zondag 24 november 2013

Kleine Olleke ***











Van de week had ik weer zin om van een lapje vilt een klein beertje te maken net zoiets als kleine Thomas uit een vorige post. De oortjes knipte ik wat puntiger deze keer en daardoor vond ik het eigenlijk meer op een olifantje gaan lijken. Niet dat olifanten puntige oortjes hebben maar ik zag dat zo, dus heb ik er een piepklein slurfje bij gemaakt en haar een grappig broekje aangegeven. En op haar bolleke een klein puntmutsje met roezeltjes. Haar naam is "OLLEKE". Ze sprong pardoes  op een oude perforator, JIPPIE riep ze enthousiast, ohhh dat is een leuke glijbaan. Ze had wel wat moeite om er op te klimmen maar het is de kleine schat toch gelukt. Ook het kleine speldenkussentje en het oude metalen wandelwagentje vind kleine Olleke erg leuk om mee te spelen. Dit olifantje heb ik weer aan de buitenkant met feston steekjes aan elkaar gezet en alle onderdeeltje beweegbaar gemaakt. Mijn plan is toch om een keer een groter exemplaar te gaan maken maar op een of andere manier worden het steeds weer van die kleintjes. Het is ook zo vertederend zo'n klein popje in je handen te hebben ***


18 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve meid,

    Wat is Olleke een heerlijk beesie...
    En ik zag er een klein varkentje in hihih...maar toen had ik nog niet gelezen dat Olleke eigenlijk een olifantje is...Ik vind het een fantasie beesie, ontsproten aan een creatieve geest!

    En dit is het mooiste wat er is...je handen doen het werk...niks moet alles mag...en dan worden er de mooiste en leukste dingen geboren...
    En dit zijn de heerlijkste creatieve momenten...je brein wordt rustig ...dit is hoe ik het zelf tenminste ervaar...

    Dingen maken om je ziel en brein rustig te maken, en aan niks anders te denken...dit is ook mijn opzet om mooie dingen te maken..

    En daarom is klein Olleke zo lief en apart....!

    Dag lief Josje...fijne zondag,
    Liefs van je vriendinnetje..XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Josephine, wat ziet Olleke er guitig uit en haar broekje deed me gelijk denken aan mijn kindertijd waar mijn moeder zo'n gelijksoortig broekje voor mij gemaakt heeft. Deze post is met recht een stroll down memory lane.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke Olleke heb je gemaat Josephine. Zo klein en zo verfijnd, hoe krijg je dat toch voor elkaar. En je foto,s zijn ook weer zo mooi en zo leuk bewerkt.
    Een fijne zondag!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie olleke echt een schatje en zo'n mooi broekie aan.
    Vind hem superleuk en ondeugend.

    Liefs Corina♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Josephine, ze worden steeds mooier, wat een schattig beestje!

    Heerlijk om zo bezig te zijn, wat een ontspanning, dat heb ik ook met schilderen.

    Een hele fijn zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje zeg !!!...fijne zondag !!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooohhhhh wat is Olleke leuk
    geworden moest wel heel erg lachen om al die combinaties op de foto's.
    Ook de kleding van Olleke ziet er schattig uit en hij staat ook weer in van die mooië lijsten.
    En je entree in herfst tooi ziet er ook weer mooi uit.
    veel liefs Mamske ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Josephine, het is weer een grappig beestje geworden, met een heel tof puntmutsje.....
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een snoezig olifantje, Josephine, grappig met het puntmutsje !
    Zo fijn om aan iets te beginnen en dat het door dit of dat toch iets anders wordt, mooie foto's van Olleke !
    Fijne avond en nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahahahaha ma che carino!
    mi fa tanto sorridere, è così dolce!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aagh wat een lief olifantje. Dacht ook even een momentje dat het een varkentjes was ;-)
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Comme je suis d'accord avec toi Josephine : qu'il doit être agréable de tenir entre ses doigts une des tes merveilleuses minuscules créations ! Point n'est besoin de dire "Petit éléphant deviendra grand" il est tellement mignon comme celà !!
    xoxo

    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wow, ik ben verliefd op Olleke.
    en op je prachtige foto,s.
    ik ben hier echt een kluns in en vind het geweldig om te zien hoe dit uit iemand zijn handen komt.
    toppie hoor!
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Josephine, ik heb mijn header als PNG bestand opgeslagen en nu ziet hij eruit hoe het moet ... bedankt voor de informatie en tip !
    Het bestand is niet veel groter dan de JPG, want ik kon kiezen tussen 'interlaced' of 'geen', ik heb 'geen' gekozen, want 'interlaced' geeft een groter bestand.
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een dotje,ik zie er een beertje,olifantje en varkentje in,knap gemaakt weer Josephine,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. un bacio forte forte buona settimana,oggi qui clima mite ma con tanto vento.
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Josephine,ik kreeg steeds meldingen dat ik een telefoonnummer moest opgeven en klikte dan op overslaan,maar op een dag kon ik niet bij mijn blogs en moest een nummer geven en dan kreeg ik een code en kon weer op mijn blogs,maar kreeg rare spam sms berichten opeens,zelfs in de nacht,was aan het zoeken in mijn blogs en toen ging er iets verkeerd,het hele google account was weg en wilde dit herstellen en wat ik ook invulde,ik kreeg de melding dat de gegevens niet klopte en weer werd uiteindelijk een nummer gevraagd en toen was ik er klaar mee en startte helemaal opnieuw,dank je wel dat je mij komt volgen,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥