vrijdag 25 september 2020

Crea 5220 Week - 39 Krantafbeelding ***


Dit is weer zo'n heerlijk thema waar je mooi een collage van kan maken.  Heb wat krantenknipsels verzameld en een beetje bewerkt met gebruikte theezakjes om kleurverschillen te creëren. Wat letters uitgeknipt en stukjes tekenpapier gescheurd en dan weer  heerlijk schuiven en kijken hoe alles het mooiste effect geeft, en als laatste wat accenten aangebracht. 


En ik kon het weer niet laten om nog iets te laten zien, onlangs zag ik bij Annet [KLIK] een post langs komen van een 'Explosion Squash Book' die zij had gemaakt, en ik was daar zo enthousiast over dat ik het zelf ook geprobeerd heb om er eentje in elkaar te knutselen. En daar ik het leuk vind  om iets zo klein mogelijk te maken is dit boekje slechts 3 x 3 centimeter geworden.


Aan de binnenkant heb ik op aquarelpapier een aantal kleine tekeningentjes gemaakt, en de overige vakjes zijn beplakt met stukjes krantenpapier. Het is zo grappig om te zien hoe zo'n miniboekje als een harmonica uiteenvalt en door goede scherpe vouwen te maken ook zo weer in model valt. Zou bijna zeggen, het is echt heel leuk speelgoed, het is al menig keer door mijn handen gegaan . . . . .

Hier laat ik een aantal detail foto's zien zodat alles wat duidelijker overkomt.
Als iemand het leuk vindt om ook zo'n grappig boekje te maken HIER een link naar een YOU-TUBE filmpje met duidelijke uitleg. Het is beslist niet moeilijk maar erg leuk om te maken ***


Kijk ook eens bij:

14 opmerkingen:

  1. Je krantencollage is weer een juweeltje. Leuk zoals je de verschillende onderdelen verschillende kleuren hebt gegeven. Dat witte stukje tekenpapier past er perfect tussen; het geeft rust aan het oog. Leuk ook die losse letters!
    En helemaal leuk vind ik het squash-boekje! Natuurlijk heb ik meteen op de links geklikt en het filmpje opgeslagen, want ik denk dat ik daarwel een keer mee aan de slag ga. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Dat ziet er allemaal weer heel bijzonder uit.
    Leuk die kranten collage.
    Ook die vouwkaart als harmonica boekje is erg leuk. Je bent weer lekker aan het knutselen. Super!!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw - Wauw, voor alle twee je creaties.
    Wat een collage zeg, schitterend.
    Het boekje, geweldig en dan zó klein, ik ga snel het filmpje bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt weer prachtig allemaal! Ik vind je collage schitterend en dan heb je ook nog zo'n piepklein en heel erg mooi boekje gemaakt! Ik zal het eens bestuderen of het echt zo "makkelijk" is, jij hebt het in ieder geval heel goed uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Can you create a wonderful harmony of color and texture! I love your collages! Very nice the squash book, even the colors you have chosen for the cover.
    Have a good Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, de krant collage is prachtig geworden, Josephine !
    Goed idee van de theezakjes ...
    En dat boekje, ik had er nog niet van gehoord ... ik vind het een leuk verrassingsboekje en zo klein, je hebt dit weer mooi in elkaar geknutseld !
    Bedankt voor de link !
    Al volop herfstweer hier, brrr zo koud :-(
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke collage, een beetje nostalgisch met die man met hoed.
    Het boekje ziet er fantastisch uit en mooi uitgelegd op het filmpje. Het is altijd fijn bij jouw te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk zeg! Fijne zondag liefs Ria 🍀💜🍀💜🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gedaan Josephine; ook dat miniboekje is fantastisch !
    Fijne dag nog en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat grappig dat iedereen die met papier werkt, goed aan de slag kan met dit thema.
    Ik vind je boekje helemaal geweldig. Wat een pietepeuterig werk, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je mini squashbook mooi geworden! Ik heb er ook nog een paar liggen in steeds kleinere maatjes. Heel verslavend om te maken. Dank je voor de link naar mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige krantencollage, echt supermooi vorm gegeven..
    En dat kleine boekje had je helemaal te pakken, denk ik.
    Het is ook zo leuk, zag het ook bij Annet.
    Ik kan nog net de verleiding weerstaan om er meteen aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke verwerking weer. En het boekje vind ik enig, lijkt me wel ingewikkeld hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥