vrijdag 27 augustus 2021

Paradijsvogel met Quilling techniek * * *


Ben van de week bezig geweest om te proberen met de Quilling techniek een paradijsvogel te gaan maken. Heb wel gemerkt dat je in eerste instantie even de slag te pakken moet krijgen, en zeker met een uitwerking die helemaal los is uitgewerkt zoals deze vogel. Je ziet ook regelmatig afgesloten voorstellingen die rondom een bies krijgen waarbij je dan ruimtes kunt opvullen. Persoonlijk vind ik opengewerkte creaties leuker om te maken.


Hier laat ik een beetje de opbouw zien, als je eenmaal bezig bent vergeet je gewoon om tussendoor foto's te maken. Het lijmen van alle onderdelen ging perfect met het puntje van een satéprikker, zo kun je heel nauwkeurig doseren.


Nu deze paradijsvogel af is kan je er eigenlijk niet zoveel mee want het is natuurlijk te dik om in een map te stoppen. Maar door al die sprankelende kleuren is het wel leuk om met fotograferen een beetje te gaan spelen. Op deze manier heb ik toch extra plezier van dit werkstukje, vandaar deze detailfoto's.


Met veel plezier heb ik eraan gewerkt en ook al zie je het er misschien niet aan af, er zitten heel wat     uurtjes, rollen, schikken en plakken in. Door eerst globaal een tekening te maken heb je een beetje een 
houvast en terwijl je bezig bent ontdek je vanzelf waar alles moet komen.

9 opmerkingen:

  1. Schitterend, wat een sprankelende vogel en dat er héél wat uren in gaan zitten dat snap ik helemaal.
    Zó mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schoonheid! Echt schitterend, deze paradijsvogel. En een echte geduldklus, waarbij je nauwkeurig moet werken. Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me goed voorstellen dat je hier uren aan gewerkt hebt, Josephine ... het is dan ook echt prachtig geworden !
    Fantastische uitwerking met een wondermooi kleurenpalet !
    Fijn dat je ook de opbouw toont ...

    Bedankt voor de dikke 10 en griffel :-)
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW wat mooi gemaakt. Is dit nu hetzelfde als het vroegere pergomano. Ik moest lang nadenken om erop te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Albèrtje, Pergomano is eenn heel andere techniek, de pennetjes die daar bij gebruikt worden lijken er wel een beetje op. Deze papier creaties werden vroeger ook wel filigraan genoemd.

      Verwijderen
  5. Dit is weer een mooi stukje kunst dat je maakte !!!
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Quilling, daar had ik nou nog nooit van gehoord. Dus ik vind het leuk om te zien wat je er allemaal mee kunt doen. Weer inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige uitwerking! Ik heb het ooit ook geprobeerd, maar had er het geduld niet voor.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥