vrijdag 4 september 2020

Crea 5220 Week - 36 Rechthoek ***

Voor deze week heb ik drie uitwerkingen gemaakt, ben begonnen met deze bovenste, het is gemaakt op de computer met mijn grafische programma. Heb allemaal rechthoeken gemaakt in verschillende maten en overal een schaduw effect aan toegevoegd om diepte te krijgen. En ben een beetje met de kleuren gaan spelen tot het naar mijn zin was, vervolgens heb ik de afbeelding van deze dame erin verwerkt.

Op internet kwam ik een leuke poezenfoto  tegen met deze guitig koppie's, alleen stonden de poezen er helemaal op afgebeeld. Uit die bestaande afbeelding heb ik alleen de koppen van de poezen gebruikt en ze in een rechthoek gezet voor deze grappige collage.


Wat spulletjes verzameld voor de volgende uitwerking.


Deze uitwerking is weer op de manier gemaakt zoals ik het vaker doe. Uit allerlei mooie stukjes papier rechthoeken geknipt en die eerst op wit stevig papier geplakt zodat ze allemaal een witte rand kregen. 
Op de foto is dat niet echt goed te zien, en heb nog wat leuke toevoegingen verwerkt ***

Kijk ook een bij:



17 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat ziet dat er allemaal mooi uit! Zo'n grafisch programma heeft ook fantastische mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, je had er zin in... NB 3 uitwerkingen! En ja, ik vind ze ook allemaal even leuk; zou echt niet kunnen kiezen...
    Heb je de letters geborduurd bij de laatste creatie? Ik kan het niet zo goed zien...
    En die zwarte vierkantjes zijn zò goed gevonden, het verbindt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn wel geborduurde letters maar het is niet door mij gemaakt, zag het ergens in een oud tijdschrift voorbij komen. Een leuke onderbreking naast de strakke vormen.

      Verwijderen
  3. De eerste vind ik mooi omdat ik wel strak en grafisch hou (al gebruik ik het eigenlijk zelf te weinig). De vrouwenafbeelding (is het Amélie?) maakt het geheel wat zachter en combineert super!
    De poezenkopjes: ze zijn zo schattig.
    De laatste vind ik óók mooi. Wat combineren de jurkjes van moeder en dochter (dat denk ik 😉) mooi met de dessinpapieren die je hebt geknipt.
    Je bent opnieuw weer heel ijverig geweest, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt er wel een beetje op hé Marjan, maar het is Amélie niet🔹

      Verwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit Josephine.
    Vooral die collage met al die poezen koppies vind ik erg leuk.
    Telkens weer verrassend om te zien wat je weer gemaakt hebt. Erg leuk.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi Josephine toch knap elke week weer iets anders

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, Josephine, 3 uitwerkingen zo verschillend en alle drie super mooi gedaan !
    De eerste heeft prachtige kleuren en de afbeelding van de dame erin verwerkt vind ik zo mooi !
    Ik hou van de patronen en rode tinten in de derde en je voegt er altijd nog leuke dingen aan toe !
    Ja, en de tweede met die grappige poezenkoppen ... geweldig !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat je alleen de koppen van de poezen hebt gebruikt is een briljant idee.
    De eerste vind ik supermooi vanwege de combinatie van de kleuren en het gezicht wat erin is gezet.
    In de laatste vind ik dat de geborduurde woorden (al zijn ze niet echt) toch een meerwaarde geven aan het geheel.
    Prima vondst !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Josephine, je hebt er weer echt je werk van gemaakt !!
    Vind ze alle 3 mooi, maar de poezenkopjes zijn wel het grappigste.
    Fijn weekend en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh!! I love cats! The patchwork with the embroidery words is also delightful...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap hoor, dat je dat op de computer kunt maken! En dan ik volle en transparante tinten, met schaduw! Ik ben erg onder de indruk. Ik vind je collage met de katten het leukst denk ik. Hoewel de kleuren van de derde mij weer het meest aanspreken. Mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk weer allemaal....fijne week...dankjewel voor je lieve berichtje....liefs Ria 💕🍀💕

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wederom prachtige uitwerkingen. Ik denk dat ik de laatste uitwerking het mooist vind. Dat past het beste bij mij maar dat maakt kunst ook interessant. Iedereen ziet er iets anders in. Ik ga even bij je andere posts kijken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alle drie je uitwerkingen zijn prachtig!
    De eerste strak, modern en grafisch met (is het getekend?) dat mooie vrouwenportret, de poezen zijn ook schattig om te zien en de derde is zo verfijnd met de bloemmotieven en het borduurwerk. Hopelijk lukt het me om weer regelmatig iets te laten zien.
    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke collages! De 1e doet me aan De Stijl denken en die katjes zijn helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om drie uitwerkingen te zien. Ik vind de onderste de leukste. Is de eerste met Audrey Hepburn?

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥