vrijdag 10 januari 2014

Korsetten parade ***












Hier kan ik altijd zo van genieten, op de computer heb ik een map vol met met allerlei afbeeldingen  van prachtige KORSETTEN, zelfs al vanaf de vijftiende eeuw.  Ongelooflijk grote exemplaren waren dat en het lijkt me dat je er behoorlijk kortademig van wordt. Dat kunnen wij ons nu niet meer voorstellen om zoiets te dragen. Eigenlijk ook heel onnatuurlijk zo'n wespentaille alles zit in de verdrukking. Hier laat ik er maar een klein aantal zien zo tussen de jaren 1750 tot 1910. In die tijd waren ze al een stuk luchtiger om te dragen. Prachtig ook alle stoffen die ze daar voor gebruikte, vaak met fraaie borduursels. Al zoekende op internet kom je werkelijk heel erg veel tegen. En dat vrouwen toen tijdens de zwangerschap ook nog een korset droegen, uiteraard eentje die mee kon groeien maar toch moest een slanke middel zichtbaar blijven.
       
      *** FIJN WEEKEND ALLEMAAL***




 

16 opmerkingen:

  1. Dag lieverdje ♥♥♥
    wat een juwelen zijn dit,de een is nog mooier dan de ander maar in die tijd riepen ze ook nog niet ik heb geen TIJD!
    Het lijkt mij wel een hele klus om zo iets aan aan te doen ik krijg het er al benauwt van als je dat zo ziet,heel veel liefs Mamske.




    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zijn ze,of het lekker zat haha,maar zou het best eens aan willen en dan ook gelijk zo een jurk en dan naar een bal,even de tijd van toen beleven,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine.
    Ze zijn echt heel erg mooi. Ik zou er best een willen hebben met dat mooie kant voor op me paspop. Maar wat zullen de dames in die tijd ook afgezien hebben. Je zou er bijna gaan van hyperventileren. Alsof je de hele dag je adem in moet houden. Doet me gelijk denken dat ik vroeger zo nodig een spijkerbroek aan moest die eigenlijk te strak zat.... ging je op je bed liggen om de rits dicht te krijgen.... hahahahaaa. Hoe gek kon je vroeger zijn. Nou die tijd ben ik nu ver voorbij.... laat maar hangen...hahahaaa. Een mooie post meis. En een heel fijn weekend!
    Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Adembenemend mooi zijn die korsetten, eigenlijk doodzonde om zoiets prachtigs onder kleding te verbergen.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige korsetten parade, Josephine, er zijn heel mooie bij !
    Het zou al niets voor mij zijn, kan het niet uitstaan zo strak rond mij :-)
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi he al die korsetten,krijg het al benauwd als ik er naar kijk :-)

    Het zou wel schitterend staan op een paspop.
    fijn weekend Liefs Corina♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi en bijzonder....liefs van mij...fijn weekend...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hay lieverd,

    Wat een ontzettend mooie korsetten.
    En de een nog mooiers als de ander ...
    ik snap helemaal dat je hier weg van bent.

    Wat heb je de korsetten weet prachtig in lijstjes
    gemaakt, zo lief met die kantjes en strikjes,
    precies wat er bij hoort...

    Zo'n korset lijkt me niet zo ideaal om te dragen,
    maar het is natuurlijk beeldschoon als je het aan hebt, en dan met zo'n beeldschone rok er onder en rijglaarsjes, je haar prachtig hoog opgestoken..wauw dat lijkt me wel wat hahaha...

    Dag lieverd, fijn week-end,
    liefs, Marijke XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is ook schitterend,ik kijk er ook veel na.
    Vind die parfum flesjes ook zo mooi.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze schitterend, de korsetten.Heerlijk sexy denk ik, haha. Zo'n ding kon je niet zelf aantrekken, daar had je een kamenier voor nodig die de linten extra strak con aantrekken. Ik krijg het benauwd als ik er maar naar kijk, hihi. Toch zie je tegenwoordig ook weer wel van die lingerie. Ik moet er jiet aan denken.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uuuaaaooo che meraviglia così romantico!un vero esempio di femminilità ed eleganza!tanti baci io sono in viaggio in Inghilterra !a presto Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Josephine, ik wilde gister al reageren op deze mooie post van je, maar ik zag geen tekst.
    Ik ben dol op corsetjes en wat laat jij er even wat pronkstukken zien.
    Ik wil er ooit 1 bezitten en die hang ik dan aan mijn brocante luik.
    Ik heb gelukkig geen last meer van mijn nek hoor.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stunning vintage clothes ~ the fabrics, colours and designs are wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow, wat prachtig zijn deze korsetten.
    en natuurlijk weer prachtig weer gegeven dor jou.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! ik houd d'r van (maar niet om te dragen ;-)
    Zo mooi ook die hele oudjes die je vaak ziet op paspoppen.
    Helaas, als je al een hele mooie ziet zijn ze bijna niet meer te betalen. Dus ik blijf kijken, zoeken en bewonderen :-)
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥