vrijdag 6 maart 2020

Crea 5220 week -10 Strepen ***


STREPEN . . . . . strakke strepen of los uit de hand. Vliegtuigstrepen zo'n mooi condensspoor. Een schuine streep, een leesteken. Een eindstreep, de finish. Een pennenstreek, tsja het zijn eigenlijk gewoon lijnen en besloot om allerlei tekeningen te gaan maken, met streepjes en vloeiende lijnen en wat er zoal in mij opkwam en daar een mooi lijnenspel van te maken.


Hier een gedeelte van een aquarel die ik eens gemaakt heb en dacht die kan ik ook wel gebruiken.


En hier  een paar andere krabbels nog in begin stadium , overigens heel fijn om te doen, een heerlijke bezigheid waar veel uren in gaan zitten.  Maar zo ergens halverwege vond ik het toch niet geschikt voor deze uitwerking. De keus is toch gevallen op meer duidelijke streperigheid [ leuk woord hé ]  zoals jullie kunnen zien op de voltooide uitwerking ***

Kijk ook eens bij;

Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie   Albèrtje  Sandra




15 opmerkingen:

  1. Die zeebra geweldig !!!! 1 woord met zoveel mogelijkheden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, weer een waar kunstwerk! Leuk dat je de streepjescode en de zebra erin hebt verwerkt. In je krabbels die het nu misschien niet zijn geworden, zie ik een driehoek; die komt later op de lijst ook nog aan de beurt ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG !!!
    Wat fijn, wanneer je zó fantastisch kan tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi wat jij steeds weer laat zien! Echt prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een waar kunstwerk met al die strepen.
    Ik had me er eigenlijk niet zo in verdiept, maar leuk dat je de zebra en streepjescode erin hebt verwerkt.
    Ook je aquarel is eenvoudig, maar wel prachtig!!♥
    Dankjewel voor je lieve reactie op mijn post Moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles heel mooi :)
    Maar zoals je zelf al schrijft, de bovenste is heel apart, er zit eigenlijk van alles in, je blijft kijken en ziet steeds weer iets nieuws :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook jij hebt je gedachten laten gaan over allerlei strepen! Wat heb je het mooi getekend Josephine... Met de hand of via de computer?
    Ik vind het een kunstzinnig geheel geworden, hoe krijg je het toch iedere keer zo goed voor elkaar?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is met de hand getekend Elizabeth, zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe ik dat op de computer zou kunnen maken.
      Eerst teken ik hoe het ongeveer moet worden, en dan met een fineliner of oost Indische inkt met kroontjes pen ga ik het stapsgewijs invullen. Een heerlijk priegel werkje waar ik gek op ben, het werkt bijna therapeutisch ;-)

      Verwijderen
  8. Josephine, ik hou van deze streperigheid ! :-)
    Ik ben weer verrast door je creativiteit ... zo leuk de streepjescode rechtsboven en de zebra erbij is geweldig, ik zou er niet aan gedacht hebben ...
    Mooi ook de eenvoud in kleur !
    Hier heel veel regen ...:-(
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je er weer veel werk van gemaakt. Je probeersels zijn ook prachtig.
    Maar wat je uiteindelijk maakte is weer heel mooi. Die kleuren en dat lijnenspel en dan ineens die zebra op de voorgrond, Prachtig!
    Ik heb niet meegedaan. Totaal geen inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful ideas for card! All the subjects you have chosen are harmonious with each other.
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je er weer een plaatje van gemaakt. Leuk om te rommelen, zoeken en proberen en dat er dan zo’n mooi werk van komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Door het creawoord kom ik bij je terecht. Wat maak je mooie dingen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer knap gedaan Josephine, ik vind die streepjescode bovenaan geweldig !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥