vrijdag 20 november 2020

5220 Week - 47 Bloem ***

Voor het thema BLOEM ben ik met een aquarel aan de gang gegaan, het zijn fantasiebloemen geworden. Op de foto zie je een detail van het geheel.


Eerst ben ik begonnen met een schets te maken ook voor een vlak verdeling, want als je zomaar begint komt het meestal anders uit dan ik zou willen.


En hier zien jullie jullie dan het eind resultaat.


En toen kwam er nog een ideetje boven borrelen, Appliceren. Van stukjes witte stof heb ik bloemblaadjes geknipt en ieder blad wat rafelig gemaakt. De bedoeling was om gewoon een primitief handwerkje te gaan maken, lekker nonchalant.

Met zwart en wit naaigaren heb ik de bloemblaadjes en meeldraden vast genaaid en de stelen met borduurgaren vorm gegeven. Van de draden die ik uit de zijkanten heb getrokken om rafelranden te maken heb ik de drie cirkels gemaakt. En het is een primitief freubeltje geworden.


Deze aquarel heb ik lang geleden gemaakt, op veel gladder aquarelpapier en eigenlijk vind ik het veel mooier dan de grove structuur die ik in de bovenste aquarel heb gebruikt. Dus ga ik binnenkort nog een nieuw aquarelblok kopen.



Kijk ook eens bij:

                                                     

16 opmerkingen:

  1. Wow, wow, wow! Zo mooi weer allemaal! Je verrast me steeds weer met al je creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie aquarellen! Je bent echt van alle markten thuis, wat heerlijk! Waarschijnlijk heb jij ook niet genoeg aan 24 uur in een etmaal?
    Het handwerkje is ook mooi; vooral de ringen van de restjes rafels vind ik goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij zou echt veel vaker moeten schilderen! Wat ontzettend mooi en je bent er goed in...
    Ik vind beide bloemschilderingen prachtig, maar snap het verschil van papier en het resultaat dat je daar op krijgt. Mijn voorkeur gaat meer uit naar het eerste papier, de ruwe soort...
    Maar iedereen is anders, en je moet doen wat bij joù past!
    En je lapjeswerk vind ik ook tè gek...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig wat een talent voor schilderkunst heb jij. Ik doe het je niet na !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bloem is zo'n dankbaar onderwerp om van alles mee te kunnen maken. Ik vind je bovenste aquarel het mooiste, maar ik begrijp dat je het op gladder papier misschien nog mooier vindt. En bloemen van lapjes en steekjes zijn altijd mooi. Deze is mooi door eenvoud. Nu nog een haiku erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi je aquarellen bloemen, nu ik ze zo zag dacht ik dat ik de klaprozen die ik geschilderd heb, ook wel gebruiken kon, maar ja het is goed zo.
    De geappliceerde bloemen zijn werkelijk knap gemaakt!!
    En de laatste aquarelbloemen zijn ook schitterend, wat een verschil hè als je ander papier hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht toch echt dat je klaprozen geschilderd had, ze zijn prachtig. Je geborduurde bloemen vind ik ook heel leuk. Je bent weer lekker bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW ... was het eerste wat ik dacht bij het openen van je post, Josephine ... wondermooi !
    Ik vind de aquarel op het gladder papier ook heel mooi maar de eerste is mijn favoriet !
    Het werkje met de stukjes stof is ook prachtig !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonder ... Your watercolors are a feast for the eyes ... Little colorful poems. And how sweet the white flowers on that magnificent gray texture ... Oh..I look at everything again slowly ... with my heart ..
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je aquarellen zijn fantastisch, maar je “primitief freubeltje” mag er ook zijn.
    Ik vind het hartstikke leuk.
    Mooi dat je ook weer de draadjes die je uit de randjes had getrokken gebruikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige uitwerkingen heb je weer gemaakt! Prachtige zo'n aquarel. Ik vind dat grovere papier juist heel mooi. Ik vind het een heel mooi effect geven. Ook je freubelwerkje is weer een juweeltje. Nog een paar weken en dan zijn de woorden voor dit jaar alweer op.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Josephine,
    Wat leuk deze aquarellen. Super mooi gedaan.
    Ontzettend knap dat je dit kan. Ook dat handwerkje met die bloemen ziet er erg leuk uit.

    Fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel knap gedaan Josephine, ik vind het groffere papier toch ook wel iets naturel hebben !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie bloemen heb je gemaakt. Ik vind het zo leuk dat je steeds zoveel uitvoeringen van één onderwerp maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi weer allemaal zeg!....ben helemaal weg van je lapje...zo mooi gedaan ook ....liefs van mij 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi ik heb je een mail gestuurd...heb je die gehad? Groetjes Ria 🍀💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥