vrijdag 6 november 2020

Crea 5220 Week - 45 Golven ***

Bij het thema Golven kreeg ik meteen het idee om allerlei golvende lijnen te gaan knippen en daar een mooie compositie van te gaan maken. Hierboven zien je het eindresultaat maar voordat het zover was waren er inmiddels veel uren verstreken. Het lijkt misschien alsof het willekeurig is neer gelegd maar eigenlijk was het behoorlijk puzzelen om het helemaal naar mijn zin te krijgen. Telkens klopte het niet naar mijn idee en begon ik weer opnieuw met schuiven en schikken, ja ik weet wel dat ik streng ben voor mijzelf maar dat vind ik eigenlijk ook wel fijn, het moet ook allemaal niet te makkelijk gaan, zo zit ik nu eenmaal in elkaar. En uiteindelijk ben ik er nu helemaal tevreden mee.

Hier zie je het begin, van bordeauxrood en zilverkleurig glitter papier ben ik allemaal golvende strippen gaan tekenen en knippen en vervolgens gaan rangschikken.

Eigenlijk is het jammer dat op de bovenste  uitwerking dat glitter effect nauwelijks zichtbaar is vandaar dat ik hier een detailfoto laat zien waarop dat wel goed te zien is.


Ook heb ik nog een uitwerking op A4 formaat gemaakt  van vrolijk spartelende vissen tussen de golvende zee. En dit is een detail uit de totale uitwerking omdat de visjes anders wel erg klein over zouden komen op dit formaat foto. Eigenlijk maak ik alles voor Crea5220 op A4 formaat.


Oké nog een simpele dan, een aantal licht golvende lijnen horizontaal, een aantal licht golvende lijnen verticaal, en in de vakjes die dan ontstaan maak je wat golvende kruisende lijnen, alle drie verschillend van kleur. Een kind kan de was doen.


16 opmerkingen:

  1. Ja, zo gaat dat met een kunstwerk: het lijkt kinderlijk eenvoudig, maar er zit een heel ingewikkeld proces achter..
    Mooi zoals je je visjes achter de golven hebt verstopt. Dat is ook zoiets: het lijkt eenvoudig, maar kom maar op het idee!
    Je laatste uitwerking ziet er uit als een heerlijk rustgevend werkje. Hoe heb je de vakjes zo mooi ingekleurd gekregen?
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gekleurde vakjes heb ik met een fotobewerking programma ingekleurd, ieder vakje kan je dan apart selecteren en vervolgens een kleur toevoegen. Zonder die kleurvakjes vond ik het veel te saai 😉

      Verwijderen
    2. Dank! Ik dacht dat het een papieren creatie was en keek vanuit dat perspectief naar de mooie egale vakjes.😉

      Verwijderen
    3. Dat klopt ook wel Marjan, het is een papieren creatie, daar heb ik een foto van gemaakt en op mijn computer gezet. Vervolgens heb ik toen op de computer de kleurvakjes toegevoegd.....

      Verwijderen
  2. Mooie compositie, jammer dat het glitter effect niet goed te zien is op de 1e foto. Wel als je het weet haha.
    Heel leuk en vrolijk zijn de golven met de visjes, heel speels.
    De laatste is eigenlijk wel grappig, het zijn net golvende ruitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine,

    Wij denken er te ver over na, dat is het probleem met ons!!
    Alles goed bij jou? Hier gelukkig wel! Maar drukker dan ooit!!

    Fijn weekend, liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De golven zijn mooi in mekaar gepuzzeld en die glitter maakt het wel af ! Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi weer! Bijzonder dat je er altijd zoveel tijd aan besteed, dat kun je ook echt zien, echt prachtig, al je uitwerkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een kind kan de was doen zeg jij, maar dit is toch echt wel wat anders.
    Alles weer met aandacht gemaakt en tijd aan besteed.
    Het ziet er misschien wel makkelijk uit, maar dat is meestal de valkuil.
    De kunstenaar, in dit geval jij, heeft daar toch altijd al een idee van in het hoofd en dat moet op het eind wel kloppen.
    En hier klopt het !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is zo herkenbaar! Het is een prachtig geheel geworden. En die visjes zijn ook zo leuk tussen de golven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent weer heel creatief bezig geweest met die golven, Josephine, en inderdaad het moet kloppen en je moet er tevreden over zijn !
    Het zijn drie prachtige werkjes geworden ... mijn favoriet is dat met de vissen, de kleuren en patronen zijn wondermooi !
    Alweer weekend, geniet ervan !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind al je uitwerkingen weer uitermate creatief bedacht en mooi uitgewerkt. Net echte kunst. Vooral die eerste lijkt me een flink gepriegel. Erg mooi gedaan weer.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sommige mensen zeggen 'waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan..'
    En anderen kunnen niet gemakkelijk doen, maar moeten het altijd moeilijk voor zichzelf maken. Tja, je doet er niets aan. Maar je doorleeft het onderwerp dan wel echt!
    Ook deze week ben je weer helemaal gegaan voor het onderwerp. En dan n.b. 3 uitwerkingen! En zo verschillend ook weer...
    Wat heb je een talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,
    Wat leuk wat je hiermee allemaal hebt kunnen maken.
    Die visjes vind ik erg grappig.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat enig om geen golven te maken, maar toch een golvend werk. Ik vind de visjes het leukst, maar die zilveren golven zijn ook heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Elegant composition with silver glitter ... How cute are the fish lulled by the waves ...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥