vrijdag 17 april 2020

Crea 5220 week - 16 Groen * * *


De kleur GROEN ontspant het zenuwstelsel en onderdrukt honger. Groen kan de bloeddruk verlagen en is rustgevend. Daardoor wordt groen ook wel geassocieerd met genezing, gezondheid en balans. Groen is  ook de kleur van verse producten, van vruchtbaarheid, voorjaar en nieuw leven. Het is een positieve kleur met associaties als harmonie, evenwicht, vernieuwing, vertrouwen, veiligheid en voorspoed. Een groene ruimte geeft rust en ontspanning en verlicht nervositeit en angst. Draag je groene kleding dan zeg je dat je creatief denkt en bereid bent samen te werken. Negatieve associaties met groen zijn verveling, jaloersheid en weerstand.


Bij mijn uitwerking heb ik gebruik gemaakt  van Aqua tinten, Petrol, Turquoise of hoe je het noemen wil, dus meer de blauw/groene tinten. Mijn uitgangspunt was een aquarel, ik heb deze al eens eerder gemaakt in het blauw en nu dus in een groen tint gebruikt. Even wat groter afgebeeld om het beter te kunnen bekijken. Daar omheen heb ik er allerlei dingen bij gezocht waarvan ik vind dat het goed past bij het geheel. De gespikkelde rand rondom de aquarel is heel smal washi tape, en natuurlijk heb ik ook nog hier en daar lekker zitten krabbelen met fineliners.


Dit beeld kwam ik op internet tegen en vind het echt PRACHTIG, Heb het uitgeknipt en op een mooie ondergrond geplakt, vind het leuk om jullie even te laten zien en het past mooi bij deze post ***

Kijk ook eens bij:

Elizabeth  Marjan  Anita
Akkelien  Celine  Toos
Loes  Carmela & Davide
Corrie  Albértje  Sandra
Nel  Petronille

15 opmerkingen:

  1. Opnieuw een juweeltje Josephine! Je aquarel is heel mooi, de rust straalt er vanaf. Geweldig dat je weer zoveel andere onderdelen hebt kunnen vinden en er één harmonieus geheel van hebt gemaakt.👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe krijg je het toch telkens weer voor elkaar, het is weer zo’n mooi geheel. Het zijn zo’n mooie groentinten die je hebt gekozen. Prachtige compositie, perfect !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moooiii!
    Groen onderdrukt honger en verlaagd de bloeddruk, nee dat wist ik niet, leuk dat je dat allemaal hebt opgezocht.
    Mooi is de aquarel en blauwgroene kleuren dat spreekt me ook meer aan.
    Het beeld is prachtig, evenals de ondergrond, schitterend!
    Maar ook de groene cirkels passen er geweldig bij.
    Het is een feest om alles te bekijken bij jou. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precious! Beautiful face with dream eyes...The whole conveys serenity!
    Hugs,
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo wat een mooie uitwerking, heel mooi gecombineerd alle kleuren groen! Ik snap dat je het beeld mooi vindt,het is prachtig.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie beschouwing over de kleur groen!Ik ben in de loop van de jaren steeds meer van groen gaan houden, vroeger was ik uitgesproken een blauw-mens... Wat zou die verandering van voorkeur over mij zeggen, denk ik nu..
    De uitwerking die je gemaakt hebt bij dit onderwerp past precies bij je beschrijving.. wat een serene rust en overal natuur elementen. Je aquarel is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    Als ik dit zo lees moet ik denk ik toch mijn favorieten kleuren voortaan aan passen naar groen...haha..!!
    Maar wat een leuke creaties heb je weer gemaakt. Ontzettend leuk.
    Dat borstbeeld met die twee vogels vind ik super leuk.

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blauwgroene tinten vind ik heel mooi en ik draag ook wel groen ... dat zit al goed :-)
    Weer zo'n prachtige creatie gemaakt, Josephine, je fantasie is
    eindeloos !
    En zo mooi gecombineerd, ik kan er naar blijven kijken !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het weer een prachtige uitwerking. Heel fijntjes, veel te zien maar wel heel rustig.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wist niet dat groen zoveel betekende.
    Jouw uitwerking ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie aquarel heb je gemaakt. Hoe groot is het uiteindelijk geworden? En wat doe je er mee nu het klaar is? Hang je het ergens op?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi samengesteld hoor !!
    groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel apart zoals je het gedaan hebt. Dat aqua is een mooie zachte kleur.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥