dinsdag 26 juli 2022

Zomerse Snoesjes * * *

Hoe vinden jullie mijn Zomerse snoesjes, op internet zag ik deze grappige dametjes voorbij komen en ben ze een beetje in die stijl na gaan tekenen. Heb het op drie verschillende ondergronden gedaan. Op gewoon Printpaper, op Kraft papier en op Aquarelpapier, die laatste vind ik de leukste geworden, hierboven.


Eerst een beetje zitten schetsen en toen verder gaan afwerken. De huid van de snoesjes geeft door de ribbels van het aquarelpapier een bobbelig effect maar dat is eigenlijk ook wel grappig.


Deze dametjes zijn op Kraftpapier getekend, met alcohol-markers en kleurkrijt heb ik ze ingekleurd. Het lijkt nu wel door het Kraft papier of ze al aardig bruin zijn geworden aan het strand.


Deze snoesjes zijn op printpapier getekend, de kleur is aangebracht met dunne viltstiften waar ik steeds heel dun wat water overheen gekwast heb. Ook de huidskleur, eerst op papier wat stipjes donkerbruin inkt gezet en vervolgens met veel water verdund en de huid ingewassen. Moest heel voorzichtig want dat dunne papier gaat meteen bobbelen natuurlijk, inmiddels is het weer mooi vlak getrokken.


Het is gewoon snel en wat nonchalant getekend, gekke mondjes en neuzen.

16 opmerkingen:

  1. Ha ha in de eerste oogopslag las ik zonerse soesjes , maar dit zijn toch echt wel snoesjes zo knap dat je dat kan natekenen.
    Dat doe ik je echt niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las ook soesjes. Maar jouw snoesjes zijn leuker dan soesjes. Veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja, snel en wat nonchalant schrijf je...
    Maar ik weet best hoe lastig dit is! Je hebt het gewoon in je en daarom lijkt het misschien snel en nonchalant. Je hebt precies de goede stijl en verhoudingen te pakken. Dat vind ik zelf altijd zò moeilijk....
    Leuk hoe je het craftpapier 'negatief' hebt gebruikt voor de huid van de dames!
    Het is me een raadsel hoe je het printpapier zo mooi glad hebt weten te houden/krijgen na het kleuren. Misschien strak getrokken met tape?
    Al met al kun je je tekeningen zo uitgeven voor het afdrukken van kaarten! Ze zijn grandioos...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een mooie tekeningen! En wat maakt het papier een verschil in het resultaat. De bovenste is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snel?? Ik vind het heel knap dat je dit kan tekenen. En dan even snel, ik vind het geweldig. Wat zal jij een heerlijke voorraad mooie werk(jes)en hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk, mooi gedaan, heerlijk zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sta hier weer van te kijken hoeveel talent jij hebt, Josephine !
    Ze zijn allemaal prachtig ... en wat een leuke naam heb je bedacht voor deze dames in kleurrijke outfit !
    Ik vind de huidskleur op het printpapier heel mooi uitkomen ...
    Echt super mooi gedaan !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Subliem die zomerse snoesjes en ontzettend leuk om het verschil te zien in het papier dat je hebt gebruikt. Prachtige resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn echt heel leuk geworden. Ik denk dat ik ook de aquarelversie het mooist vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wouw, geweldige snoesjes zijn het. Wat mooi (na) getekend. Je hebt er wel talent voor. Heel verschillende resultaten door de papiersoorten. Genoten van de snoezige dames. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap gemaakt ! Elke uitvoering is speciaal, in functie van het materiaal dat je gebruikte...
    Nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi en wat kun je dat toch goed, tekenen :)
    Je schrijft zo makkelijk van dan doe ik dit en dan doe ik dat, als ik water erbij zou doen, dan zou ik de tekening waarschijnlijk daarna meteen weg kunnen doen, maar bij jou is het prachtig!! Ook de verhoudingen en het kleur gebruik van de snoesjes, zo leuk, zo mooi! Een lijstje waardig :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine,
    Wat lief dat je meteen weer bij me langs kwam!! Wat zijn je tekeningen ontzettend leuk geworden!! Zo knap van je! De eerste is idd de aller mooiste!!
    Zo iets wil ik ook nog wel eens proberen. Maar nu geen tijd voor. Alles wat ik gewoon voor de leuk wil maken schuif ik voorlopig even door naar de winterperiode! Dan hoop ik de rest ongeveer af te hebben. Maar ach ja, je weet het, ik verzin altijd wel weer iets anders!!
    Moet ook, bezig blijven toch?
    Met jou verder alles goed?

    Fijn weekend, liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn stuk voor stuk schatten, jouw zomerse snoesjes! Zo leuk om naar ze te kijken. Als vanzelf zie ik ze scharrelen op het strand, beetje dobberen in zee en dan weer even insmeren en de hoed rechtzetten. Leukerds zijn het! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥