vrijdag 27 november 2020

Crea 5220 Week - 48 Losse letters ***

In eerste instantie bedacht ik om allerlei losse letters uit een grote toeter de lucht in blazen, dus op zoek naar een afbeelding met en grote toeter, die heb ik ook gevonden, maar tijdens die zoektocht kwam  ik het het Blomster alfabet uit Zweden tegen en was op slag verliefd. Dus die moest er in verwerkt worden, ben aan de slag gegaan en heb niets tussendoor vastgelegd. Het was heerlijk knippen, schikken, plakken en stempelen, en allerlei schaduwen aanbrengen om diepte te geven.


Hier heb ik ze in twee vierluiken gezet zodat jullie die prachtige tekeningen van dit alfabet veel beter kunnen bekijken, mooi hé, ik kan hier echt bij wegdromen.


Die oude drukkerij letters vind ik altijd zo mooi, dus deze collage mag ook even meedoen.


13 opmerkingen:

  1. Oh, wat zijn dat prachtige tekeningen.
    Om alles op je gemak te bekijken kun je echt verdwalen in de tijd.
    Wat mooi allemaal en ook het eindresultaat mag er weer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Super leuk, het "spelen" met de letters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig alfabet! Het doet me denken aan art-deco, Rie Cramer en de Bloemenmeisjes.
    De drukkerijletters geven een heel andere sfeer weer, maar daar houd ik ook van.
    Mooi deze combinatie van romantisch en industrieel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die plaatjes doen mij heel erg denken aan pakweg 30 jaar geleden toen borduren van de eerste letter van je naam een hot item was. De letters waren omgeven met mooie afbeeldingen. Mooi gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er leuk uit Josephine.
    Daar kun je inderdaad hele leuke creaties meemaken. Zeker zoals je hebt gedaan met die 4 luiken. Erg leuk.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat MOOI, dit zijn prachtige letters,
    ik kan me indenken dat je daar op slag verliefd op wordt.
    Doet me ook denken aan de bloemenkinderen van
    Mary Cicely Barker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief alfabet, kan me voorstellen dat je daar mee aan de slag wilde!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaa die Zweedse letters zijn prachtig. Ik droom even lekker met je mee. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Adorable ... I love these antique prints ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo goed dat je dit Zweeds alfabet gevonden hebt, Josephine ... de tekeningen zijn echt prachtig, je kan blijven kijken naar de wondermooie details !
    De oude drukkerij letters vind ik ook mooi ... ik hou van allerlei lettertypes !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, wie zou niet verliefd worden op zo'n mooi geïllustreerd alfabet...
    Ik snap wel dat je daarvoor viel!
    Je gemaakte collage is prachtig, die oude drukletters geven mooi tegenwicht aan het romantische zonder er afbreuk aan te doen.
    Wat zijn letters toch eigenlijk geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sprookjesachtige letters! Je zou ze zó allemaal willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥