vrijdag 13 maart 2020

Crea 5220 week -11 Boekbladzijde ***


Boekbladzijde . . . . . echt een woord waar ik zin in had om daar mee aan de gang te gaan. Eerst heb ik een aantal bladzijden beschilderd met bloemen en vlinders maar die liggen inmiddels in de prullenbak, was toch niet naar mijn zin. Op internet kreeg inspiratie en heb een voorbeeld die ik prachtig vind uitgeprint en ben het na gaan tekenen, althans een poging daartoe. Het is ook niet helemaal hetzelfde geworden maar het was toch een mooie richtlijn. Het was een zeer arbeidsintensief werkje maar ben met het eindresultaat best wel tevreden.


Deze roosjes heb ik ook van een bladzijde gemaakt, versierd met parel kralen en ijzeren ophanghaakjes.


Deze paaseieren heb ik niet met een bladzijde maar met stukjes krantenpapier beplakt.


En hier een detailfoto uit de voltooide uitwerking.





Van een oud boekje uit 1969, flink vergeelt en het papier wat brokkelig door droogte denk ik, ben ik dit object van bovenstaande foto's gaan vouwen. Het is niet moeilijk om te maken maar wel een precies werkje, en door de brokkeligheid van het papier duurde het ook wel een tijdje. Bovenaan twee houten kralen en aan de onderkant een oude rode knoop om het helemaal af te maken. Grappig eigenlijk, het kost helemaal niets, het is leuk om te doen, en het eindresultaat van het object is toch een cadeautje, vinden jullie ook niet? Eigenlijk had ik nog iets leuks in gedachten maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen, dat laat ik jullie nog wel een keertje zien ***

Kijk ook eens bij:
Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie   Albèrtje  Sandra

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk veelzijdig woord voor deze week hè... Je kunt er zoveel kanten mee op. En dat laten jouw foto's ook wel zien!
    Tekstpapier is een prachtige achtergrond, en dat bewijst jouw uitwerking ook weer... heel mooi dat lijnenspel en de piepkleine cirkeltjes in de grotere!
    Mooi vouwsel van het oude boek; ben ik ook nog eens van plan om een keertje te doen.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn stuk voor stuk kleine cadeautjes.
    Dat vouwwerk heb je echt heel secuur gedaan, het is prachtig.
    Alles weer een lust voor het oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat ontzettend leuk dat je dit allemaal zo hebt kunnen maken. Heel bijzonder met dat oude papier. Dis roosjes vind ik ook erg leuk. Zo zie je maar wat je zoal dus nog van oude boeken kunt maken. Heel origineel.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel mooie uitwerkingen van bladzijden.
    De eerste foto vind ik prachtig getekend, echt origineel en je vouwkunst, ja echt kunstig is dat!!
    Ook de roosjes zijn schitterend gemaakt en de eieren, mooi alvast voor Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi allemaal! Echt weer een feestje om alles te bekijken en te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je er veel werk in gestoken. Je tekening is prachtig, ik zie er van alles in.
    Maar zo'n boek vouwen is ook leuk werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, mooi en wat apart en super mooi dat boekje zo gevouwen,
    Nu ben ik benieuwd naar wat je nog voor ons in petto hebt ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. How many beautiful creations! The roses are very sweet,and the
    drawing is also good. Post very rich in ideas!
    Carmela
    (...on my Blog the comments are not immediately visible.I publis them just checked)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er allemaal weer geweldig mooi uit. En dan al die foto's, dat maakt het zooo leuk om jouw blog te bekijken.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enorme creativiteit, Josephine, stuk voor stuk weer prachtig gedaan !
    Het ziet er inderdaad uit dat je er veel werk aan gehad hebt ...
    zo mooi de roosjes en eitjes, zo'n leuk idee met het oud boekje !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke ideeen heb je weer uitgewerkt. De getekende blz lijkt is een waar kunstwerkje hoor. Pff een geduldig klusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve groetjes van mij...💕Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is wel creativiteit ten top. Supermooi.
    Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cudowne :) Uwielbiam takie dekoracje z papieru :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige tekening en zo ingelijst is het een echt kunstobject!
    Het vouwwerk ziet er ook leuk uit!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine,

    Ik heb wat zitten rommelen in mijn instellingen, en gemerkt dat ik nu weer kan reageren!
    Tenminste, ik hoop dat het lukt. Maar ik denk van wel, mijn foto staat er nu zelfs weer bij.
    Ik neem aan dat blogger iets veranderd heeft, waardoor mijn instellingen niet meer werkte.
    Dus als je dit ziet...werkt het weer!

    Ga dan ook maar eens een nieuwe post maken.

    Die roosjes zijn heel erg mooi geworden!!

    Geniet van het lente weertje!!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Josephine, je hebt er weer een mooie, speelse bladzijde van gemaakt !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥