zaterdag 15 juni 2013

Bottle Cap Pincushion and Needles folder











Heerlijk was het afgelopen week, het zonnetje hoog aan de hemel en tussen de bedrijvigheid van alle tuinwerkzaamheden door steeds wat steekjes borduren voor mijn NAALDENMAPJE. Altijd heb ik ze op een klein stukje stof gehad en dat was niet ideaal. Nu zit alles, [nou ja alles, haha] keurig in een mapje opgeborgen en dat is veel handiger en bovendien heel leuk om naar te kijken als je bezig bent. De binnenkant heb ik maagdelijk wit gehouden. Voor het schaartje heb ik ook een klein kussentje gemaakt en zo is het een mooi geheel geworden. En kijk nu eens dat piepkleine speldenkussentje. Van de week kwam ik ze op internet tegen en was op slag verliefd. BOTTLE CAP PINCUSHION, hoe kom je er op, zo grappig vind ik ze. Dus ik heb meteen een dop van een lege wijnfles gepakt en ben hem gaan bekleden met wat stukjes vilt en allerlei kleine versierseltjes. En ik vrees dat ik er een kleine verslaving bij heb gekregen, want ik ga er zeker nog een paar maken. Een aantal op een schaaltje geven het idee van lekkere kleine taartjes en je kunt er heerlijk je fantasie bij gebruiken, niets moet en alles mag. Vinden jullie het geen dotje geworden? Eigenlijk wil ik een kleine verzameling verschillende modellen speldenkussentjes gaan maken, zo maar voor de fun, en ik heb al wat ideetjes, wordt vervolgd lieve mensen ***


18 opmerkingen:

  1. Olá! Que trabalho lindo e delicado .Amei e as fotos muito lindas.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey lieve Josephine,

    Wat een prachtig naalden setje heb toch gemaakt.
    Een schattig borduurwerkje heb je gemaakt meis.
    Mooi van kleur en patroon..en zo netjes gemaakt,
    en wat praktisch zo al je naai spulletjes bij elkaar.

    En ja dat leuke lieve speldenkussentje, gemaakt van
    een wijndop is natuurlijk te leuk!
    Wat een ontzettend grappig idee is dat zeg.
    Je geniet er nu dubbel van als je,je flesje wijn open maakt, wetende dat je van de dop ook nog iets moois kunt maken haha..

    Meisje wat je ogen zien, dat maken jouw handen,
    wat een creatief beestje ben je toch..heerlijk!

    Fijn week-end en ten dikke knuffel!
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine

    Wat heb je dit prachtig gemaakt en zo mooi geborduurd en zo handig zo naalden mapje en je kleine spelde kussen is toch zo lief wat een idee kan me voorstellen dat je er meer gaat maken
    Een heel fijn weekend
    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige borduur creaties, wat een feestje om ze te aanschouwen. Je speldenkussen en naalden mapje zijn echte kunstwerkjes!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat speldenkussentje, wat een IDEE. ik vind het prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief schatteke♥♥♥
    wat is je naalden mapje mooi geworden
    ook mooi geborduurd en het ziet er heel verzorgd uit.
    Vroeger hadden wij een naalden kussentje dat droeg je dan om je pols
    als je met naaiwerk bezig was.
    En de wijnfles prikgebakjes enig maar je moet zo'n speld tussen de tanden krijgen ha,ha,ha.
    En je collage geeft zo een goed overzicht heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo grappig dat alles bij jou ieniemienie moet/gaat worden, maar de resultaten zijn heel erg leuk,
    Fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine. Wat heb je een schattig setje gemaakt en dat speldenkussentje is een dotje. Zo'n leuk idee ook.
    Dus je gaat gelijk maar speldenkussentjes verzamelen? Die tik heb ik ook en ik heb er een heel stel, hihi. Zo leuk. Naaldenboekjes trouwens ook, daar kan je ook je hart aan ophaken, hihi. Weer een nieuwe hobby, hihi.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohhh wowwww,wat schitterend,echt om te kwijlen,hier hou ik zo van.
    Ben weg van dat schaartje,ohhhhhh kwijl,kwijl.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig naaldenmapje en dat speldenkussentje: in één woord geweldig :-) Oeps weer een verslaving rijker! Houd je nog tijd over hihi
    Fijn weekend Josephine! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey bezig bijtje...wat heb je dat weer prachtig gemaakt allemaal!!
    Wat een leuk idee dat spelden kussentje..idd hoe kom je op het idee!!!!
    Ben benieuwd naar je nieuwe verslaving...dus kom maar op met je foto's

    Fijn weekend meisje...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is zeker een leuk idee hoor, knap samengesteld.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi naaldenmapje heb je gemaakt, Josephine !
    En het speldenkussentje is zo prachtig, wat een geweldig idee ...
    een verzameling ervan zal zeker leuk zijn, ik kijk er al naar uit :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Beste, Bedankt voor uw bezoek! Ik hou van uw laatste baan, ziet er zo delicaat en mooie details! verzekering die een workshop of naaiatelier deze paper is een mooi gebaar. Net als een mooi sieraad! IS een genoegen om u te bezoeken en te genieten van je creatieve gegevens, in het einde voor mij, net als schatten! knuffels, Rose Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Lieve Josephine..♥
    Sorry sorry dat ik het bloggen beetje verwaarloos oooohhhh zoveel MOOIe♥ Prachtige♥ posten♥ gemist..van jou♥ ik schaam me nu wel ..;((
    Maar als je van vacantie terug komt poehh een klein dipje gehad ..ach misschien ken je het wel..;)
    Ik Geniet♥ nu van je Posten♥ lezen het speldenkussen is zo mini♥ PRACHTIG♥..;))
    Al je Foto's zo MOOI♥ bewerkt weer..;)
    Je TUIN ♥ is om te zoenen ♥ die buxus allemaal Mooi ..ik heb pas een gesnoeit en moet er nog 1 2 3 ......pooeeehhh..;))
    Het is veel werk hé..;)een tuin mja het is Prachtig♥ om te zien als alles mooi bloeit mijn klim roosjes♥ zijn wat later dan normaal met bloeien bij ook..?
    Lieverd ik wens je een Fijne Zonnige☼♥ week♥ toe veel Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vergeet ik je mooie♥ borduursels..;))
    XXXX♥..;))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. brava J!!!con un semplice tappo.....una creazione delicata e romantica....troppo bello!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze prachtige post zie ik nu pas, wat een mooi werk, dit is genieten om alleen al naar te kijken :)
    Fijne dag vandaag xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥