vrijdag 2 oktober 2020

Crea 5220 Week - 40 Gezicht***

Gezichten vind ik altijd heel interessant, gelaatsuitdrukkingen vertellen vaak veel over de persoon, bijvoorbeeld in welke gemoedstoestand ze verkeren, ook is vaak zichtbaar of iemand de waarheid spreekt of juist niet. Het leek mij een goed idee o wat gezichten te gaan tekenen. Op internet kwam ik allerlei studiemateriaal tegen om uitdrukkingen in het gezicht te tekenen. Het thema van deze week zie ik dan ook als een groot leerproces en ben gaan proberen om het na te tekenen. Met de middelen die ik voor handen heb ben ik aan de slag gegaan. Een doos met potloden in verschillende hardheden, wat gummetjes en een doezelaar, jammer genoeg heb ik geen precisie gum want dat had handig geweest omdat de tekeningen vrij klein zijn. Het zijn geen pronkstukken geworden maar ben toch verrast dat ik een aantal verschillende uitdrukkingen voor elkaar heb gekregen.


Ook deze dame heb ik nagetekend van een voorbeeld dat ik op internet tegenkwam, in grote lijnen dan want je stopt er natuurlijk altijd iets in wat specifiek van jezelf is.

Dan nu maar even een kleurrijk exemplaar na al dat zwarte gekrabbel van de vorige.

En een aantal details uit de de kleurrijke dame hierboven, een katoenen draad door een schijfje van hout gevlochten, en een strikje van zijde papier, het steekt wat uit en dat geeft een grappig effect en diepte aan het geheel.


Jullie zien het wel, ook deze week ben ik weer diep in het thema gedoken, kan het gewoon niet laten als ik zo lekker bezig ben krijg ik nieuwe ideeën en wil dat dan meteen weer maken, ook deze grappige abstracte gezichten heb ik nagetekend van een voorbeeld op internet ***

15 opmerkingen:

  1. Knap gedaan!
    Leuk dat de opdracht van deze week je heeft aangezet tot het zelf tekenen van de gezichten. De uitdrukkingen zijn heel goed herkenbaar dus super gedaan! Zelf vind ik het tekenen van gezichten zó moeilijk..... en dan vooral de ogen, daar durf ik me bijna nooit aan te wagen.
    Je collage is opnieuw een juweeltje. De hoed is heel leuk gedaan zo met de pompoms van bloemen en dat strikje en de knoop...mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk dat je bent gaan tekenen. En dan ook nog direct het gemakkelijkste. Heel goed geslaagd. Lekker doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die gezichtsuitdrukkingen zijn superleuk en goed geslaagd!
    Wat goed dat je zoveel voorbeelden van internet kan halen hè.
    En de collage is echt prachtig, mooi gezicht en leuk dat je er kant, stress, muziek, de zijdestrik e.d. in hebt verwerkt, er is zoveel om te kijken, erg artistiek. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Strass, Google veranderd telkens je woorden, je moet zo goed opletten hè

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat veel moois laat jij weer zien! Je bent zo creatief en zo veelzijdig!
    Ja, dit was een heel mooi onderwerp voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Josephine,
    Wat leuk om al die gezichten zo te zien. Gezichtsuitdrukkingen zeggen vaak meer dan woorden.
    Knap ook dat je die vrouw zo hebt nagetekend. Super!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, Josephine ... hoe krijg je het voor mekaar ?!
    Gezichten tekenen vind ik zo moeilijk en jij hebt dit weer fantastisch gedaan, mooi hoe je die uitdrukkingen hebt weergegeven !
    De collage met de dame is ook prachtig en de abstracte gezichten zijn zo leuk !
    Alweer weekend ... geniet ervan,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het allemaal zo mooi! Je hebt er je hele ziel en zaligheid in gelegd, lijkt wel... Tjonge, wat zal dat veel tijd gekost hebben.., maar daar moet je maar niet op letten als het om creatieve uitspattingen gaat.
    Ik vind je schetsen echt hartstikke goed hoor! En die collage idem dito!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I think drawing the expression on a face is quite difficult, but you did a good job! The collage is super fun ... and that adorable wooden button! I really like!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je er weer veel werk van gemaakt heel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent er echt weer héél intensief mee bezig geweest en het resultaat is weer uitmuntend.
    Een tien met een griffel krijg je van deze ‘juf’ !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha je bent zeker weer heerlijk los gegaan. Met weer hele mooie resultaten. Wat zijn je gezichtsuitdrukkingen goed gelukt! Maar ik vind je collage ook mooi geworden.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg knap hoe je die gelaatsuitdrukkingen getekend hebt !!
    Fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat mooi gedaan. Ik vind de collage van vrouw met hoed prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥