maandag 18 mei 2015

Crazy Quilt ***







QUILTEN ***** eigenlijk heb ik het nog nooit gedaan, op verschillende blogs en op internet  kom je zoveel moois tegen dat ik ook eens een poging wilde wagen. Jullie zien meteen al dat ik me niet hou aan vaste patronen of mallen, dat ga ik ook weleens proberen maar eerst maar eens een Crazy Quilt  proberen. Dat past ook goed bij mijn karakter. Wat spulletjes verzamelen uit laatjes en kasten in de kleuren die ik wil gebruiken en dan heerlijk je fantasie laten werken. Wat stukjes stof knippen op gevoel, en op deze manier proberen iets op te bouwen. En natuurlijk alles met naald en draad, dat vind ik het allerleukste. Hier en daar wat kralen en frutsels verwerkt en wat sierranden geborduurd. Het is nog niet af hoor maar laat het jullie vast zien. En dan die laatste foto, heeeeeeeeeeeeeeeeee wat is dat nou, schoonheid is overal, als je het wil zien natuurlijk, het is gewoon een uitloper van een aardappel en toen ik het zag heb ik meteen mijn camera gepakt. Ik vind dit zo mooi om te zien, en mijn fantasie slaat dan meteen op hol, het lijkt wel iets dat je op de zeebodem kan tegen komen, of een menselijk orgaan, whoahahaha ******
Lieve mensen, geniet van een fijne week ***


12 opmerkingen:

  1. Leuk geworden -juist leuk zonder patroon te werken (doe ik altijd)en een aardappel? wat mooi en nog nooit gezien ...Ik dacht aan een soort lelie bloem ...Fijne week ,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat grappig je Crazy quilt...heel mooi als je er een stukje van jezelf in kan leggen en zo word het een uniek en heel persoonlijk stuk.
    En de aardappel...creatieve mensen zien vaak het moois in iets wat een ander vies en lelijk vind en meestal gelijk in de prullenbak gooien.
    Ik kan zoiets ook echt bewonderen hoor...prachtig toch die mooie kleurtjes en vormen?
    Succes met je Quilt.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ......la tua creatività mi lascia senza parole, sei unica!
    Perchè mi piace il gusto che hai per le cose belle,e i tuoi lavori ne sono una dimostrazione!
    brava brava brava!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha!!! het quilten heeft je te pakken, geen ontkomen meer aan!!! Je geniet er van, het past bij je! Je crazy quilt is erg mooi en ik ben nieuwsgierig naar het eindresultaat! Piete-peuterige dingen liggen je goed hè?! Mooi!

    Die aardappel, ja, ik wist het! Had er ook eens eentje gefotografeerd en begrijp volkomen dat het je "pakte"! De mijne had maar 2 spruitjes maar wat zijn ze bijzonder hè?! Ik had er een raadsel van gemaakt en niemand had het geraden!

    Je moet nog even wachten op een foto van de beer die klaar is; ik moet er nog even naar staren :))))

    Liefssss! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zeg...!...en de laatste foto heel bijzonder hoor...!!...liefs fijne avond van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw quilt wordt er één met heel veel stijl, jouw stijl, echt prachtig, zo bijzonder, zo mooi alweer Josephine! En dan de laatste foto, nu je het zegt, had het niet door, gelukkig geen menselijk orgaan ;)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Josephine, wat wordt dat spannend.
    Crazy quilten is mijn favoriet, ik heb dat ook gedaan met de memorie quilt uit het boek van Marijke, zo leuk om te doen.
    Die aardappel is een mooi ding he, je gaat deze toch wel verder laten groeien hoop ik.
    Heel veel plezier deze week, de mijne begon en eindigt klote.
    Mijn lieve vriendin is overleden aan de gevolgen van longkanker, ze was net zo oud als ik en mijn mam heeft tijdens een Zonnebloemreisje een hart infarct en dubbele longontsteking opgelopen.
    Ik ben er helemaal kapot van en ben deze week vrij van mijn werk.
    Dag lieverd, sorry dat ik weinig langs kom, maar ik vergeet jou nooit hoor XXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je crazy quilt ziet er al fantastisch uit, Josephine, zo creatief ...ben benieuwd naar het eindresultaat !
    En ik dacht wel dat het een aardappel was ... jaren terug vond ik zo eentje met een paar lange uitlopers bij het stofzuigen in mijn auto, bij het winkelen moet het er uitgevallen zijn en onder de zetel terecht gekomen ... ik zag eerst alleen een stuk van de uitlopers en dacht dat het een reuzenspin was ...
    ik in alle staten ... :-)
    Ook een fijne week voor jou,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haaaaaa, ja het quiltvirus is bij je binnen geslopen. Geweldig , en ik vind het prachtig. Leuk zo,n crazy quilt. Ik heb er geen fantasie en gevoel voor dus ik hou het maar bij mijn vierkantjes enzo maar ik vind het zo knap als iemand dat kan. Zuke aardappels kom ik hier ook nog wel eens tegen, hihi Parchtig zo op de foto.
    Veel liefs van Rietje
    PS ik heb je even geantwoord op mijn andere blog, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o wat leuk!!! op pinterest ben ik van allerlei steekjes en voor beelden aan het sparen en als ik en keer heel veel tijd heb!!!! dan ga ik dit ook doen, zo leuk lijkt me dat. Die van jou is een mooi begin, zou dit ook verslavend werken hihi....denk van wel he,
    groetjes hoor, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Josephine, dat heb je weer heel mooi voor elkaar gekregen hoor !
    Prachtige foto's !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ti auguro un ottimo fine settimana....con grande ammirazione,
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥