zondag 16 december 2012

Prachtige oude Schatten ***









VOOR mijn gevoel ging ik even terug naar de tijd toen ik een klein meisje van een jaar of vijf was. Vandaag toen ik bij mijn moeder was gingen we op zoek naar kerstkaarten. In eerste instantie konden we ze niet vinden., uiteindelijk hebben we een doos die  helemaal bovenop een plank stond, met de tekst "KERST" op de doos geschreven naar beneden gehaald. Inderdaad vonden we de kerstkaarten waar we naar op zoek  waren. Maar kijk maar eens even mee wat er nog meer uit deze mysterieuze doos tevoorschijn kwam, werkelijk schatten van weleer. WOW *** dat prachtige Kerstmannetje van stof met zijn bengelbeentjes, in zijn lijfje van kant zaten altijd snoepjes. Het gezichtje is gemaakt van papier-maché. Ohhh lieve mensen wat was ik als kind, en nog steeds, ongelooflijk verliefd op dit prachtige Kerstmannetje. De PIERROT kerstbal en het VOGELTJE met zijn mooie  pluimstaartje zijn al heel erg oud. Mijn moeder vertelde dat ze deze ballen ooit nog van haar moeder heeft gekregen, is dat niet geweldig. Ook de twaalf kerstballetjes nog in het orginele doosje met lichtgroene lintjes eraan waar ook weer dennentakjes op staan, plus de andere ballen op de foto's zijn al heel erg oud.  Er waren ook nog een aantal papier-maché hoofdjes waar je zelf weer kerstmannetjes van kan maken. Dit is toch pure nostalgie, ben er heel erg blij mee ***


20 opmerkingen:

  1. Lieve schatteke♥♥♥
    wat een leuke post heb je er weer van gemaakt.
    Leuk hè die kerstman waar ik ieder jaar weer snoepjes in deed, en als ze op waren dan ging je zelf er ook weer iets stoppen.
    En dat vogeltje oohhh wat is die nog steeds zo lief en kwetsbaar.
    Die moet zeker al honderd jaar oud zijn, want ik heb hem van mijn Moeder gekregen.
    Zo zie je maar wie wat bewaard die heeft wat.
    En heerlijk dat ik jou hier mee ook gelukkig heb gemaakt.
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Josephine,

    Jou zondag kan niet meer stuk......
    en je geweldige vondst van oude kerst ornamentjes en kerstballen zijn gelukkig ook niet stuk gegaan in de loop der jaren.

    Ik zie jou in gedachten stralen bij het openen van die doos met schatten.

    Grappig zo'n vogeltje heb ik ook, maar dan met rood snaveltje,ook van thuis en al heel oud.Sinds vanmiddag zit het op het stokje van oud vogelkooitje wat altijd aan de muur hangt in de serre.
    Een klein gedeelte van oude kerstballen kreeg net als andere jaren een plekje onder glazen stolp.

    Ik vind het kerstmannetje met of zonder snoep zó leuk!!!

    En je foto's zijn ook alweer zo schattig,de nostalgie spat er vanaf.

    Wat fijn dat jij met je lieve moeder samen dit alles nog kan delen met alle herinneringen en verhalen uit jou kindertijd.

    Fantastische kerstpost,ik geniet met jullie mee op afstand!!!☺☺☺

    Fijne (blog)week en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echte schatten zijn het Josephine, om te koesteren.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Olá, que lindas fotos!!!Passei para lhe desejar um feliz Natal muito amor
    e um Ano Novo com muita prosperidade
    Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh lieverd, ik kan geloven dat je heel erg gelukkig wordt van deze prachtige vondst.
    Wat een mooie schat zeg!
    En al helemaal als het zo van generatie op generatie is doorgegeven en je er zelf nog mooie herinneringen aan koestert!
    Geniet van deze kostbaarheden,
    heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je schatten zijn wondermooi en dat met je mama delen kunnen, dat is een onbetaalbare rijkdom, geniet er maar van.Ook je foto's zijn zo mooi echte kunstwerkjes.
    Ik wens je nog een fijne en gezellige week toe.
    Lieve groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen meis,

    Ja ik geloof dat je hier echt heel erg blij van wordt...
    Zo schattig deze oude Kerst spulletjes..in vrolijke kleurtjes en ja dat Kerstmannetje met zijn wiebel beentjes is zo mooi!!!!

    Het mooiste is het verhaal wat er achter zit..jij als kleine meisje..kijkend of er al nieuwe snoepjes in het
    buikje van het Kerstmannetje zitten...

    Die mooie verhalen van vroeger..de warmte en liefde daar gaat het allemaal om...en ja in deze donkere dagen zo voor Kerst, willen we dat graag zien en horen...

    Liefs en een fijne week!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. che belli ,questi ornamenti sono una cosa preziosa che ci fanno rivivere la nostra infanzia e i bei ricordi di tempi sereni!
    ti auguro una serena settimana.
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige oude schatten en wat heb je het weer mooi gemaakt heerlijk om zo een post te lezen complimentjes

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Josephine, dit is zo mooi, wat een prachtige herinneringen en wat fijn dat je dit samen met je moeder kunt delen.

    Het doosje nog helemaal in compleet met de gekleurde kerstballen, het vogeltje, het is gewoon schitterend.

    Dit zijn met recht prachtige oude schatten!

    Een hele fijne week en lieve groet,

    Loes




    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    Wat een heerlijke schatten heb je van je mams gekregen!
    Wat zijn ze dierbaar, zulke oude kerstversiering vol mooie jeugd herinneringen!
    Ik heb ook nog zo veel oude kerstversiering.
    Daar zitten zelfs nog oude van mijn oma tussen!
    En wat ben ik bang dat ze ooit breken!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh.....wat een heerlijke post lieve Josephine, ik geniet even mee van al die prachtige schatten die er onverwachts tevoorschijn kwamen bij je moeder.
    Een doos vol schatten aan herinneringen en wat fijn dat alles zo goed bewaard is gebleven en jij ze nu van je moeder heb gekregen.
    Ik kan mij voorstellen dat je hiervan zo geniet.
    Ik moest ook even glimlachen om de reactie van je moeder die over de snoepjes in de kerstman vertelde....heerlijke herinneringen.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dit zijn echt schatten,zo mooi, gelukkig horen we nog bij de bewaar generatie,en kunnen niets weggooien.wat zijn je kerstmannetjes mooi,en heel apart,
    fijn die herinneringen hoor.
    en wat heb je er mooie foto's van gemaakt.

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve josephine ..♥
    Ja op zolder♥ vind je veel schatten♥ van vroeger♥♫ ..toen ik er laats was zag ik ik ook nog spulletjes♥ en dan denk ik goh weet je nog ..die Herrinneringen met de Kerst♥ maar ook droevige;( heb er ooit brand gehad tydens de feestdagen dan denk ik gohh je kindjes♥ zijn er nog..mijn oudste zoon♥15j was een held toen ..je kan het navertellen ik vind het soms nog wel eng snif..mja
    Lieverd jou spullen zijn MOOI♥ het kerstmanneke♥♫ zo nostalgisch wat zal je moeder trots zijn op de herrineringen♥.. je blije gezichtje♥ nog altijd voor zich zien..;)
    Ik wens♥ je alle Liefs♥ en Fijne week♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu is hij♥ 36j laat het maar even weten dat het 21 j geleden is ..lieve zucht..Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hola, TUs fotos Navideñas lucen encantadoras! saludos! Rose Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, die romantische kerstballen van vroeger, ze blijven toch boeien hoor ! Ik heb er ook nog enkele...
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat schitterend al dat oude kerstspul. zo'n vogeltje heb ik ook jaren gehad en al die glazen ballen. Prachtig. Wij zijn in die 52 jaar heel vaak verhuisd en zo langzamerhand is alles verdwenen. Jammer toch. Jij hebt er weer veel moois bij, dat is toch genieten.Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg mooi en heel erg nostalgisch. Sommige dingen herken ik ook. Prachtige foto's heb je er van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥