vrijdag 27 maart 2020

Crea 5220 week - 13 Kalligrafie ***


Deze week liep alles totaal anders met dat wat ik in gedachten had. Mijn enthousiasme was groot, het leek me een geweldige uitdaging om een blad vol allerlei teksten te gaan schrijven in allerlei kleuren, een mooie manier om zo in deze stijl te leren schrijven ???


Kijk . . .  ik zocht allerlei stukjes karton bij elkaar in verschillende kleuren, ook mijn pennetjes en houders en een paar flesjes inkt en was er klaar voor. Maar dat viel vies tegen, nog nooit had ik zoiets geprobeerd en het is veel moeilijker dan ik dacht. Het is een kunst op zich die je niet zomaar even doet. Dus heb ik maar een paar uitwerkingen kunnen maken  waar ik veel tijd in heb moeten steken, bloed, zweet en tranen 👀 [valt mee hoor]. De kleuren inkt zijn ook niet dekkend genoeg om het mooi uit te laten uitkomen dus is het zwart geworden. Maar laat ik vooral niet te streng zijn voor mezelf, ben al blij dat ik toch iets redelijks voor elkaar heb gekregen en jullie kan laten zien.


Even een detail uit het totaal, best wel aardig toch.


Voor mezelf heb ik een handigheidje bedacht, elke week hou ik wel iets over van de wekelijkse uitwerking, een voorbeeldje of stukjes papier die ik dan toch niet gebruik heb, en die materialen stop ik in achterkant van de plastic map waar ik mijn uitwerkingen in bewaar. Zo heb ik alle kleuren bij elkaar of materialen die ik weer ergens anders bij kan gebruiken. Mooi gesorteerd  zonder dat ik in dozen moet grabbelen om iets te vinden, hierboven een restant van deze week ***


Kijk ook eens bij:
Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelin  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie   Albèrtje   Sandra

11 opmerkingen:

  1. Mooi hoor! Als je het nog nooit gedaan hebt, is kalligraferen inderdaad wat lastiger dan het lijkt, maar oefening baart kunst. Wat een mooie pennen heb je in huis, heerlijk.
    De rozen combineren mooi bij je lettertypes, ik vind het weer een mooie creatie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele zoektocht was het voor je lees ik, maar je hebt het toch weer mooi voor elkaar. Het ziet er prachtig uit en ja, kalligrafie is moeilijker dan je denkt hè. Je hebt mooie pennen, zal dat eens op mijn verjaardagslijstje zetten.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij kalligrafie geldt eens te meer 'oefening baart kunst'.. Maar je hebt het dan toch maar mooi voor elkaar gekregen en dat met een eerste poging! Misschien ga je het wel vaker proberen nu je er aan hebt 'geroken'.
    Wat een prachtige achtergrond heb je er bij gemaakt!
    Handige tip van je; restantjes bewaren bij je uitwerking..
    Ik heb een speciaal laatje waar ik week na week alles in kieper..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, kalligrafie is veel moeilijker dan je beseft, maar je hebt er veel werk in gestopt .
    Prachtige letters heb je gemaakt, en de tekst in het (paas)ei is mooi en sierlijk.
    Je tekst over de liefde is heel mooi, om te onthouden. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik heb het al eens eerder geprobeerd en me ook lelijk vergist in de moeilijkheidsgraad! Ik vind het al heel goed gelukt bij jou. Ook de teksten die je ervoor gekozen hebt, super, heel passend voor deze tijd, Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Ja, vroeger was het monnikenwerk, toch? En dat had zeker te maken met de tijd die het kostte! Ik doe ook maar wat, ook al heb ik er vroeger wel wat les in gehad. Wel leuk om weer eens wat mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt me ook heel moeilijk, als je het nog niet eerder gedaan hebt, is het toch heel goed gelukt, vind ik !
    Prachtige creatie weer, Josephine, en een goed idee om de restanten te bewaren in je map ...
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It has become very beautiful! I think it takes a lot of practice, but you are well organized!
    Hugs,
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee inderdaad niet te streng zijn voor jezelf. Ik vind het er mooi en sfeervol uitzien. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet zo streng zijn hoor. Want je hebt weer iets geweldig moois gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥