vrijdag 18 september 2020

Crea 5220 Week - 38 Pijlen ***


 Met het thema PIJLEN ben ik een beetje aan het worstelen  geweest, mijn eerste idee was allerlei verschillende pijlen te gaan tekenen hetgeen ik ook gedaan heb maar eenmaal voltooid vond ik het wat eenvoudig overkomen, hmmm wat ga ik nu dan proberen??? 


Kijk zo ben ik dus begonnen en hieronder zie je hoe het is geworden, eenvoudig dus 🙄


Toen bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om met de Origami techniek pijlen te gaan vouwen, na wat zoeken kwam ik maar één patroontje tegen en die ben ik gaan vouwen van verschillende stukjes papier. Tja . . . het zijn pijltjes maar ook niet meer dan dat.


En opeens kreeg ik een leuk idee om van allerlei lapjes een pijltjes quilt te gaan maken.


Ben toen allerlei lapjes bij elkaar gaan zoeken, wat kraaltjes, borduurzijde en een effen grijs linnen lapje voor de achterkant en ben aan de slag gegaan. Gewoon op gevoel ben ik verschillende maten pijlen gaan knippen en heb ze met borduurgaren en simpele steekjes op het linnen genaaid. En op deze manier is er een leuk pijlenquiltje ontstaan, de maat is 20 X 24 centimeter, dit was dus mijn laatste werkje voor dit thema en de voltooide uitvoering staat op de eerste foto.


Hier nog even een vierluik met wat duidelijk details, er zijn ook heel  wat Franse knoopjes  geborduurd maar die zijn niet echt goed te zien op de foto's ***


Kijk ook eens bij:

12 opmerkingen:

  1. Wat ben je creatief en veelzijdig omgegaan met dit thema! Ik vond het een lastige...
    Wow..., dat pijlenquiltje is gaaf! Ontzettend leuk gedaan, Josephine. De kleurstelling, de details... zo mooi bij elkaar.
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap gedaan Josephine, die stoffen pijltjes, heel leuk idee !
    Fijne dag nog en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit spreekt mij natuurlijk helemaal aan. Lekker met stofjes aan de slag. En wat een leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu weet ik het toch bijna zeker: jij hoeft niet te slapen ;o) Iedere week verbaas ik me er weer over dat je zo lekker veel tijd bezig bent met Crea 5220! Ook deze week heb je weer verschillende uitvoeringen. Gelukkig hoef ik niet te kiezen, want ik vind ze alledrie weer mooi..
    Die origamipijlen zijn origineel; je stoffen pijlen zijn zó mooi gedaan en de getekende....schoonheid door eenvoud!
    Dank je wel weer voor het delen en het inspireren!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Wat grappig om zo telkens weer nieuwe dingetjes te vinden en daar dan ook een leuk iets mee te kunnen maken.
    Grappig met al die pijltjes. Vooral met die lapjes heeft een leuk effect.
    Ik hoop wel dat je de juiste richting hebt gevonden met al die pijltjes...haha...!!

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig weer, al je uitwerkingen! Maar de pijltjesquilt vind ik echt heel erg bijzonder! Super leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je quiltje leuk geworden, heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. How many beautiful works! Origami is nice! (my brother Davide is an enthusiast!). And, as you can imagine, patchwork arrows with lace are adorable to me ... Beautiful everything!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo fijn al die ideeën voor dit thema ...
    de pijltjes quilt is prachtig geworden, Josephine !
    De motiefjes en knoopjes ... alles past perfect samen !
    Ik vind de eenvoudige tekening ook mooi, de pijltjes hebben zo'n leuke details !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je tekeningen zijn mooi, je origami pijlen prachtig, maar je quilt spant ge kroon GEWELDIG !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk heb je dit quiltje gemaakt met pailetjes en kraaltjes, maar ook de getekende en de papieren gevouwen pijlen zijn erg mooi.
    Ik sta altijd weer verbaasd over je geweldige creativiteit!♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥