donderdag 20 juni 2013

Pioenen , zooooo mooi ***







Ja ik weet het, deze prachtige bloemen ben ik al bij meerdere blogs tegen gekomen maar ook ik kan het niet laten om ze toch ook even te laten zien. Het blijft elk jaar weer een GROOT genieten om een aantal bossen PIOENEN te kopen, en telkens verbaas ik me er weer over hoe groot de bloemen kunnen worden. Op de voorlaatste foto is het goed te zien, dat kleine rode knopje en dat er dan zo'n gigantische bloem tevoorschijn komt gewoon onbegrijpelijk. En dan die geur, mmmmmmmm, hemels zou ik bijna zeggen. De natuur is toch wel heel bijzonder en fraai. En ook ga ik weer proberen om ze te drogen, het is me al een paar keer gelukt. Ondertussen ben ik druk bezig met het maken van kleine speldenkussentjes, jaaaaa ik heb de smaak te pakken hoor, het is zo leuk om te doen en ik heb er al vijf gemaakt dus er groeit al een kleine verzameling. Ga er nog een paar maken en dan zal ik ze jullie eens laten zien. Geniet allemaal van dit heerlijke zwoele weer, de natuur heeft door deze warmte de achterstand volgens mij in een paar dagen weer helemaal
ingehaald, je ziet letterlijk alles groeien, HEERLIJK ***


22 opmerkingen:

  1. Goiede morgen Josephine,

    Wat een wonder mooie bloem is het toch he.
    Hier heb ik ze ook staan...zo groot als een schoteltje...en dat uit zo' n klein knopje...ongelofelijk!!
    Genieten dus!!

    fijne dag liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, ik kan er geen genoeg van krijgen!
    Gelukkig zijn er meer bloggers die dat vinden.
    Ik zie ze overal voorbij gaan.
    We moeten er NU van genieten ze zijn er maar zo kort.
    Maar de manier zoals jij ze vast hebt wegennet leggen.
    Super! Mooooiii.
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief Josje,

    Jemig wat zijn deze pioenen MOOI!!!!!!
    Inderdaad eerst zo'n klein knopje en dan een bloem
    zo groot als schoteltjes, zoals Carla hierboven zegt!

    Wat een weelderige pioenen meid....zo mooi van kleur,
    en ja zo ontzettend mooi weer op de kiek gezet..
    Die lijstjes van kant zijn natuurlijk waanzinnig mooi!

    En wat heerlijk dat je van die superleuke ieniemienie
    speldenkussentjes aan het maken bent...ik zag er ook in op Pinterest en dan als een ring...dat lijkt me
    heel erg handig!
    Ik ben erg benieuwd naar je verzameling haha..

    Dag meisje,
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je speldenkussens zo leuk en mooi. Ik kan me voorstellen dat je niet meer kunt stoppen. Ik wil ze graag eens zien.

    Ik ben ook gek op pioenrozen, de kleur, he en de vorm, echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pracht en praal hè, die mooie pioenen, heerlijk om in huis te hebben, ik kocht al heel wat bossen, kan er gewoon niet aan weerstaan.
    Wat heb je ze weer mooi op de foto gezet, prachtig!
    Hier zie je ook alles met de dag groeien en groener worden, het wordt echt wel zomer :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn met recht hemelse bloemen, ik krijg er ook geen genoeg van. De foto's zijn weer adembenemend!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine..♥
    PRACHTIG♥ hé die wondermooie bloemen♥ ook ik kan er geen genoeg van krijgen kreeg zelfs gister van mijn lieve♥ buurvrouw een hele bos roze♥ uit haar tuin .. mijn lieveling kleur ook nog!! ..;))
    Ik♥ ga ze proberen te drogen of het lukt dat zien we dan wel..;))
    Je hebt ze weer zó MOOOI♥ op de foto's♥ bewerkt echt genieten♥..;))
    Mijn roosjes♥ kwamen bijna allemaal uit gister door het vochtige tropisch weertje laat ze♥ nog wel eens zien op een volgende post♥..;))
    Ben benieuwd♥ naar je ienemiene kleine vingerhoedjes♥.. !!!

    Geniet♥ van het mooie♥ zonnige☼ weertje♥ en weekend♫ Liefs♥ en Knuf♥ Gaby..X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Genieten is het zeker van deze prachtige bloemen, de donker rode hebben mijn voorkeur,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn zo mooi !!!......liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zijn ze en je hebt ze zo mooi bewerkt je foto`s,fijne dag,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,

    Elkaar wijzen op de wonderen van de natuur en dat met elkaar delen op deze wonderschone manier....zal iedereen aanspreken.

    De natuur blijft mij in alle opzichten boeien van minuut tot minuut....
    en ik zeg en denk altijd:de grootste eik was ooit een eikel.

    Fijne dag en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine.
    Ja ze zijn inderdaad beeldschoon en de geur is geweldig. Ik heb er toch geen gekocht want het is hier boven erg warm op het ogenblik en dat vind ik dan zonde. hihi Zo gauw als het een beetje afkoelt ga ik ze weer kopen. Ik heb nog een hele grote bloemenbon, hihi.
    Ben zo benieuwd naar je speldenkussentjes. Ik heb de mijne eens opgezocht en dat is een hele mand vol. Ik vind er nog steeds meer tussen al mijn handwerkjes.hihi.En soms kan ik geen speld vinden, hahaha.
    Zal ze binnenkort ook eens op de foto zetten voor mijn quilt blog.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend die foto,s van die geweldige bloemen.
    Vind ze altijd van die prachtige kleuren hebben.
    Zeker worden ze heel groot,heb in de kamer een boeket staan,en daar staan er een paar in. de kleur wit,ohh het is zo genieten.
    Ben heel benieuwd naar je speldenkussen.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben er ook zo gek op maar deze zijn wel heelllllllllll mooi ik had ze gekocht maar helaas geen mooie twee niet uitgekomen maar nu ik dit zie geniet ik dubbel dank je wel

    Liefs van Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hou ook erg veel van deze bloemen, de kleuren zijn ook zo mooi en wat heb je er weer prachtige foto's van gemaakt super
    Lieve groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oi! Que lindas peonias .Que lindas fotos .Amei.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag lieverd!

    Ze blijven prachtig!
    Mooie foto's heb je er van gemaakt!
    Ik heb ze ook staan, in mijn bescheiden tuintje. Helaas dit jaar weer geen bloemen. Ze staan ook maar pas, dus dat zal nog wel even duren.
    Gelukkig overleven ze de winter heel goed.
    En daar ben ik al heel blij mij!
    De geur is inderdaad, hemels!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind pioenen ook zo'n prachtige bloemen, Josephine !
    Er waren er ook in de open tuin die we vorige zondag bezochten, ze vielen bijna om, zo groot waren ze ...
    Mooie foto's weer en ik kijk al uit naar de speldenkussentjes :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Inderdaad, pioenen zijn prachtige bloemen en geuren zo heerlijk !
    ik geniet er elke dag van in onze tuin!
    Ze geven jaarlijks nog meer mooie bloemen.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Josephine, ja we kunnen er niet genoeg van zien hoor.
    Die mooie pioen rozen, ze zijn echt prachtig.
    Ik geniet er ook altijd zo van.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Josephine
    wat eeen prachtige bloemen zijn het toch en je kan er geen genoeg van krijgen.
    bedankt dat je zo,n mooie post op mijn verjaardag heb geplaatst ( grapje) maar heerlijk om van je mooie foto,s weer te genieten.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lieve Josephine,,ik heb een hele rare vraag,we zijn altijd goed bevriend op internet geweest, ja,,ik weet niet hoe ik moet beginnen,,als eerste ben ik je mailadres kwijt,dan had ik het anders gedaan..ik hou er namelijk helemaal mee op. en mijn vraag is zou je wat van mijn verameling oude popjes willen hebben. Ik schenk ze je, met liefde. alleen zou je ze wel moeten halen bij me. JE mag mij ook je mailadres geven dan vertel ik wel waarom,,nu wil ik nog niet zoveel daarover kwijt.

    hoop dat je er iets van snap..lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥