dinsdag 13 augustus 2013

Bloemengroet [Augustus] ***










Detail foto's nemen van bloemen uit mijn tuin is iets waar ik nooit genoeg van krijg. Op dit moment staan mijn KNOLBEGONIA'S waar ik al vaker over heb geschreven weer volop in bloei. De roze variant die ik hier laat zien heeft bloemen van zo'n 10 centimeter doorsnee. Alle nuances roze vloeien zo prachtig  in elkaar over en vaak aan de randen een hard roze randje. Van de week ga ik toch eens proberen om een aantal foto's te maken van de plant in z'n totaliteit. Op zich niet zo heel moeilijk natuurlijk maar zelf val ik altijd weer op detail foto's.  Een rode hangbegonia heeft zulke  bijna abnormale afmetingen dat de plant gewoon over de grond hangt, meer dan 1 meter doorsnee stel je voor als het even flink gaat waaien, ohhh dan hou ik mijn hart vast. Het is weleens gebeurt in voorgaande jaren dat de plant in één keer helemaal was afgebroken. Ze hebben dikke waterachtige stengels en die zijn niet erg sterk. Als een kind heb ik staan te huilen zo zonde. Mijn STRONG ANNABELLE die ik dit jaar heb aangeschaft  doet het heel erg goed en heeft prachtige grote witte bollen, de stengels zijn nog niet zo sterk als het woordje strong doet vermoeden maar ik las er al over dat het even duurt voordat het zover is. Ook nam ik een aantal foto's van mijn  witte ORCHIDEE die momenteel ook volop in bloei staat. Het gekke is dat ik deze plant eigenlijk iets onnatuurlijks vind hebben, maar de ontwikkeling van de knoppen en uiteindelijk een bloemenzee van witte kelken te zien ontluiken is ongelooflijk en  adembenemend mooi.

Een lieve bloemengroet voor jullie allemaal ***


15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige bloemengroet lieverd, het is genieten van je mooie fotobewerkingen die je er weer van gemaakt hebt!
    Geniet lekker van de mooie dingen om je heen,
    knuffel, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Josephine. Zelf ben ik ook nogal van de detailfoto's. Gek hé hoe iets in zijn geheel weergeven vaak moeilijker is, vooral bij bloemen. Jouw detailfoto's zijn in elk geval prachtig! Wat een mooie bloemen heeft de begonia. Ik vroeg me al af van welke plant die bloemen waren. Heel mooi! Ook van de orchideeën maakte je prachtige foto's wat niet altijd zo makkelijk is vond ik toen ik een aantal jaren geleden zelf orchideeën in huis had.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke bloemen groet en wat een mooie foto bewerking wat kun jij mooie Detail Foto"s maken ik heb genieten .
    En op je vraag de Curiosa markt was helemaal niets is meestal als het in Amsterdam is is het klein en niet zoveel niet wat ik zoek je kan beter naar kleine markten gaan en ik wil ook beren gaan maken snifffffffffffff hahhahaha jij doet het zo mooi dus ik heb deze keer pech

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine,

    Heerlijk zomers deze bloemen groet van jou...

    En wat een mooie foto's weer van de prachtige
    bloemen uit jouw sprookjes tuin!
    De tere tinten van de roze bloemen spreken mij
    het meeste aan...wat prachtig zeg!

    Meisje ik wens je een mooie dag,

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine..♥
    LIEF♥en PRACHTIG♥ deze bloemen♫groet♥ van je♥..;))
    Je hebt idd al eerder bijzonder♫ mooie♥ bloemenposten♥ neergezet..;))
    Die kelk bloemen♥ zijn zo prachtig♥ om te zien♫ maar ook weer zo kwetsbaar voor regen en wind..;)
    sommige♥ zijn net molentjes♥ als ze helemaal open♥ gaan..;)
    Die van jou♥ met die bijzondere roze♥ kant.. prachtig♥ om te zien vooral ook hoe je♥ ze bewerkt♫ dan zie je pas wat een schoonheid♥ deze flowers♥ hebben..;)
    Het was weer puur genieten♥ ..!!!
    Fijne week♫ en lieve♥ zomer☼ groetjes Gaby..X♥X..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige en dromerige bloemengroet Josephine,ik wens je een fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. TJee wat heb je nou toch weer prachtige foto's gemaakt. Ik kijk mijn ogen uit.Zo mooi iedere foto van iedere bloem en dan nog zo mooi ingelijst, mijn hoed(petje) af voor jou lieve Josephine.
    Ik zou ook zo graag eens een foto van je hele tuin willen zien. Ik geloof dat je heel lang geleden dat al eens gedaan hebt maar er is vast wel het een en ander veranderd.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sognare con i profumi dei tuoi fiori!bellissime immagini dal tuo giardino?baci

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige bloemen foto's !!!...heel mooi !!! fijne week lieverd...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geniet van deze prachtige bloemengroet, Josephine !
    Wondermooi zijn de bloemblaadjes van de begonia en de hartjes zijn zo mooi in detail gebracht !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Josephine, dit zijn prachtige foto's hoor !
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. C'est incroyable comme tu arrives à transcender la beauté des fleurs ! J'ai essayé l'autre jour de photographier les fleurs de mon jardin, franchement, le résultat n'offrait aucun intérêt !

    Je t' embrasse
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat groeit en bloeit alles prachtig bij je Josephine en ik ben dol op dit soort detailfoto's. Het zijn weer plaatjes.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Olá ! Que fotos maravilhosas!Eu adoro orquídeas e estas estão lindas.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥