maandag 30 maart 2020

Kleine lichtpuntjes in de tuin ***


Dit is de Kerria Japonica, een prachtige struik die zeer rijk bloeit in het voorjaar, hij begint nu net helemaal uit te lopen en te bloeien, na de bloei snoei je de struik helemaal terug tot zo'n dertig centimeter, deze zomer groeit hij weer uit tot een prachtige flink formaat struik. En volgensd voorjaar begint het feest weer opnieuw.


Dit is de maagdenpalm jullie allen wel bekend neem ik aan, op dit moment een en al bloem, prachtig.


Kleine cyclaampjes, een vaste plant, ijzer sterk terwijl het er fragiel uit ziet, ben er dol op.


De uitloop van de Krulhazelaar is altijd zo mooi, ben verliefd op deze giga struik die  ik heb opgekroond tot een boom. Zo'n prachtig schouwspel al die door elkaar kronkelende takken.

Mooi hé die dikke knoppen van de Kastanjeboom, ze glanzen van vettigheid en dan met zo'n prachtige blauwe hemel als achtergrond. Wat wil een mens nog meer zou ik bijna zeggen.

De Skimmia, ook al zo'n dankbare struik, rikbloeiend en later vruchten dragend, en wintergroen.


Er is alweer het nodige te beleven in de tuin en kon het niet laten om wat foto's te maken, hoop dat jullie even mee hebben kunnen genieten, voor mij zijn het lichtpuntjes in sombere tijden, pas goed op elkaar ***


13 opmerkingen:

  1. Fijn dat je deze mooie bloemen met ons deelt!
    In deze sombere tijd is het heerlijk om zoiets moois te mogen zien, het zijn inderdaad lichtpuntjes.
    Dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Olá Josefhine!!Flores lindas e que linda é a primavera ,nos trás alegria beleza em tempos tão tristes. Espero que no teu País não
    estejam passando .Abraço Arlete

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een feest om te zien! Ondanks de kou komt alles in bloei, wat een prachtige foto's heb je ervan gemaakt dat fleurt je dag helemaal op.❤
    Vorig jaar had ik cyclaampjes geplant en ze zijn allen in bloei, die zijn idd ijzersterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 🙏💋🙏💋❤️❤️🙏💋🙏💋🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hè om te zien hoe dit moois allemaal tevoorschijn piept...
    Ik vind je cyclaam zò leuk! Mijn moeder had ze vroeger op een koude slaapkamer op 't oosten staan, maar ik wist niet dat je ze gewoon in de tuin kon houden!
    Wat heb je lang plezier van skimmia hè.. Bij ons nu ook een geweldige stuik, maar binnenkort gaan we hem echt een beetje trimmen....
    Geniet van je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Josephine, mooie foto's hoor, het is echt wel genieten als je de tuin ziet herleven ! je kan genieten van de bloemen en de hun heerlijke geuren zoals de zoete geur van de skimmia, ook de seringen zijn al in aantocht en hebben dit jaar vele bloemknoppen hier, als ze niet bevriezen 's nachts tenminste...Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat de natuur "gewoon" doorgaat! En heerlijk, nu al zoveel bloemen in de tuin, goed voor de bijen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tuin heb je, lijkt mij zo, na al deze foto's. Ziet er echt prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou van deze lichtpuntjes, Josephine, het ziet er al zo mooi uit in je tuin !
    Goed dat we nog kunnen genieten van de natuur ... het lijkt dan alsof er niets gebeurd is, maar het tegendeel is waar als je al het droevige nieuws hoort ...
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig al dat nieuwe dat bloeit. Die van de bovenste foto ken ik niet.
    Gelukkig dat het nu voorjaar is. We kunnen in de natuur zien dat de wereld gewoon doorgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heerlijk bericht :-) Daar word je vrolijk van zeg!!
    Bedankt voor de mooie foto's, ja het is echt lente :)
    Dat geeft hoop :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ja hoor, ik geniet ervan mee hoor !
    April en mei zijn fijne maanden, met al het jonge groen.
    Beloftevol.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥