zondag 25 augustus 2013

Frutsels van Papier ***










Letterlijk FRUTSELS van papier, dat kan je wel zeggen. Op tafel wat velletjes uit een hobbyblok, lijm, schaartje, stukje keukenpapier, en dan maar kijken wat er uit gaat komen. Zien jullie het al voor je, heerlijk buiten in het zonnetje, kopje koffie erbij en dan wat willen frutselen. De rozetjes zijn van een stukje keukenpapier gemaakt. Een aantal magrietachtige bloemetjes, tsja *** je moet er wel een beetje fantasie voor hebben, haha. In een lijstje heb ik een achtergrondje van roosjes geplakt en daarin plakte ik een jurkje dat ik maakte van stevig papier, het hangertje  is van een stukje ijzerdaad gemaakt. Acherteraf bekeken had ik het bovenstukje wel iets ronder kunnen knippen, een kniesoor die daar op let. En voor een kadootje, [ het was een kadobon een wens van de krijgster ] maakte ik een roosje van crepe papier, het geeft toch altijd leuker met een persoonlijk tintje, en een bon is maar een bon. De ballerina kwam ik eens ergens op internet tegen en vind ik erg leuk. Het silhouet heb ik geknipt van transferpapier en het rokje van heel dun vloepapier, zo'n sneeuwvlok knipseltje die kennen jullie vast wel. Alleen heel lastig om het op de foto te krijgen, waarschijnlijk had ik het beter op kunnen hangen. Dan zien jullie nog een klein doosje, beplakt met vogelkooitjes en daarop drie kleine bloemetjes. O ja en nog een tu - tuuuuuuuuu - tje. Al met al wat spulletjes die iedereen wel in huis heeft, niks bijzonders eigenlijk en toch zijn daar grappige frutseltjes van te maken ***

16 opmerkingen:

  1. Je hebt prachtige mooie frutsels gemaakt, ik zie je al helemaal voor me in de tuin met gezellig een kopje koffie erbij.

    De verpakking om de cadeaubon vind ik helemaal super, gewoon jammer om weer uit te pakken, misschien heeeeel voorzichtig.

    Ik wens je een hele fijne zondag!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat gaaf Josephine,wat maak je toch prachtige dingetjes,dat jurkje aan het hangertje,echt te gek,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine..♥
    Wat leuk♫ dit met papier♥ te doen ..;)
    Lijkt me zeker een heel persoonlijk♥ cadeau♥ kaart♥ of bon♥.of zomaar in een lijstje♥ voor aan de muur ..;))
    Ook de ballerina is zo Prachtig♥ ik zie jou al dansend♫ door de kamer huppelen♫ hihi..;))
    Je♥ hebt ook gouden♥ handjes♥ die toveren♥ altijd wel iets aparts♥ te voorschijn♥ van welk materiaal♥ ook..;))
    Gezellig♫ is het als je dit nog allemaal heerlijk buiten♥ in het zonnetje☼ kan doen..;))
    Nog een Fijne Zondag♥ heel veel Liefs♥ Gaby..x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine.
    Vind jij dat frutseltjes? Ik vind het ware kunstwerkjes. Prachtig wat jij toch kan maken van een paar stukjes papier. Ik ben weg van dat plooirokje en al die mooie bloemetjes. Heerlijk.
    Veel liefs van Rietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josehine

    Nouuu frutseletjes ik vind het ware kunstwerkjes prachtig gemaakt en dat jurkje vind ik helemaal schattig

    Ik heb er van zitten genieten

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen lieverd,

    Wat een heerlijke en schattige creatie's heb je nu toch weer gemaakt...

    Wat schattig die jurkjes met plooirokjes...in die zachter poeder pastels...en die hangertjes waar de rokjes aan hangen zijn super!

    En ja dan die mooie ballerina van doorzichtig materiaal, zij is zo fragiel en zacht...ja ik vind haar prachtig hoor..

    En jij noemt het frutseltjes...maar ik noem het kleine kunstwerkjes gemaakt met veel liefde...!

    Dag lieve vriendin...ik wens je een super mooi week!

    Liefs,
    Marijke
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie frutsels, Josephine,
    wat ben je toch creatief !
    Bij het zien van de eerste foto dacht ik 'WOW', wat een wondermooi kleedje ... en met het hangertje erbij, perfect !
    Geniet van een fijne week, hier nog zonnig en warm tot zondag ...
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een knappe frutsels Josephine !
    Wat je met papier en fantasie allemaal niet kan doen ....
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. la magia della carta, e la tua insaziabile fantasia.....sempre così originale!
    che brava che sei!
    il 5 settembre verrò in Olanda....a Rotterdam....che bello, sono così emozionata!
    un bacio forte forte
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieve shatje♥♥♥
    wat heb je dat weer mooi gemaakt, die KNUTSELS.
    En je heb altijd van die mooien combinatie's de kleding hanger is ook heel apart.
    Het geheel ziet er weer prachtig uit, heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. grazie di avermi fatto visita sul mio blog!
    che consigli mi dai per la mia vacanza a Rotterdam!???qualche posto fuori dai soliti schemi turistici?
    qualche bel negozio shabby chic?
    mercatini dell'usato????
    grazie
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tes créations sont magnifiques Joséphine, tout ce que j'aime, faire du beau avec le junk que l'on a dans ses tiroirs !
    Poétique et oniques voilà le rêve !

    bisoubisous

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo,
    bedankt voor je reactie op mijn blog!

    ik zou er graag zo veel meer tijd willen insteken...
    Maar als ik jouw creaties, kunstwerkjes zie, dan moet ik nog hel veel leren.
    zoals ze hier zeggen , jij hebt gouden handen!

    groetjes
    tine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar wat een prachtige frutsels! Ongelooflijk wat jij met ditjes en datjes tevoorschijn tovert Josephine!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Olá Josephine!Tudo bem?como sempre as fotos estão maravilhosas,eu amo.Seu trabalho tão criativo ,e você os realiza com coisas tão simples.Beijos

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥