vrijdag 6 augustus 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge Letter - P * * *


Voor de letter P heb ik gekozen voor PASTELKRIJT, de afbeelding hierboven is een onvoltooide uitwerking waar ik nog  verder aan ga werken. Voor werken met pastelkrijt heb je namelijk speciaal papier nodig en dat heb ik niet in huis. Na wat informatie zoeken op internet las ik bij iemand die zelf regelmatig met pastelkrijt werkt dat je daarvoor ook o.a aquarelpapier kan gebruiken. Nu heb ik verschillende soorten aquarelpapier maar koos een soort met zo min mogelijk structuur. Nu is die structuur goed te zien op de afbeelding hierboven, een gedeelte met structuur vind ik wel mooi maar de hele afbeelding


Toen ik met deze uitwerking begon schoot me nog een woord met een P te binnen, PSYCHEDELISCH, en dacht toen zoiets moet het gaan uitstralen, het bewustzijn verruimend.

Dit zijn de krijtjes waar ik mee werk, voor mij de eerste keer, ooit eens gekocht maar volgens mij niet echt van een goede kwaliteit. 


Hier ben ik een nieuwe poging gaan wagen, gewoon op glad tekenpapier, voor het doezelen gebruikt ik Cosmetic Buds dan kan je regelmatig nieuwe pakken want anders krijg je een mengelmoes van kleuren die ik niet mooi vind. Inmiddels vond  ik nog een stuk zwart papier waar zover ik het bekeken heb ook met pastelkrijt op  gewerkt kan worden, dus ik ga nog meer pogingen doen, leuke uitdaging.


Ook heb ik voor de letter P een paar PAPIER creaties gemaakt.


Bijvoorbeeld deze veer, zijn altijd leuk om te snijden, een stukje zwart papier eronder voor een mooi contrast.


Dit vierluik heb ik gemaakt omdat het leuk is om voorwerpen op verschillende manieren te bekijken.


Hier heb ik een minidoosje van 6 x 6centimeter gemaakt, een klein plat doosje. Met stukjes wit papier heb ik wat bloemetjes gedraaid. De takjes zijn van dun ijzerdraad omwoelt met papier, en wat blaadjes geknipt en vast geplakt * * *


12 opmerkingen:

  1. Psychedelisch: ik voel me meteen weer een heel stuk jonger en dans in mijn wijde indiajurk weer door de velden ;o)
    Ja, je hebt gelijk; aquarelpapier en pastels zijn een mooie combinatie, maar soms kan de structuur van het papier iets te overheersend zijn. Is de achterkant van het papier misschien wat gladder? Dan zou je het daarop ook nog eens kunnen proberen.
    Zwart papier en pastels vind ik ook een mooie combinatie. Zelf heb ik dat ooit een paar keer gebruikt, maar het nadeel van pastels vind ik dat ze zo blijven afgeven (en dat is in een boek niet handig). Ik kreeg laatst de tip om er haarlak overheen te sprayen, maar dat had niet het gewenste effect.
    De papieren veer vind ik mooi en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie uitwerking van de p. De papieren veer springt er voor mij helemaal uit. Wat een preciezie werk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooie pastelkrijt opzet! Daar moet je zeker mee verder gaan hoor...
    Niet te geloven dat dit de eerste keer is dat je met dit materiaal werkt. Je doet het als een professional...
    Ik vind de structuur in het papier wel wat hebben i.c.m. pastel. Als je groot werkt, mag het wat grover zijn.
    Leuk dat je altijd zoveel probeert, die veren zijn ook enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om te zien dat de ondergrond zo'n verschillend effect kan geven. En die veer prachtig gesneden.
    Leuk die Papier bloemen, zo als verpakking op een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij kun jij met elk soort materiaal uit de voeten.
    Prachtige creaties heb je gemaakt.
    Om zo’n veer te snijden moet je wel een héél scherp mesje hebben, schitterend Josephine en de rest ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo'n prachtig uitgewerkt opdracht, je begint er bijna gewend aan te raken, maar ik probeer er elke keer weer met veel aandacht naar te kijken. De veren vind ik prachtig, vooral die op het doosje. Je papiercreatie met pastelkrijt zijn ook weer heel mooi en heel apart. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! O, die veer, echt beeldschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge je hebt er weer een heel experiment van gemaakt. Allemaal weer zo mooi. Dat papierwerkje vind ik echt knap gedaan. Wat een geduld. En succes met je pastelexperiment maar dat gaat vast wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vol bewondering zit ik weer naar je nieuwe creaties te kijken, Josephine ! De veer en bloemen in papier zijn prachtig !
    Mooi hoe je de uitwerking van het pastelkrijt werkje toont ... en ja, ik vind de naam 'psychedelisch' hier heel goed bij passen !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke P's weer. Ik vind het iedere keer weer leuk om te zien wat je maakt. De papieren veren vind ik Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke voorstellingen en wat kan je goed met papier overweg.....
    altijd leuk om je werken te bewonderen !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥