vrijdag 13 augustus 2021

Crea 2021 Alfabet - Pastelkrijt vervolg, * * *


 De pastel uitwerking van vorige week heb ik inmiddels voltooid, maar ook ben ik een nieuwe  uitwerking gaan maken op een zwarte ondergrond zoals jullie hierboven kunnen zien. Het is papier zonder structuur. Het is heel leuk om te ontdekken als je voor het eerst met deze materie werkt, waar je voorkeur naar uit gaat. Nu is dit natuurlijk pas de tweede creatie die ik heb gemaakt maar op zwart en ook glad papier werken vind ik veel uitdagender om te doen en vind het ook mooier worden.


Hier nog even een detail foto om de effecten beter te kunnen zien.


Voor de golvende rand te maken heb ik een stuk papier in die vorm gescheurd, blauw en wit pastelkrijt aan de rand aangebracht en met een doezelaar bewerkt. Het bloemmotief dat ik geknipt heb is niet gebruikt, wel voor de ronde vormen heb ik cirkels geknipt en op de zelfde manier bewerkt. 


Dit is de uitwerking van vorige week die ik deze week voltooid heb. Sommige delen heb ik ook nog met een beetje water bewerkt, die mogelijkheid las ik toevallig op internet.


Misschien wel leuk om ze nog even naast elkaar te zien. Geniet van de warme dagen * * * 

12 opmerkingen:

  1. Ik hou ook meer van de zwarte ondergrond, dan komen de kleuren beter tot hun recht. Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige en kunstzinnige uitwerkingen, Josephine... Wat heb je toch een talent voor tekenen en schilderen!
    De zwarte achtergrond is prachtig in combinatie met pastelkrijt.
    Ik heb eigenlijk altijd speciaal papier gebruikt voor pastel, maar nu moet ik het toch ook een keertje op gewoon glad papier proberen hoor...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en totaal anders met de zwarte ondergrond! De eerste uitwerking vind ik ook heel goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi en de zwarte achtergrond heeft effect op het totaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chic vind ik, je werk op de zwarte ondergrond !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi gemaakt. Ik kan helemaal niet tekenen en kijk iedere keer vol verbazing naar al het moois wat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een uniek werkje, Josephine ... prachtige combinatie van kleuren tegen de zwarte achtergrond !
    Ik vind beide werkjes mooi !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook wel eens zo'n doos met pastelkrijten gekregen. Maar ik heb nooit geweten wat ik er mee zou kunnen doen. Nu krijg ik ineens heel veel inspiratie. Ik vind de zwarte ondergrond eigenlijk ook mooier (en dat terwijl ik vnl van heldere kleuren hou). Het ziet er veel dromeriger uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi en apart is je pastel, en op zwart komen de kleuren prachtig uit. Met pastel werken is toch even uitvinden hoe en wat je ermee kunt doen. Ook de andere is mooi heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥