunstenaars als o.a Ann Hamilton en Jonathan Callan, die ook  prachtige sclupturen van papier maken. Ze heeft een bijzondere eigen stijl ontwikkeld. Hier laat ik maar een paar voorbeelden zien maar voor degene die deze kunstvorm waarderen is het zeker de moeite waard om eens te gaan Googlen. Zelf vind ik alle kunstwerken echt FANTASTISCH van deze kunstzinnige dame.
Ook vind ik deze kunstwerken erg mooi in deze periode van het jaar passen ***


17 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk dat je dat uit een boek kunt maken.Wat is het wondermooi wat zij doet.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief schatje,
    wat een prachtige post is dit,heel bizonder hoe verzin je zo iets hè?
    Vroeger kwamen wij nooit verder dan een hele rits dansende figuuurtjes op een rijtje van papier.
    Net zo als in eerste afbeelding,en jou mooië lijsten er om heen,heel veel liefs mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Ja die Su kan er wat van!!!
    Dit is werkelijk BEELDSCHOON!!!!!!!!

    Wat een KUNST...ja hier ben ik dus helemaal weg van.
    een geduldig werk, en zo perfect tot in de kleinste details....wauw....!!

    Op deze wereld lopen er toch veel geweldige kunstenaars...het is super!

    Meisje ik wens je een heerlijke dag...

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. e'come vivere in un sogno.....questa forma di arte è l'espressione di una creatività molto raffinata.
    bellissimo post.
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit beeldschoon ik zit met bewondering te kijken wat een feest om te zien

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is werkelijk een kunstwerk wat een uren werk zal daar inzitten en wat een vakmanschap hé! Ik ga zeker nog even zoeken op het net en je hondje is schattig geworden wat een lieverd.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zit met open mond te kijken.. wat een bijzondere kunstwerken.. dat meisje wat naar de gedekte tafel kijkt.. zo mooi.. en die bomen.. betoverend mooi!!
    dit doet me denken aan vroeger toen ik als klein meisje naar het knipselmuseum in Westerbork ben geweest, mijn profiel is daar ook uit papier geknipt, ik heb die kaart nog! en later heb ik ook wat zitten proberen.. kanten kleedjes knippen.. misschien kun jij je dat ook nog wel herinneren?

    fijne dag lieve Josephine!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel origineel met oude boeken, het zijn echte kunstwerken, prachtig om te zien !
    Fijne dag, Josephine !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het helemaal met je eens hoor! Wat is dit prachtig!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat knap is dat,dit is nou iets wat ik ook graag had willen leren,knippen deed ik graag,ik vind dit wel zo mooi,pietepeuterig werkje.je hebt er mooi lijsten omheen gemaakt,heel fijntjes.
    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van een grote verfijnde schoonheid zijn deze kunstwerken gesneden met speciaal mes in 3D tot in het kleinste detail.

    En als ik het goed zie op je laatste foto.......was jij ook kunstig bezig met bedrukt papier,rozen en blaadjes?
    Mooi!!!

    Liefs en bedankt voor het delen!!
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine ..♥
    Dis werkelijk EEn ♥WONDER♫ ♥BEELDSCHOON♫ ♥PAPIEREN♫ ♥SPROOKJE♫..van SU♥.!!!!!LIEVE♥ ZUCHT♥..;))
    OOOhhh MOOIIIIII♥...PRachtig♥ gewoon.. wat een kunst♥ om dit te knippen of te snijden WAUW..;))

    Ik ga zo echt even kijken bij google je had geen linkje ?..;)))

    Dit was weer GENIETEN♥ van jou altijd mooie♥ bijzondere♥ Kunstzinnige♫ Posten♥..wens je♥ een Fijne Avond♥ Liefs♥ Gaby..♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooooooooooh, wat is dit mooi, als je bedenkt hoeveel werk dit moet geweest zijn, het ziet er prachtig uit!
    En je hebt er ook weeral zo een prachtige post van gemaakt, ook een kunst op zich hoor,
    genieten is dit ;)
    Fijne avond, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eén woord prachtig zeg. Fijn dat je ons dat hebt laten zien.
    Groeten Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh my god how dreamy fantastic and beautiful work ! amazing really amazing.
    thank you so much for sharing.
    xoxo fro PARIS in the sun to-day
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja inderdaad FANTASTISCH, WAT EEN PRACHTIGE KUNSTWERKJES.Dat kan ik zo enorm bewonderen.En JOsephine, zou dit ook iets voor jou zijn? IK weet zeker dat jij dat ook zou kunnen. Ben je al begonnen? hihi
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WAUW, een staaltje "vakvrouwschap"!

    Vertoef momenteel minder vaak in blogland en dan is zo'n prachtige post van jou een aangename afwisseling. Bedankt dat ik via jou mag mee genieten van deze beeldschone knipkunst.

    Zag vanmiddag toevallig een boekje bij de Slegte liggen over knipkunst. Misschien iets voor jou ;)?

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥