zondag 10 mei 2015

Borduurtje, hondje en popje ***









Onlangs heb ik weer een klein borduurtje gemaakt, vond het zo'n lief patroontje dit vaasje met rozen. Heb het ingelijst in één van de zilveren lijstjes die ik van mijn moeder heb. Het fotograferen ging wat moeilijk omdat het al achter glas zat, was vergeten om eerst even wat foto's te maken, maar het is toch wel goed te zien hoe het is geworden. Ook heb ik van de week een klein zwart hondje gemaakt, op één van de foto's zie je ook een groter exemplaar, die kocht ik op de poppen en beren beurs. Nu heeft hij een klein vriendje erbij. Deze kleine frutsel heet MATTIE, zo grappig om hem steeds weer in een andere stand te zetten tijdens het fotograferen, gewoon lekker spelen, haha. Dat kleine popje kocht ik in een rommelwinkeltje, het was zo'n klederdracht popje, dus eerst heb ik maar de kleren uitgetrokken want die vind ik NIET leuk, wel dit soort kleine popjes gemaakt in Italy vind ik grappig, ik heb voor haar een kantenbroekje gemaakt en van zwart fluweel een hesje, een klein tuttebelltje is het geworden. Was het bij jullie ook zo koud vandaag, heb gewoon de kachel maar weer aangezet. Gisteren was het gewoon heerlijk warm en zonnig maar vandaag.....getsie niks aan. Maar ze voorspellen toch veel goeds heerlijk, dat wordt genieten lieve mensen ***


13 opmerkingen:

  1. Ik zit lekker buiten hoor...!!!...wat een schattig hondje zeg!...liefff fijne zondag liefs Ria..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo.n borduurwerkje is helmaal ook mijn smaak- mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een schattig borduurwerkje...en heel mooi met wit garen op het donkere linnen.
    En je hondje is ook al zo goed gelukt....zo lief met zn tweetjes...en dan nog het popje erbij...is een super lief tafereeltje..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig borduurtje en zo,n lief hondje. Ik ga je nog wat sturen, ben even druk geweest.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat enig dat borduurwerkje. En je hondje die mag hier komen logeren hoor. Waar haal je toch elke weer de creativiteit vandaan. Zo leuk gemaakt.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. noooo, quella bambolina sono io e quel cagnolino nero è uguale alla mia cagnetta SISSI!!!!
    stiamo giocando!
    hahhahahah!!!!
    un grande abbraccio
    Annalisa
    stupendo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Josephine, sorry dat ik zo laat ben, druk druk.....

    Wat een schattig hondje heb je nou toch weer gemaakt! Je zit ook vol verrassingen! Leuk dat je de grotere hond op de beren-beurs kocht en ze zijn dikke vriendjes de twee, dat zie je zo! Dat kraagje voor het kleintje vind ik schattig!
    Mooi borduurwerk ook!!! in een mooi lijst!!!
    Popje.............hoe KOM je op het idee?! zo mooi! zo leuk!

    Ik zie het, ook jij bent druk druk druk!!!

    Warm vandaag........geniet er van! Liefssssssssss! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee om van zo'n folklore poppetje iets anders te maken, ze ziet er dan ook weer prachtig uit.

    Ben laat met mijn reactie, dus voor vandaag was het prachtig weer.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Josephine, wat een mooie combinatie samen op de foto's ...
    de schattige hondjes, het borduurwerkje ... heel mooi in het zilveren lijstje,
    en dan het poppetje !
    Wat een goed idee om het anders aan te kleden, het ziet er zo prachtig uit !
    Vandaag hier nog genoten van zonnig en warm lenteweer, voor morgen voorspellen ze hetzelfde ... maar daarna wordt het koud met buien.
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Josephine
    wat is het toch altijd genieten als ik op jou blog kom.
    ik zit weer te kwijlen van al die mooie foto,s en loei scherp zijn ze.
    ik wou dat ik al zover was als jou met foto bewerking.
    het is ook vaak de tijd die ontbreekt en zeker nu ik designer ben voor de hobby tijdschriften.
    wat heb je weer een prachtig borduurwerkje gemaakt en Mattie is een schatje.
    veel liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Josephine, een beetje laat , maar ik vind je werk weer prachtig....het popje heb je ook heel leuk aangekleed !!
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ......giorno tesoro... ti mando un grande abbraccio , qui bellissimo tempo, anche se deve arrivare una perturbazione......help!
    baci baci baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Josephine , magical, wonderful , just like a land of dreams .... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥