zaterdag 23 januari 2016

Tekeningen uit een ver verleden ***











Een aantal van jullie weten misschien nog wel dat ik een aantal jaren geleden eens schreef van allerlei mappen vol met tekeningen en aquarellen, en zelfs olieverf schilderijen die ik tijdens een verhuizing in een vlaag van waanzin bij het vuilnis heb gezet, ohhh wat erg hé kan nog kwaad op mijzelf worden als ik daar aan terug denk, hoe dom kan een mens toch zijn. Wat later vond ik nog wel een klein aantal terug gelukkig. Maar nu we druk bezig zijn met de laatste kamer op de eerste verdieping een metamorfose te geven ben ik alles aan het uitzoeken en opruimen. En jullie snappen het al, in één van de onderkastjes van een oude bureaukast vond ik een klein mapje met nog wat tekeningen, gemaakt in 1976/77 blijkbaar een periode waar ik veel pentekeningen heb gemaakt. Deze tekeningen zijn beslist niet spectaculair hoor, liever had ik dit mapje bij het vuilnis gezet, hihi, maar toch vind ik het leuk om ze te laten zien. Mocht ik ooit dit mapje kwijtraken dan kan ik ze tenminste nog even terug zien op mijn blog ***


15 opmerkingen:

  1. Hallo lieve! Het is altijd prettig om u te bezoeken!
    vooral vandaag je praat over je verleden werk, zeer goede herinneringen in de tijd, misschien vandaag laat zien hoeveel je hebt geboekt. Kostbare werken met beren! Ik hou van ze! Knuffels, Rose M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige pentekeningen, Josephine.
    Heb ik ook wel eens gehad hoor dat ik wat weg had gedaan en naderhand toch spijt van had, maar gedane zaken nemen geen keer.
    In ieder geval heb je deze mooie tekeningen nog bewaard en dat zijn ze zeker waard.

    Wens je een fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wist niet dat je ook nog zo prachtig kon tekenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een talent. Super dat je deze nog tegenkwam. Ik herken jouw stijl hier echt in. Die is volgens mij niet echt veranderd.
    Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo knap getekend. Als je ziet hoe ik een poppetje teken hihi net als vroeger met vingertjes als streepjes. Ik heb daar helemaal geen talent voor. Wat kun je dan spijt hebben van de tekeningen die je hebt weggedaan. Ik heb dat eens met 2oude boeken gedaan. Ik dacht weg er mee. Ik weet nog dat ik op zolder stond en me ineens realiseerde dat ik ze van mijn opa had gehad en hij er wat had ingeschreven. Maar ik was te laat weg waren ze. Ik heb er toen best een traantje om gelaten hoor. Maar even over jouw, je bent gewoon een super talent zo creatief ben je.
    Een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh Josephine, ik wist niet dat je ook nog zo prachtig kon tekenen! en dan heb je zomaar "werk" weggegooid? Oeps! wat ontzettend jammer. Hahaha jij bent écht een creatieve duizendpoot. Fijn weekend. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou ja zeg! Hoe kun je nu zeggen dat ze niet spectaculair zijn?!!! Ze zijn ontzettend spectaculair! Niet te geloven dat je er zo veel bij het vuilnis hebt gezet! Josephientje Josephientje toch! NOOIT meer doen, ook dit mapje niet! NEE!

    Weet je, ik vind ze echt helemaal geweldig. Heel bijzonder ook en boeiend.

    Leuk dat je ze tegenkwam en laat zien! Je mag er heel erg trots op zijn!!!!

    Heb je er nog meer???!!! Niks ervan, niet in de prullenbak! Museumpje lijkt me beter!

    Fijn weekend lieve Josephine en een dikke knuffel van Pink die toch echt een beetje ondersteboven is....

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je ze nog hebt ....knap gedaan hoor....!....liefs fijne zondag Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo fijn dat je deze nog gevonden hebt, Josephine !
    En talent voor tekenen heb je ook al !
    Maar hoe begin je hier nu aan ... had je een voorbeeld of begon je zomaar iets op papier te zetten ... ik vind het prachtig gedaan !
    En van iets wegdoen gesproken, ik had vroeger zo'n hele oude typemachine, loodzwaar, ben het merk vergeten ... deze heb ik ook weggedaan en daar had ik achteraf veel spijt van :-(
    Nog een fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even een reactie op je vraag Sylvia, als ik weer
      inspiratie voel om iets te tekenen dan begin ik gewoon zonder nog enig idee te hebben wat het gaat worden.
      Maar eenmaal zittend voor het papier komt er vanzelf een begin en dan ontstaat er iets. Het is eigenlijk moeilijk uit te leggen hoe het precies werkt, ik heb een rijke fantasie die af en toe op hol slaat. Maar de poes heb ik wel nagetekend, één van mijn eigen poezen een perzische.
      Ze zat er altijd zo mooi bij, en bleef ook lang in dezelfde houding zitten.

      Jammer Sylvia van die oude typmachine, voor
      fotografie zijn dat ook altijd mooie items. Voor
      niet al te veel geld zie je ze nog regelmatig op marktplaats voorbij komen, je kan het eens proberen.

      Lieve groet,
      Josephine

      Verwijderen
    2. Ik vind de tekeningen heel bijzonder, Josephine, al die details, prachtig hoe je dat gedaan hebt !
      Groetjes,
      Sylvia

      Verwijderen
  10. Dag Josephine, goed dat je nog enkele oude werken gevonden hebt; het is altijd plezierig om ze weer te bekijken !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mens, je bent gewoon een kunstenares. Wat een schitterende pentekeningen en wat geweldig dat je ze bewaard hebt. Ik denk dat iedereen wel eens iets weg gooit waar hij later veel spijt van heeft maar ja , het is gebeurd. Niet getreurd, je kan nou een hele boel nieuwe maken en wij kijken er dan weer ademloos naar. Laten we dat afspreken?!!!!
    Veel liefs van Rietje die in een lekker winterdipje zit.:(((

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Josephine,
    Jij bent ook van alle markten thuis. Prachtig deze tekeningen.
    Zo mooi hoe je dit gemaakt hebt. Ik vind die kat en boeddha heel erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. brava brava brava.....e se ti viene di nuovo il raptus di buttare tutto....dimmi dove li butti e me li vengo a prendere io!!!!
    hahahaha!
    un bacio

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥